Gå til innhold

å respektere eller ikke

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har alltid tenkt at respekt er noe grunnleggende ved det å omgåes folk. Jeg har vel også tenkt, uten å reflektere så mye over det, at jeg behandler folk med respekt "automatisk". Nylig hadde jeg en episode med en person hvor jeg innså at selv om jeg egentlig ville, ikke klarte å repektere enkelte av denne personens handlinger - og indirekte (?) ble det til at jeg mistet respekten for vedkommende. Det er en ganske ekkel følelse, egentlig, særlig når det dreier seg om noen en egentlig har hatt et hovedsaklig godt forhold til. Samtidig har dette gjort meg mer bevisst på hva respekt er - og på mine egne handlinger. Det er faktisk endel ting jeg selv har sagt og gjort jeg ikke står helt for selv, og som har vært respektløse ovenfor andre... Litt ubehagelig innsikt.

Men hvordan ser egentlig folk på det å respektere noen? Er det noe dere gjør konsekvent, hva skal til for å miste respekten, fnnes det noen enkeltpersoner eller grupper dere ikke respekterer, og hvorfor?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmmmm, jeg respekterer ikke uærlige mennesker. Har vært borti noen som lyver en rett opp i trynet :overrasket:

Ellers så kommer jeg ikke på noe mer, man er vel oppdratt til å stort sett respektere alle, så langt de fortjener det ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...