Gjest Gjest Skrevet 9. oktober 2006 #1 Skrevet 9. oktober 2006 Jeg har klart å bytte om helt på p pillene mine. Har tatt 4 hvite i stedenfor 4 gule. (ikke de store hvite, men de små) Kan jeg ha fått eggløsning av dette? Trionetta det er snakk om.
Gjest Gjest_anne_* Skrevet 9. oktober 2006 #2 Skrevet 9. oktober 2006 Du bør vel vurdere annen prevensjon en periode da ja. Men les på bruksanvisningen. Der skal det stå hva du skal gjøre om du har tatt feil/ glemt noen. Hvis ikke så ring legen.
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 9. oktober 2006 #3 Skrevet 9. oktober 2006 Dette skjedde i forrige syklus... Jeg trodde ikke det hadde så mye å si... Men har vært så utrolig kvalm og rar i det siste. Har også skikkelig mensensmerter uten at jeg venter mens før om 1 og en halv uke ca. Så graviditet har liksom kommet litt i tankene mine... Men en test blir vel ikke positiv enda? er det for tidlig? Blir helt forvirret av dette p pillegreiene og eggløsning... For de som ikke bruker piller så skal man jo teste når man venter mens og den eventuellt ikke kommer.. men gjelder dette for pillebrukere også? Står ingenting i bruksanvisningen om det å ta feile piller..bare hva du skal gjøre om du har glemt...
Gjest niomi Skrevet 10. oktober 2006 #4 Skrevet 10. oktober 2006 Lenge siden jeg brukte trefase-piller selv, så husker ikke hvordan brettene er bygd opp. Men det er jo forskjellig hormonmengde i de ulike typene, så det er fullt mulig at du har hatt eggløsning, ja.
Gjest Gjest Skrevet 10. oktober 2006 #5 Skrevet 10. oktober 2006 ^ Jepp er vel for en grunn at de har forskjellige farger og meningen er jo at man skal ta de på rett tid. De gule har vel mer hormoninnhold enn de hvite så...mulig ja.. spesielt i hele 4 dager...
Malama Skrevet 10. oktober 2006 #6 Skrevet 10. oktober 2006 Dersom klusset skjedde FORRIGE syklus, så er det i FORRIGE syklus du evt kan ha fått eggløsning og blitt gravid, og om du da nå ventr ny mens igjen om en drøy ukes tid er det antakelig gått så lang tid at en test vil slå ut (for den kan man normalt ta "når du venter mens" som for dem som ikke går på p-piller er ca 14 dager etter eggløsningen. Med andre rod, du kan ha "rotet til deg en eggløsning" for 3-4 uker siden (litt avhengig av NÅR i det forrige brettet du rotet, man skal jo ta de gule i 10 dager, så om det var begynnelsen eller slutten), og da burde en test kunne fortelle deg om du er gravid eller ei. Forundra over hvordan du klarte det, men det er nå så. Når uhellet har vært ute, så anbefaler jeg uansett en test. Og evt en legetime.
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 10. oktober 2006 #7 Skrevet 10. oktober 2006 Takk for svar. Da kan jeg jo prøve å teste nå. Hvordan jeg klarte det... Jo.. jeg brukte piller fra et brett som jeg bare hadde bruke et par på tidligere for å utsette mens. Så blingset jeg på hvor mange dager jeg skulle ha hvite,,trodde jeg skulle ha flere enn det jeg tok..men skulle altså ha begynt på gule. Dumt ja...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå