Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest *Just-Me*
Skrevet

hva vil str. på luene si???? 46, 48 50 osv

på disse tynne bomulsluene står det 50cm, 60cm, 70cm osv.

Hva er nyfødt str.????

Og hvilken størrelse bør jeg kjøpe for å ha en litt tykk vinterlue de 3 første mnd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Omkrets rundt hodet i cm. Du kan måle. :)

Gjest *Just-Me*
Skrevet

skjønner det er omkretsen rundt hodet da..... men litt vanskelig å måle nå som ungen er inne i magen da..... kan jo kansje få snurrebassen til far til å ta med seg målbånd inn neste gang...... :ler:

blir 46 grei str. å kjøpe i vinterlue de første mnd??? sånn ca?

Skrevet

Aha! Men jeg som er voksen og litt tjukk i huet bruker ca. 59 cm.

Skrevet

Der det står 50cm, 60cm, 70cm osv går det på lengden på barnet, samme som klesstørrelser 50, 56, 62, 68, 74 osv.

Skrevet

Hodeomkretsen på nyfødte varierer vel mellom ca 33 og 38 cm et sted.

Skrevet

Jeg tror 36 cm er gjennomsnittet på nyfødte babyer, så 46 er nok altfor stort.

Skrevet

Jenta mi hadde 40 cm hodeomkrets på tremånederskontrollen

Skrevet

Lue i str 50 skal normalt passe en nyfødt. Skal man ha den de tre første mnd kan nok 60 være greit. Men alt kommer an på hvor stor babyen er i hodeomkrets når han blir født og hvordan han vokser. Luer tenkt til senere bruk hadde jeg nok venta med å kjøpe.

Sønnen min var 37 cm HO da han ble født. Vi brukte 50 i begynnelsen, men det gikk fort oppover. Nå er han 2 år og bruker str 4 - 6 år i luen (har jo litt med størrelsen på luen å si og da). Han er ca 54 cm i HO og jeg er 59 cm.

Skrevet

Premie (født for tidlig)-lue er 46, fullgått-nyfødt er ca 50, og 55 holder sikkert de første tre månedene. Var på besøk til tantebarnet mitt på sykehuset nylig, foreldrene hadde kjøpt str 55 sånn bomullslue til ham, og den var veldig stor, hehe. Babyen var 50 cm ved fødsel. Spør på butikk som selger barnetøy!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...