Gå til innhold

kinesisk mat

Fremhevede innlegg

Gjest ChinaMoon
Skrevet

Hei dere folkens

Jeg har store interesse for kinesisk mat og syns ofte restaurantmaten smaker meget godt. Nå har jeg lyst til å trå til steget om å lære meg å lage likedan mat hjemme, har noen tips om kurser (på kveldstid), eller oppskrifter/fremgangsmåter jeg kan lage sukssesfull mat på. Jeg ønsker guider fra folk med asiatisk opprinnelse som gjerne jobber/har jobbet på restaurant. Har prøvd å ringe restauranter før uten særlig hell med å få oppskrifter.

Det jeg b.la lurer på er hvordan kineserne får kjøttet så mørt, smakfult og saftig på restaurant. Jeg har prøvd en del oppskrifter på nett uten særlig hell, kjøttet blir ofte seigt etc. Kjøttet er ofte så mørt at det smelter på tungen. Hvordan type oksekjøtt er det som brukes her?

Det er dyrt å gå på restaurant, og jeg venter damebesøk i helga og kunne trenge noen idiotsikre råd.

Hilsen gutt på 24

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hørt at de legger kjøttet i en pose sammen med kiwi eller papaya for å få det mørt. Har ikke testet selv, da.

Gjest ChinaMoon
Skrevet
Jeg har hørt at de legger kjøttet i en pose sammen med kiwi eller papaya for å få det mørt. Har ikke testet selv, da.

har fått tips om å bruke Sake eller tørr sherry siden det inneholder syrer som mørner kjøttet + at han ene kinesern ga tips om å bruke litt natron i marinaden + fritere kjøttet istedenfor å hive det rett i woken. potetmel eller maizena var visstnok viktig for konsistensen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...