Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg planlegger tur til syden med kjæresten min... Men lurer litt på hvor vi skal dra. Vi skal reise over nyttår, altså i januar. det må være varmt der da, ikke noe sted vi kan risikere å få overskya eller 20 grader....

Ellers er vi på utkikk etter et trygt reisemål, fine strender og fresh hotell. vi skal ikke feste og herje, og kommer nok heller ikke til å prioritere så mye kultur og sightseeing. her blir det bare kose seg, sole seg, slappe av og litt romantikk!! Det må være flyplass dit vi skal, orker ikke å være avhengig av båt ut dit hvis det er en øy f.eks.

Lurer litt på Skiathos eller Kreta... hva tror dere om det? Andre alternativer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg planlegger tur til syden med kjæresten min... Men lurer litt på hvor vi skal dra. Vi skal reise over nyttår, altså i januar. det må være varmt der da, ikke noe sted vi kan risikere å få overskya eller 20 grader....

Ellers er vi på utkikk etter et trygt reisemål, fine strender og fresh hotell. vi skal ikke feste og herje, og kommer nok heller ikke til å prioritere så mye kultur og sightseeing. her blir det bare kose seg, sole seg, slappe av og litt romantikk!! Det må være flyplass dit vi skal, orker ikke å være avhengig av båt ut dit hvis det er en øy f.eks.

Lurer litt på Skiathos eller Kreta... hva tror dere om det? Andre alternativer?

er ikke sikker, men tror ikke charterselskapene flyr til kreta og skiathos om vinteren (det blir for kaldt der da). På den årstiden er den kanariøyene, thailand etc "alle" drar til. Jeg kan ikke anbefale noe, ettersom jeg aldri har dratt til "syden" på den årstiden.

Skrevet

åh, jeg ser det nå at det blir for kaldt masse steder i januar :tristbla: Hm, thailand blir for langt og gran canaria hadde jeg egentlig ikke tenkt på... men mener det er mange som reiser til syden på sånn hoppe på-tur over nyttår? hvor reiser folk da?

Skrevet
men mener det er mange som reiser til syden på sånn hoppe på-tur over nyttår? hvor reiser folk da?

Kanariøyene, Asia og Afrika er vel de mest aktuelle stedene på den tiden.

Hva med å reise til Egypt?

Skrevet
Kanariøyene, Asia og Afrika er vel de mest aktuelle stedene på den tiden.

Hva med å reise til Egypt?

tror ikke det... er ikke så gira på et muslimsk land :sjenert:

Skrevet

På Kanariøyene har det var rundt 20 grader når jeg har vært der i januar, så ville ikke satset på det om du syns 20 grader blir for kaldt. Ser for meg at Thailand blir det billigste alternativet?

Skrevet

Det er ingen turer til greske øyer i januar.

Man må til land nær ekvator midtvinters.

Overrasket over hvor lite kunnskap folk har om div reisemål, og klimaet gjennom året. :overrasket:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...