Gå til innhold

Utepus

Fremhevede innlegg

Gjest Norwegian Blue
Skrevet
Jeg ville sluppet ham ut. Så lenge han får komme inn når du er hjemme - og kanskje også være inne om natten når det er på det kaldeste (hvis han selv vil) - så tror jeg ikke det er noe problem.

Enig. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke helt sikker på hvor han søker ly, men han kommer hjem rimlig tørr selv om det pøsregner ute, en liten smarting er han :danse: Men han kan også komme hjem klissblaut uten at det regner ute, har vel noen som kastet vann på han når han har gått inn til han, eller så fanger han frosk nede i bekken her (ingenting forundrer meg) kverker frosk og mus til stadighet, skulle tro at en guttepus ikke var så opptatt med det, men han bryr seg visst ikke om kjønnsroller ;)

Men jeg kan alltids legge ut ett teppe på terrasen der han kan ligge i ly for vær og vind og satse på at han legger seg der når han fryser

Gjest Norwegian Blue
Skrevet
Men jeg kan alltids legge ut ett teppe på terrasen der han kan ligge i ly for vær og vind og satse på at han legger seg der når han fryser

Vi hadde en pappeske med et gammelt pledd oppi inni garasjen (åpen garasje) som pusen kunne legge seg oppi. Ofte lå han heller der enn å komme inn til oss :ler:

Skrevet
Hva gjør du hvis pus vil ut når det er kaldt ute og du vet at du skal være borte en halv dag?

Dersom du er veldig bekymra og litt nevenyttig går det an å bygge ett lite hus og sette opp ute. Familien min har gjort det, siden kattene deres er ute om natta hele året. Det holder med ett hus på ca 1x1 meter, med doble, isolerte vegger, også bør man lage en liten yttergang, så det ikke blåser rett inn. I ett slikt hus har katten det varmt, uansett hvor kaldt det måtte bli på utsida.

Skrevet

Pusen vår er ute hver dagen hele dagen (om han vil da) og kommer løpende når vi kommer hjem fra jobb. Da spiser han litt og fyker ut igjen.

På natta er han inne, det synes vi er tryggest. Heldigvis pleier han å komme inn av seg selv ved 20-tiden, så det løser seg veldig greit.

Men han er skikkelig ute-pus og koser seg ute hele dagen.

Om det er kaldt eller regner når han er ute hele dagen har han flere steder han kan gå inn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...