jn11853 Skrevet 10. oktober 2006 #1 Skrevet 10. oktober 2006 Jeg har hørt at det skal komme vaksiner mot livmorhalskreft snart og synes dette høres veldig lovende ut . Dette er jo en alvorlig sykdom som rammer mange kvinner. Noen som kommer til å ta denne når den kommer?
Gjest Gjest Skrevet 10. oktober 2006 #2 Skrevet 10. oktober 2006 Den er vel etter sigende på markedet i november, men etter det jeg har lest er det en dyr affære. I tillegg er den, som nevnt over her, kun aktuell for den som ikke har vært seksuell aktiv - evt. kun har hatt sex med kondom.
Miami Skrevet 10. oktober 2006 #3 Skrevet 10. oktober 2006 Ja, det høres veldig fint ut. Så vidt jeg har forstått er denne aktuell for unge jenter som ikke har vært seksuelt aktive. Så det er nok ikke aktuelt for mitt vedkommende...
Gjest Gjest Skrevet 11. oktober 2006 #4 Skrevet 11. oktober 2006 Tror det kommer to vaksiner? Har hørt at dette er vaksiner som alle kan ta og ikke bare de som ikke har vært seksuell aktiv Men den blir nok kanskje alt for dyr???
Gjest pjngolf Skrevet 11. oktober 2006 #5 Skrevet 11. oktober 2006 Det er to vaksiner som kommer! Vet ikke hva som er forskjellen,, men jeg venter til begge har kommet og deretter velger jeg den beste, eller billigste hvis det blir noen forskjell. Jeg kommer i hvertfall til å ta den om det hjelper for de som og har hatt sex.
Gjest Gjest Skrevet 11. oktober 2006 #6 Skrevet 11. oktober 2006 Men den blir nok kanskje alt for dyr??? ← Jeg har hørt borti 2500kr(da var det snakk om en 4-5 sprøyter.)
Gjest Gjest Skrevet 11. oktober 2006 #7 Skrevet 11. oktober 2006 Nå er det vel strengt tatt en vaksine mot HPV det er snakk om, vaksiner mot kreft finnes ikke. Les litt mer her.
Gjest Gjest Skrevet 11. oktober 2006 #8 Skrevet 11. oktober 2006 Nå er det vel strengt tatt en vaksine mot HPV det er snakk om, ← Nemlig. Og siden HPV er seksuelt overførbart vil vaksinen kun funke for folk som ikke har vært seksuelt aktive eller kun har hatt sex med kondom.
Gjest Gjest Skrevet 11. oktober 2006 #9 Skrevet 11. oktober 2006 Nemlig. Og siden HPV er seksuelt overførbart vil vaksinen kun funke for folk som ikke har vært seksuelt aktive eller kun har hatt sex med kondom. ← Selv om mange som har vært seksuelt aktive får HPV-viruset, får jo ikke alle det og for dem som ikke har det bør vaksinen virke selv om de er seksuelt aktive.
Gjest Gjest Skrevet 11. oktober 2006 #10 Skrevet 11. oktober 2006 Det er feil at den ikke hjelper for de som allerede er HPV smittet. Vaksinen vil hjelpe alle! Det er heller ikke en kjønnsykdom som enkelte insinuerer. Dessuten kommer det to forskjellige vaksiner som vil virke ulikt.
Gjest Gjest Skrevet 11. oktober 2006 #11 Skrevet 11. oktober 2006 Det er feil at den ikke hjelper for de som allerede er HPV smittet. Vaksinen vil hjelpe alle! Det er heller ikke en kjønnsykdom som enkelte insinuerer. Dessuten kommer det to forskjellige vaksiner som vil virke ulikt. ← Hvordan greier du å dra kjønnsykdommer inn i dette? HPV er et virus som overføres seksuelt.
Gjest Gjest Skrevet 11. oktober 2006 #12 Skrevet 11. oktober 2006 http://www.dagbladet.no/dinside/2006/09/11/476420.html "Vaksine mot livmorhalskreft sluppet for salg" julenissen
Gjest Cowgirl Skrevet 12. oktober 2006 #13 Skrevet 12. oktober 2006 Har HPV noe med kjønnssykdommer og gjøre i det hele tatt? Er det noe man skal si ifra om til tildligere sexpartnere om man har dette?
Gjest gjesta Skrevet 12. oktober 2006 #14 Skrevet 12. oktober 2006 Det finnes flere forskjellige HPV-virus, noen som øker sjansen for livmorhalskreft, noen som gir utbrudd, noen som ikke gir symptomer.. Men jeg tror man skal si ifra til eventuelle partnere, iallefall ved utbrudd.. Jeg vet iallefall folk som har fått med informasjonsbrev hjem til partneren etter å ha testet postivt på HPV.. Men tror ikke du trenger å ringe rundt til alle man har hatt sex med for å si ifra, siden de fleste som er seskuelt aktive (rundt 75% mener jeg å ha lest) har en eller annen form for HPV.. Og de fleste har det uten å merke det.. Men jeg vet egentlig ikke jeg.. Er bare det jeg har lest og hørt..
Gjest Gjest_jenta_* Skrevet 13. oktober 2006 #15 Skrevet 13. oktober 2006 jeg får den gratis siden jeg var med som forsøkskanin..hvis jeg ikke har fått den allerede da. det får jeg ikke vite før på nyåret
Hu i Svingen Skrevet 13. oktober 2006 #16 Skrevet 13. oktober 2006 Har HPV noe med kjønnssykdommer og gjøre i det hele tatt? Er det noe man skal si ifra om til tildligere sexpartnere om man har dette? ← Så vidt jeg vet er det et par typer av HPV-viruset som forårsaker kjønnsvorter. Andre typer gjør ingenting, mens noen igjen gir økt fare for livmorhalskreft. Kjønnsvorter regnes jo som SOS, men de andre variantene kan vel ikke akkurat kalles det.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå