Gå til innhold

Fred Olsen og Singapore Girls


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Han er ikke helt god nei, se bare dette jeg kopierte.

Singapore Girls er Singapore Airlines' ansikt utad, regnet som en av de mest suksessrike bedriftsprofileringene noensinne.

De er underlagt strenge regler for hår og makeup. Kvinner som har noen kilo for mye eller sliter med en ikke helt perfekt hud, trenger ikke å søke. Hvis en flyvertinne legger på seg, blir hun satt på bakken til hun har slanket seg.

Siden det er forventet at en Singapore Girl bare skal jobbe noen år før hun velger husmorlivet, jobber hun på femårskontrakter.

Kilde: USA Today

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han var så søt da han sa det der... *dikkedikk*

Personlig føler jeg meg trygg når jeg flyr, og kan ikke se i det hele tatt at det har noe å gjøre med hvor pen flyvertinnen er. Jeg vil føle meg trygg når jeg flyr, og det gjør jeg. Jeg setter pris på at de som er ombord i det flyet jeg flyr med også er opptatt av min sikkerhet, og ikke om sminken sitter korrekt. Erfaring og personlighet er vesentlig i en sånn stilling, ikke hvor søt du er.

At flyverter og flyvertinner og skrankepersonalet og de i reisebyrået etc. holder en normalt god hygiene og gidder å bry seg om hvordan de ser ut, tar jeg som en selvfølge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er den gamle holdningen om at alt skal tilrettelegges menn. At kvinner skal gjøre seg pene for dem og varte dem opp. Regner liksom med at Singapore Airlines ikke har så mange mannlige "flyverter"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig med dere!

Vet om mange stygge gloser som kunne betegnet mannen. Men legger ved en liten historie i stedet.

Min fars samboer har vært mye ute å reist,- bl.a med Singapore Airlines. Hun fortalte meg (som selv sånn halvveis vil bli flyvertinne) at de var sååå pene og sååå flott kledd og nydelig sminket og de SMILTE og dikket hele tiden. Men når en passasjer ble syk, flakset de rundt som forvirrede høns og hvinte :ler::ler::ler::ler::ler::ler:

Jammen meg bra flyvertinner!

Nei, dette er det dummeste jeg har hørt. Og så DEN policyen de har da!

Fytterakkern :roll:

Diva :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale
Men når en passasjer ble syk, flakset de rundt som forvirrede høns og hvinte  :ler:  :ler:  :ler:  :ler:  :ler:  :ler:  

Jammen meg bra flyvertinner

Jeg har vel en mistanke om at den historien ble servert av en kvinne som ble misunnelig fordi flyvertinnene var vakre OG kunne jobben sin.

Jeg har hatt den glede av å fly med SA flere ganger og jeg har aldri opplevd maken til service samt hyggelig og profesjonell oppførsel. SA har valgt å ha en høy standard på sine ansatte og det synes jeg er flott.

Surmagede firebarnsmødre med en uniform som er 3 nr. for trang, ufikst utseende og hårete legger er ikke bra for SAS sitt image som Fred Olsen påpeker. Han er forretningsmann og vet hva han snakker om. Firmaprofil betyr mye, særlig innenfor luftfart der konkurransen om kundene er beinhard.

Å fly med SA gir kjempestatus- når jeg er innom jobben og henter flybilletter som det står SA på blir stemningen blant dem som skal reise meget god for da vet vi at flyreisen vil bli meget behagelig.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale
Der er det rent og ryddig!

Det er ett vesentlig poeng Lisa-Beth påpeker. Singapore har en helt annen standard og det gjenspeiles også i SA sine flyvertinner.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gurimalla

Jeg liker også å ha det rent og ryddig rundt meg når jeg flyr. Min vurdering av standarden på et flyselskap inkluderer blant annet hvordan de behandler sine ansatte.

Det blir nok ikke Singapore Airlines på meg nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vel en mistanke om at den historien ble servert av en kvinne som ble misunnelig fordi flyvertinnene var vakre OG kunne jobben sin.

Hehe, Milla! Du er morsom du! Neigitt. Dette er SANT! Tydelig at du liker å innbille deg ting bare fordi folk ikke er enige med deg......

