Gjest ganges Skrevet 10. oktober 2006 #1 Skrevet 10. oktober 2006 Lurte på om noen av dere har noen erfaring med fjerning av hemoroide? Unnskyld detaljene her, men.....jeg fikk en for noen år sida, og selv om den har skrumpa i dag, og ikke gjør vondt daglig, så e det jo en stor "hudbit" som henger der. Får vondt og blør hver gang magen e i ulage, og den e i veien når jeg skal tørke meg.....har tenkt til å komme meg til legen, men så lurer jeg på om man får sånt dekka av trygdekontoret, om hva de gjør for å fjerne den, og hvor lang tid man kan regne med at det gjør vondt etterpå....noen med erfaringer?
Labomba_83 Skrevet 10. oktober 2006 #2 Skrevet 10. oktober 2006 Ahh jeg har det akkurat likedan. Av og til klarer jeg nesten ikke å gå på do med 2'ern fordi det gjør så sinnsykt vondt. Det er heldigvis lenge siden det har vært så ille nå *bank i bordet*. Jeg har hørt at man kan operere den bort, men det skal visst gjøre VEEEEEELDIG vondt, og det er ikke anbefalt om det ikke er helt nødvendig tror jeg. Det hjelper veldig å bruke seriproct salve (ikke resept) og/eller seriproct stikkpiller (resept)!! (vet ikke om seriproct er skrevet riktig). Noe som heter alkos-anal (usikker på stavemåte) skal også være veldig bra i følge en venninne av meg!
Gjest -M- Skrevet 10. oktober 2006 #3 Skrevet 10. oktober 2006 Heisann! Jeg fikk to søte og små hemorider da jeg gikk gravid for to år siden. De var litt plagsomme en kort periode, men trakk seg fort tilbake (heldigvis). Problemet var, som du sa, at det hang igjen noen "hudfiller" som ikke var vonde, men forferdelig irriterende og uhygeniske. Jeg oppsøkte legen og fikk tid på kirurgisk avdeling rimelig kjapt. Der satte de en lokalbedøvelse, og skar de bort på en-to-tre og sydde igjen med tre sting! Det var så fort gjort atte:-) Det som var noe skikkelig drit, var at det var ganske vondt i en uke etterpå. Hadde problemer med å sove den første natta for det svei og verket. Du kan jo bare tenke deg hvordan det var å gå på do den uka... ...med tre sting og greier...huff Men nå er jeg så god som ny igjen! Glad jeg er kvitt de. -M-
Gjest -M- Skrevet 11. oktober 2006 #4 Skrevet 11. oktober 2006 Glemte også å si at jeg betalte en egenandel da jeg fikk de fjernet. Husker ikke helt hvor mye det var, men en plass mellom 200 og 300 kr. Jeg vil tro du fårdet dekket så lenge det er av medisinske årsaker. Det er jo tross alt uhygenisk å ha hudfiller hengende der, og hvis den begynner å blø med jevne mellomrom, så er det jo en reell infeksjonsfare. -M-
Gjest Gjest Skrevet 11. oktober 2006 #5 Skrevet 11. oktober 2006 Det er opp til legen å vurdere om du trenger å bli henvist til operasjon, men det er helt klart mulig, i hvert fall.
Gjest ganges Skrevet 13. oktober 2006 #6 Skrevet 13. oktober 2006 Tusen takk for svar! Da blir det lege på meg om tre uker (laaang ventetid ) Krysser fingrene for at det går bra....
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå