Gjest ny student Skrevet 10. oktober 2006 #1 Skrevet 10. oktober 2006 Jeg er ny student på NTNU denne høsten, og lurer derfor bare på et par småting. Jeg har fått ordnet studiebeviset (eller id-kort eller hva det kalles), og fått tilsendt semesterkort (blå greie) Skjønner liksom at man får nytt semesterkort hvert semester (naturlig nok ut fra navnet ) , men hva med studiebeviset? Beholder man samme studiebevis hele studietiden? tar vel ikke bilde på nytt og greier hvert semester/år? Og for å komme inn på datasaler må man ha me studiebeviset og bruke å taste kode og greier?? Ellers noe jeg burde vite med tanke på studiebevis/semesterkort og greier? Kanskje litt tåpelige spørsmål for noen av dere, men jeg er fra en bitteliten plass og alt på NTNU er så stort å nytt å skummelt, og da blir jeg litt usikker.
CheapChampagne Skrevet 10. oktober 2006 #2 Skrevet 10. oktober 2006 Studiebeviset beholder du gjennom hele studietiden. Studiebeviset er også adgangskort til bygninger som krever det. Må taste kode
Gjest gjesta Skrevet 10. oktober 2006 #4 Skrevet 10. oktober 2006 (endret) Kanskje litt tåpelige spørsmål for noen av dere, men jeg er fra en bitteliten plass og alt på NTNU er så stort å nytt å skummelt, og da blir jeg litt usikker. ← Da jeg så Gløshaugen første gangen hadde jeg bare lyst til å pakke ned tingene mine igjen og dra hjem til mamma og pappa. Alt var stort og skummelt. Men det ordet seg da etterhvert, og Gløshaugen er koselig nå Skal vi se, semesterkortet får du nytt hvert semester ja... det andre kortet har jeg hatt siden jeg begynte, har ikke skiftet det. Har med studiebeviset for å komme inn på datasalen, taster koden, og så kommer du inn hvis du har adgang der. Noe annet...? ta med deg kortene når du skal ha eksamen! Endret 10. oktober 2006 av Tocogo
Gjest Gjest Skrevet 10. oktober 2006 #5 Skrevet 10. oktober 2006 Noe annet...? ta med deg kortene når du skal ha eksamen! ← Viktig poeng!
Miami Skrevet 10. oktober 2006 #6 Skrevet 10. oktober 2006 I tillegg må du aktivere studiebeviset ditt hvert semester.
Gjest Gjest Skrevet 11. oktober 2006 #7 Skrevet 11. oktober 2006 Gløshaugen er mye bedre enn Dragvoll i allefall!
Scheherazade Skrevet 11. oktober 2006 #8 Skrevet 11. oktober 2006 Og hvis du mister/blir frastjålet kortet ditt er ikke noe problem heller. Da går du bare (hvis det er Gløs) til kontoret rett overfor Tapir og ber om nytt. Da får du karantenetid på en uke eller noe, så kan du hente nytt kort. Gratis første gangen iallfall, men har hørt om folk som har måttet betale etter gang nr x. Den lille lappen printer de bare ut ny til deg hvis du mister den, og enig med resten, er bare på eksamen du egentlig trenger denne, eller hvis du skal ha studentrabatt på f.eks. flybussen.
Gjest Gjest Skrevet 11. oktober 2006 #9 Skrevet 11. oktober 2006 Gløshaugen er mye bedre enn Dragvoll i allefall! ← Hahahaha, dagens vits. Den må du lenger ut på viddene med. Husk å ta med allværsjakka di, din tørpinne av en Gløs-student
Miami Skrevet 11. oktober 2006 #10 Skrevet 11. oktober 2006 Hahahaha, dagens vits. Den må du lenger ut på viddene med. Husk å ta med allværsjakka di, din tørpinne av en Gløs-student ←
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå