Gå til innhold

menssmerter-hjelp

Fremhevede innlegg

Skrevet

hei..

jeg har et stort problem.. for meg ihvertfall. jeg har så enorme menssemerter, at jeg vet verken frem eller tilbake hva jeg skal jeg gjøre.. jeg blir ofte så dårlig at jeg blir sengeliggende, sånn som no.. smertene går i hodepine, ryggsmerter, magesmerter og ikke minst blir jeg hissig / sur.. og dette orker jeg ikke en gang i mnd. er student på et krevende studie, så må liksom være oppgående.. går på yasmin. tenkte meg en tur t legen å høre. noen som har d samme? hva som hjelper? finnes d noe som hjelper?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også slike fryktelige menssmerter. For meg hjelper ibux og voltaren, samt varmeflaske. Resept på voltaren får jeg hos legen, ibux fåes jo reseptfritt.

For min venninne hjelper naproxen.

Kanskje du skal forsøke å bytte p-pille merke?

Skrevet

Pass iallefall på å ikke fryse rundt magen/ryggen. Selv synes jeg det hjelper veldig med varmepute, men det er kanskje ikke så veldig pratisk å ta med seg overalt! ;)

Hjelper ikke paracett eller lignende?

Kamillete skal forresten også hjelpe på menssmerter...

Gjest bente85
Skrevet

Det er Ibux smertestillende som er anbefalt til menssmerter, ut fra hva jeg har hørt.

Skrevet

Høres ut som om du har lignende smerter som jeg har i forbindelse med menstruasjon... (Store mage/ryggsmerter/oppkast/hodepine/greier ikke å gå eller stå). Hos meg varer det riktignok "bare" èn til to dager - der den første dagen er værst - den andre dagen bare litt nummen i musklene i magen og ryggen.

For meg hjelper hverken paracet eller ibux - Har fått både kvalmestillende og et preparat som virker på sentralnervesystemet til utprøving. Sterke saker,men dette hjelper faktisk - ikke nok til at jeg kan dra på jobben (har fysisk krevende jobb - samt at det kan være vanskelig å konsentrere seg med et trekantpreparat innabords...) - men nok til at jeg bare blir LITT dårlig,som er til å leve med... :)

Skjønner hvordan du har det... det er IKKE kult å ha en sånn type funksjonsnedsettelse. :sur: Lurer selv på om jeg skal prøve akupunktur en gang til - kanskje det hjelper.

Ellers har jeg hørt at det kanskje hjelper å få barn :overrasket: Men det er ikke aktuelt på noen år enda (er 27). ;)

Skrevet

Jeg har hatt grusomme menssmerter bestandig. Ingenting av medisiner hjelper. Har prøvd sikkert 20-30 forskjellige.

Endrometriose kan være årsaken. For å sjekke dette må du til spesialist.

For meg ble reddningen behandling hos osteopat Det var som natt og dag etter jeg gikk til behandling. For meg var det en ny verden og faktisk kunne sove om nettene når jeg hadde mensen.

Er mulig dette ikke hjelper alle, men hjalp meg utrolig. Send meg gjerne en pm om navnet til personen jeg brukte (ble tipset av dette av noen andre og er evig takknemlig) og tlfnr til stedet jeg var.

P-piller hjelper for mange, men hjalp ikke meg.

Det å finne noe som hjelper deg kan ta tid, men er vært det. Jeg ble sendt fra lege til lege og satte på stadige nye medisiner uten at noe hjalp. Ble bare dopet ned og det funker ikke når man er student.

Skrevet

Smertestillende bet ikke på mine smerter, ei heller akupunktur eller homeopati, men p-piller gjorde susen. Må imidlertid ha noen med høyt hormoninnhold (Microgynon). Da jeg var hos legen for å få resept første gangen nevnte hun også noe om kraftigere hormonbehandling enn p-piller, og også at som en absolutt siste utvei kan man kutte noen nerver, men dette vet jeg lite om da det heldigvis aldri ble aktuelt for meg. Har god effekt av p-pillene.

Skrevet (endret)

Jeg fikk på slutten seriøse ubehag under mensen. Noen dager før mensen fikk jeg migrene, STERK migrene, og dette varte helt ut til mensen var over. Jeg fikk også veldig vondt i magen og ryggen.

Så jeg byttet prevensjon, fra loetta, til cerazett, til mikrogynom, til p-ring. Men var nødt å slutte helt fordi jeg ble så dårlig. Og nå har det blitt litt bedre :) Har litt migrene enda, men ikke like ille, klarer å fungere...

Endret av Labomba_83
Skrevet

trådstarter her..

jeg går på yasmin for tiden.. men har no bestilt time hos legen, for å høre hva jeg kan gjøre, og evt bytte merke.. ( for 4 gang..)..

det er ufattelig slitsomt dette her, og gleder meg bare til å være ferdimeg mensen hver eneste gang... og jeg liker ikke å hoppe over mensen så ofte heller, for jeg føler meg lettere og akkuart som kroppen blir renset etter mensen. jeg merker smertene mine er par dager før mensen begynner, og de er verst i begynnelsen.. jeg blir ikke meg selv heller, utenom smertene mine, blir jeg så himla hissig, sur, lei meg, og hele meg er fæl fæl fæl...

takker for masse svaR

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...