Selv om du er staselig fornøyd. Tipper det er sminken og utseendet som får deg til å sette så stor pris på dem jeg :roll:

(like bra påstand som den du sa om min "stemor". Tror neppe hun misunner de snuppene. Hun har STIL og en en flott person med en elegant og selvsikker stil :) Hadde hun vært misunnelig, kunne hun fint blitt flyvertinne selv :)

Hyggelig at du hadde en god oppevelse, men det er ikke sikkert alle er like proffe. Hendelsen jeg viser til var også for noen få år siden. Kanskje de faktisk ER HELT PERFEKTE NÅ ? :P

Surmagede firebarnsmødre med en uniform som er 3 nr. for trang' date=' ufikst utseende og hårete legger er ikke bra for SAS sitt image som Fred Olsen påpeker. Han er forretningsmann og vet hva han snakker om. Firmaprofil betyr mye, særlig innenfor luftfart der konkurransen om kundene er beinhard.[/quote']

Surmagede firebarnsmødre ? HVORDAN vet du det ? Fordi sniken lenger oppe på siden påstod det ? Ærlig talt, han ser selv ikke ut i måneskinn og vi lever ikke lengre på 50-tallet da flyvertinner skulle være fotomodeller uten hjerne.

Jeg har ikke reist halvparten så mye som deg Milla, men jeg har reist veldig mye med fly innenlands og jeg har ALDRI sett flyvertinner med for trang uniform, ufikst utseende og hårete legger. Nå er du bare kverulernede!!!! Skjønner at du vil alle skal se ut som deg, eller Singapore Girls, men sånn er det bare ikke! Sminke og babe-look betyr faktissk ikke alt!

Det som er essensielt her er :

God service

Blide og hyggelie kabinansatte

Velstelte og ordentlige

Og må kunne førstehjelp og ha praktisk sans

Gjerne over 20 år!

ALLE flyvertinner jeg har sett har sett FLOTTE UT! Jeg er selv interessert i å bli flyvertinne og jeg LEGGER FAKTISK MERKE TIL SÅNT. De er da normale mennesker som oss ?

Kanskje du bør starte ditt eget flyselskap ? Så kan du lime inn så mange snupper du vil ?

Det er vel greit nok, men det er mange andre flyselskaper og kabinansatte som har en flott service og som tar godt vare på sine passasjerer og gjør reisen mest mulig komfortabel. Dette er ikke fordi de ser ut som modeller.

Du skal gjerne få lov til å ha SA som favoritter,- herregud. Men dine argumenter provoserer noe inderlig,- (og det liker du vel) og jeg synes ikke argumentene dine og dine "faktaopplysninger" er helt gode her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

]

Surmagede firebarnsmødre med en uniform som er 3 nr. for trang, ufikst utseende og hårete legger er ikke bra for SAS sitt image som Fred Olsen påpeker. Han er forretningsmann og vet hva han snakker om. Firmaprofil betyr mye, særlig innenfor luftfart der konkurransen om kundene er beinhard.

Det utseende som du beskriver her er ikke noe positivt uansett hvilken service jobb en har. Forvrig har jeg ikke sett noen flyvertinne i SAS som passer til den beskrivelse heller. Jeg er veldig enig i det som Tusenfryd skreiv.

Personlig føler jeg meg trygg når jeg flyr, og kan ikke se i det hele tatt at det har noe å gjøre med hvor pen flyvertinnen er. Jeg setter pris på at de som er ombord i det flyet jeg flyr med også er opptatt av min sikkerhet, og ikke om sminken sitter korrekt. Erfaring og personlighet er vesentlig i en sånn stilling, ikke hvor søt du er.

At flyverter og flyvertinner og skrankepersonalet og de i reisebyrået etc. holder en normalt god hygiene og gidder å bry seg om hvordan de ser ut, tar jeg som en selvfølge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Reiser mye med SAS og servicen har vel stort sett vært bra. De positive superlativene drar jeg nok ikke fram, likevel.

Imidlertid har jeg opplevd etpar nokså sure flydamer ombord hos SAS. Felles for dem har vært at de har vært ganske unge og, jada, sikkert pene. Uten at uteseende har vært av større betydning, velstelte har de fleste av flyvertinnene og vertene vært uansett.

Men de vertene med noen år fler på baken - og mer erfaring - virker som om de takler vanskelige passasjerer og stress bedre enn disse sure unge. Og utrolig, men sant: flere av disse godt voksne flydamene har vært utrolig flotte å se på. Man blir ikke automatisk pen av å være 25 - og heller ikke automatisk stygg av å passere 35. Å være pen fører heller ikke automatisk til at man yter god service.

Men èn ting: Får man god service, blir behandlet med et hyggelig smil og stoisk ro selv når det røyner på som værst på en flytur; ja, da er jeg villig til å erklære at, jo, faktisk så var den personen som vartet meg opp smellvakker! Uten at jeg egentlig husker åssen utseende var sånn spesifikt...

