Gå til innhold

Etter behandling av brevoxyl

Fremhevede innlegg

Gjest bente85
Skrevet

Det er sikkert noen her som har hørt om kremen Brevoxyl?

For dem som ikke vet da, er dette en krem som er til å behandle uren hud.

Denne kremen er veldig sterk da, og huden kan bli rød og irritert og det skjer også avskalling av huden.

Sliter endel med kviser over mesteparten av ansiktet, så jeg tenkte at jeg skulle bruke denne noen dager.

Den første dagen gikk det helt fint.

Andre dagen begynte huden og bli litt tørr, og jeg smurte meg.

Men jeg fortsatte behandlingen for det.

Dag tre da så tok jeg på av denne kremen i panna, og dagen etterpå fikk jeg et resultat av irritert hud.

Den var rød og det svei. :tristbla:

Så jeg sluttet med å ha på noe mer av den kremen der.

Dag fire hadde jeg på i ansiktet som normalt, kinnene, nesen og på haka.

Etter det hadde gått 5 timer sånn ca, begynte huden å bli ganske rød.

Så det endte med at jeg gikk å vasket av kremen, og smørte inn ansiktet med fuktighetskrem.

Og jeg avsluttet denne behandlingen for 2 dager siden, for jeg fant ut at det var håpløst.

I kveld når jeg skulle på badet, fikk jeg se at kinnene mine var blå/lilla på en måte.

Da tenker jeg, kan det ha noe med denne kremen å gjøre?

Ser ut som jeg har fått meg to blåveiser. :tristbla:

Så det jeg lurer på da, hvor mye kviser er man nødt til å ha for at man skal få tabletter for det?

Altså alt annet som finnes av produkter, er jo håpløst.

Det virker ikke.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns du skal ta en prat med legen din, h*n vil henvise deg videre til en hudlege antagelig. Mengden kviser man bør /skal ha vet jeg ikke, men jeg kjenner folk som har fått tabletter som ikke har hatt "sinnsykt mye".

Lykk til !!

Ceca ;)

Skrevet

Hva med p-pillen Diane (eller Feminil?) Den hjelper for veldig mange.

Kremen hørtes bare skummel ut.

Gjest Fruktfat
Skrevet

søskenbarnet mitt fikk piller mot kviser, de fikk man ikke på blå resept, så jeg mener han betalte rundt/over 2000,-/mnd for de.

huden ble veldig tynn, og han ble ekstremt fort solbrent. han hadde ikke så mye i ansiktet, men visstnok endel på ryggen.

Gjest bente85
Skrevet
Hva med p-pillen Diane (eller Feminil?) Den hjelper for veldig mange.

Kremen hørtes bare skummel ut.

Jeg bruker Yasmin jeg da, så jeg vil helst slippe.

Dem sier jo at Yasmin funker på kviser å, men har ikke sett resultat av det.

Så kanskje tabletter ville ha hjulpet.

Skrevet (endret)

Yasmin og Diane er forskjellige, så selv om du ikke har sett resultater med Yasmin betyr det ikke at du ikke vil se resultater med Diane.

Jeg ville valgt Diane før for eksempel Roaccutan, men om det finnes andre tabletter som ikke er like "skumle" som Roaccutan så er vel kanskje det en idé å prøve disse om du er fornøyd med Yasmin.

Sjekk denne linken så kan du jo lese litt om hvilke muligheter du har. http://www.hudlegekontoret.no/kategorier/sykdommer/kviser

Endret av Gjenglemt sykkellås
Gjest bente85
Skrevet

Begynte og tenke på det.. kanskje det er kremer å få kjøpt på apoteket, som ikke er så sterke, som kan hjelpe.

Som bare er å få på resept.

Gjest bente85
Skrevet

Men kan slike behandlinger hjelpe på hudormer f. eks, ikke bare kviser?

• 2 år senere...
Skrevet

Jeg brukte Brevoxyl i lang tid, og huden ble småtørr i perioder, men ikke sånn som du beskriver det. Tok først på (veldig) tynt lag med salven akkurat på kvisene, og når den hadde tørket tok jeg på fuktighetskrem. Mener det står akkurat det på bruksanvisningen, om den ikke er forandret. Men det står også at det du skriver kan skje, og da skal man slutte med salven.

Bare et spm, brukte du tjukt lag, og i hele ansiktet, eller bare på kvisen?

Skrevet

Tråden er ryddet

/Furstina (mod)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...