Gå til innhold

Fjerne polypper

Fremhevede innlegg

Gjest Norwegian Blue
Skrevet

Noen som har erfaring med dette?

Jeg har alltid hatt store polypper og foreldrene snakket mye om å fjerne dem da jeg var mindre, men det har liksom bare blitt med snakket. Nå er jeg for stor til at foreldrene kan gjøre noe, og jeg syntes ennå det er plagsomt å bli så fort tett i nesa, samt at det renner så lett. Så tenkte å få meg tid hos legen å spør om det kan være akuelt med noe operasjon nå. Men vil gjerne høre litt rundt om det først.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Teite ting i nesen som hovner opp og gjør at man blir snørrete og snakker nasalt i tide og utide.

Litt mer saklig info: http://www.lommelegen.no/art/art1012.asp

Kan disse gjøre at man er snørrete hele tiden? Altså jeg er hele tiden snørrete og tett i nesen. Ikke så ille at jeg snakker nasalt. Men har bestandig noe der inne liksom, er kun helt åpent hvis jeg bruker nesespray (noe jeg kun gjør ved forkjølelse). Jeg tenkte at jeg kanskje var allergisk mot noe inne....Men kan dette være noe??

Gjest Norwegian Blue
Skrevet
Kan disse gjøre at man er snørrete hele tiden? Altså jeg er hele tiden snørrete og tett i nesen. Ikke så ille at jeg snakker nasalt. Men har bestandig noe der inne liksom, er kun helt åpent hvis jeg bruker nesespray (noe jeg kun gjør ved forkjølelse). Jeg tenkte at jeg kanskje var allergisk mot noe inne....Men kan dette være noe??

Det kan være noe, det var derfor foreldrene mine tok meg til lege for å finne ut om det var polypper; at jeg alltid var tett i nesen. Men det kan også være allergier som gjør, det var det jeg ble testet for først.

Skrevet

Min datter på 18 tok denne operasjonen i fjor. Selve inngrepet gikk veldig fort og greit. Hadde ingen spesielle plager i ettertid. Resultatet er i hvert fall at hun er mye mindre plaget med bihulebetennelse selv om hun fortsatt sliter med at hun blir fort forkjøla.

Anbefaler at du snakker med legen, det er jo også han som i tilfelle henviser deg videre til operasjon. Lykke til :)

Gjest Norwegian Blue
Skrevet
Min datter på 18 tok denne operasjonen i fjor. Selve inngrepet gikk veldig fort og greit. Hadde ingen spesielle plager i ettertid. Resultatet er i hvert fall at hun er mye mindre plaget med bihulebetennelse selv om hun fortsatt sliter med at hun blir fort forkjøla.

Anbefaler at du snakker med legen, det er jo også han som i tilfelle henviser deg videre til operasjon. Lykke til 

Takk for svar! Hvordan var inngrepet, er det veldig raskt og enkelt, eller var det vondt, var det noe bedøvelse ol?

Eksen min sleit med polypper og i hans tilfellet virket det som det var så omfattende, for han måtte inn flere ganger.. Ble litt skremt av det.

Skrevet
Det kan være noe, det var derfor foreldrene mine tok meg til lege for å finne ut om det var polypper; at jeg alltid var tett i nesen. Men det kan også være allergier som gjør, det var det jeg ble testet for først.

Okey :) tusen takk for svar :)

Skrevet
Takk for svar! Hvordan var inngrepet, er det veldig raskt og enkelt, eller var det vondt, var det noe bedøvelse ol?

Eksen min sleit med polypper og i hans tilfellet virket det som det var så omfattende, for han måtte inn flere ganger.. Ble litt skremt av det.

I hennes tilfelle gikk det veldig raskt og greit. Hun fikk bedøvelse slik at hun sov under inngrepet. Hadde nok litt smerter etterpå, naturlig nok når noen har vært og rota inni nesa di. Men det gikk fort over. Var vel på klinikken totalt i ca. 3 timer tenker jeg.

Men dette kan nok varierere litt, ser at eksen din ikke var så heldig. Kommer kanskje an på hvor store de er og hvor de sitter? Uansett vil du nok først få en eventuell henvisning fra fastlegen din, og så til utredning/førundersøkelse før selve inngrepet. Var slik i hennes tilfelle i hvert fall

Skrevet

Da jeg fjernet polypper (flere år siden nå) ble det gjort ved lokalbedøvelse, og jeg lyver hvis jeg sier at det ikke var vondt under inngrepet... Men jeg tror muligens de var sparsomme med bedøvelsen pga andre helseplager jeg har, så det gjør sikkert ikke så vondt for alle. Husker ikke helt hvordan det var i dagene ettertpå, bortsett fra at det var frustrerende å gå rundt med nesa full av størknet blod uten lov til å snyte seg. Men det ble bra etter operasjonen da, så det var verdt å få det gjort og kunne puste fritt gjennom nesa igjen :)

Gjest Norwegian Blue
Skrevet

Takk for svar Miami og gjest over:)

Håper jeg får sove, har hatt tre operasjoner i munnen med kun lokalbedøvelse og det var ikke så gøy. Ligge der og høre "motorsagen" og se blodet sprute. Og verst når hun plutselig dro fram et speil for å vise. Grøss.

Skrevet

Det går sikkert bra skal du se. "Lillejenta" mi sov som en stein.

Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...