SAS kan nok stramme opp servicen sin ombord, men at dårlig service skyldes "gamle" flyvertinner, er reinspikka sprøyt.

Vibeke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reiser ofte med fly. Og med ulike flyselskaper.

Kan ikke si at jeg har obeservert at flyvertinnene fra SAS er så utrolig mer ufikse enn andre. Har faktisk aldri sett en flyvertinne med uniform som er 3 nr. for trang og med hårete legger. Jeg har dog observert at SAS sine flyvertinner ofte er over 25, - kanskje det er det folk reagerer på?

Når jeg gjelder SA er det alltid en fornøyelse å reise med dem. Men det er ikke bare på grunn av de vakre flyvertinnene. Hele konseptet til SA er lagt opp til at du skal ha det bekvemt, alt fra innskjekking til du venter på bagasjen. Og det kan man neppe alltid si om SAS....

For meg så forteller forskjellen på disse flyselskapene noe om kulturen til de to ulike landene. Service har aldri vært nordmenns sterke side, mens i Singapore er det en kunst. Dessuten kan norske kvinner aldri bli like "petite" som asiatiske kvinner. Ihvertfall veldig få!

Hvis SAS vil endre på sitt image er det helt andre ting enn kabinpersonalets utseende de må fokusere på!

Dessuten, noen som har formening om hvilke flyselskap som har de flotteste mannlige kabinansatte? Det er nemlig de jeg legger best merke til.....

:briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Minnie Emmerdale
Dessuten' date=' noen som har formening om hvilke flyselskap som har de flotteste mannlige kabinansatte? Det er nemlig de jeg legger best merke til.....[/quote']

Icelandair har noen skikkelig snacksy flyverter, totale homser selvsagt med superhøflige, galante og med velsmurte hofteledd som glir bortover midtgangen i ett tempo selv Michael Flatley ville fått problemer med å holde tritt med.

Og grunnen til at jeg roser SA er ikke bare pga. flyvertinnene. Selskapet de gjør alt for at du skal ha en behagelig tur. Og det å bli servert drinker og deilig mat av ett smilende og strålende opplagt kabinpersonale er utrolig hyggelig- særlig når en er sliten og bare gleder seg til å komme hjem til Norge.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cruella

Kan ikke si jeg har sett så masse kjekke flyverter noe sted...ihvertfall ikke slik sexykjekke.

:cry:

Jeg kjenner et par mannlige flyverter i SAS som er stilige, men de er samboere med hverandre.....

:blunke:

Lisa-Beth

:hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller ikke noe aa utsette paa SAS, og jeg forstaar ikke helt denne kritikken. Utseendet betyr da heller ingeting i denne sammenheng synes jeg!

Nei, jeg er enig i at det skal mye til for aa matche Singapore Airlines, Thai Airways og et del andre sorost-Asiatiske flyselskap.

Men SAS staar slettes ikke tilbake for de fleste vestlige flyselskap.

Jeg flyr mye innad i USA, og her ser iallfall ikke kabin-personalet alltid saa flotte ut. Forste gangen jeg tok med meg min mann hjem til Norge, paapekte han faktisk hvor "perfekte" SAS- damene var......i forhold til flyvertinner/verter i de fleste amerikanske flyselskaper.

De fleste amerikanske arbeidsgivere (ogsaa flyselskaper) folger en saakalt: "equal opportunity employment- policy." Dvs at utseendet, etnisk bakgrunn, hudfarge etc ikke skal vaere avgjorende for ansettelsen. Jeg synes det er veldig fint aa se at ikke alle er "perfekte" i denne bransjen heller. Utseendet har selvfolgelig heller ingen sammenheng med servicen som ytes.

Jo da, her i Amerika er det mye rart, og jeg er slettes ikke enig i alt som foregaar--- men naar det gjelder dette synes jeg at Norge har mye aa laere naar det gjelder fokus paa utseendet.

Her i USA kan man faktisk gaa ut paa byen og besoke restauranter/barer/offentlige kontor/butikker hvor det jobber helt "vanlige" mennesker; noen pen, noen mindre vakre, noen tynne, noen tykke etc. Det er veldig forskjellig fra "perfekte" Norge, der hovedkriteriet for aa faa en stilling som servitor etc, er at du har ett saakalt "bra" utseende.

Argumentet som blir mye brukt er at disse ansatte er bedriftens ansikt utad. Jo, det stemmer det-- og god service, hjelpsomhet og ett smil er for meg (og forhaapentligvis mange med meg) det aller viktigste.

Ellen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...