Gå til innhold

Varmest og bra uteliv i januar?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi skal dra en ungdomsgjeng til syden i januar, noen plasser å anbefale?

Vi tenker litt på Gran Canaria, siden vi vet det er varmt der og noen av oss har vert der før. Men andre forslag? Må ikke være en dyr plass og ikke en dyr reise! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Må ikke være en dyr plass og ikke en dyr reise! :)

har desverre ingen forslag, men har det ikke litt ganske dyrt på Gran Canaria?

Skrevet (endret)

Nei, vi synst det er heilt ok der liksom. ;)

Endret av Lanyah
Skrevet

Pussig spørsmål. Det finnes vel ingen "syden-alternativer" relativt nært, og med en viss varme(18-20 grader)i januar enn rottehølet Gran Canaria. Dessverre.

Skrevet
Pussig spørsmål. Det finnes vel ingen "syden-alternativer" relativt nært, og med en viss varme(18-20 grader)i januar enn rottehølet Gran Canaria. Dessverre.

:klø: Hva mener du?

Skrevet
:klø: Hva mener du?

Jeg mener akkurat det jeg sier. Gran Canaria er et harry rottehøl. "Syden" med kvalitet er spesielt utvalgte greske øyer i perioden mai-september, og Thailand, Brasil, Karibia, India, Kenya osv.

Skrevet

De landene jeg ramset opp nær ekvator gjaldt selvfølgelig vinterstid. Glemte å skrive det.

Skrevet

Kanskje..., men vi skal dra i januar. Vi tenker å finne en plass som er bra da, selv om du kanskje mener det er mer syden kvalitet i mai- sept. Kanskje Gran Canaria er et rottehøl for deg, men så er det jo derfor jeg spør om dere har andre alternativer. Noen av oss liker Gran Canaria, så det er litt om og men..., siden det sies å være en av de varmeste plassene i januar...! ;)

Vi skal ikke på noe luksus ferie der kvalitet er viktigst. Men at er varmt, er strender og passe prismessig og bra uteliv. Siden vi er en ungdomsgjeng som har tenkt å drikke mye...

Skrevet

På Gran Canaria er det strender, ja, men det er alt for kaldt til å bade der i januar. Neppe mer enn 20 grader i lufta heller.

Men drikke kan man vel alltids.

Skrevet

Men HVOR er det så varmt at man kan bade da? Greske øyene?... Landene nær ekvator?

Skrevet

Er det ingen som kan komme med forslag...? Ok, la oss bare tenke varmt og badetemperatur og ikke noe annet...! ;)

Skrevet
Men HVOR er det så varmt at man kan bade da? Greske øyene?... Landene nær ekvator?

Thailand, f eks.

Skrevet

Det er faktisk litt pinlig å registrere at du spør om det er badeliv på greske øyer om vinteren, når disse øyene er milevis på milevis lenger nord enn f eks Kanariøyene. Det er ikke engang charter-turer til greske øyer om vinteren.

Man nær ekvator for å finne skikkelig varme og badetemperaturer i januar.

Skrevet
Det er faktisk litt pinlig å registrere at du spør om det er badeliv på greske øyer om vinteren, når disse øyene er milevis på milevis lenger nord enn f eks Kanariøyene. Det er ikke engang charter-turer til greske øyer om vinteren.

Man nær ekvator for å finne skikkelig varme og badetemperaturer i januar.

Jeg vet det er et pinlig spørsmål..., men jeg er ikke noe syden ekspert...! :sjenert:

Jeg var en gang på Tenerife i mars, òg da var det veldig varmt og badetemperatur. Derfor ble jeg usikker, om det ògså er det i januar da...! ;)

Skrevet
Jeg vet det er et pinlig spørsmål..., men jeg er ikke noe syden ekspert...! :sjenert:

Greit nok at du ikke er "Syden-ekspert", men en viss grunnkunnskap om geografi kanskje kunne vært lurt når man vurderer reisemål.

Skrevet

Jeg var en gang på Tenerife i mars, òg da var det veldig varmt og badetemperatur. Derfor ble jeg usikker, om det ògså er det i januar da...! ;)

Tenerife er ikke en gresk øy.

Skrevet
Tenerife er ikke en gresk øy.

Jeg snakket om kanari-øyene jeg...!, som du påsto mente at det ikke var badetemperatur om vinteren...!

Skrevet
Greit nok at du ikke er "Syden-ekspert", men en viss grunnkunnskap om geografi kanskje kunne vært lurt når man vurderer reisemål.

Det var da voldsomt da...!

Skrevet

Hei! Bare kom til Gran Canaria, du. Jeg bodde der fra november til mai i vinter og vi hadde 4-5 dager under 20 grader, de fleste dagene mellom 20 og 25, men også ganske mange dager rundt 30 :sjarmor:

De som ikke bader på Gran Canaria på vinteren er som regel "innfødte" kanariere.

Du kan se tydelig forskjell på oss og på de som er vokst opp der,- vi går med sandaler og singlet mens de har støvletter og tykke jakker :sjenert:

Vi hadde riktignok noen stormer i fjor, men de går fort over. Før jul var det tropestormen Delta som varte i 1 1/2 dag, + at vi hadde 3-4 "vanlige" stormer som varte like kort.

Jeg storkoste meg, og reiser nedover nå i oktober igjen. Kommer ikke nordover før i juni......

Skrevet

Det var godt å høre! ;)

Ja, det er nesten sånn. Når vi nordmenn kommer så er det sandaler, bikinioverdel og skjørt. Mens de går i jakker! :ler:

Jeg er glad så lenge jeg kan komme hjem litt brun iallefall og kan bade i sjøen der, iallfall noen dager. Jeg er ivrig bader om sommeren her i Norge, så det kan neppe være kaldere enn Norge..., håper jeg...! ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...