Gå til innhold

Fra Kastrup til Nyhavn

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Hei! skal til københavn denne uka. Har bestilt hotell ved Nyhavn. Tidligere når jeg har vært i Køben har vi alltid bodd like ved Hovedbanegården, og vi har da tatt tog direkte dit fra Kastrup. Denne gang skal vi bo ved Nyhavn som sagt. Hvordan er letteste vei dit fra Kastrup? Sjekket dsb, og forstod det slik at letteste vei blir tog fra Kastrup til Ørestad,og så metro fra Ørestad direkte til Nyhavn. Noen som er kjente i København og som kan bekrefte/avkrefte dette?

Og en ting til: gjelder billetten for toget på metro og? Hvis ikke; kan jeg kjøpe både billett for tog og metro på Kastrup?

jeg liker å ha oversikten over slikt før jeg drar :)

PS: gleder meg; københavn er mitt favoritt-reisemål :)

Endret av LadyInRed
Videoannonse
Annonse
Gjest *Snart medlem*
Skrevet (endret)

Du tar toget fra Kastrup et ekstra stopp til Nørreport st., der tar du overgang til Metro i retning Lergravsparken/Christianshavn eller Vestamager. Så tar du metro ett stopp og går du av på Kongens Nytorv. Derfra er det 100 meter å gå til Nyhavn.

Edit: Det er en alternativ reisemåte:

Du går av toget på hovedbanegården som vanlig, og tar overgang til buss 1A. Denne stopper også på Kongens Nytorv - like utenfor Det Kongelige Teater, som bokstavelig talt ligger like ved Nyhavn.

Endret av *Snart medlem*
Skrevet
Du tar toget fra Kastrup et ekstra stopp til Nørreport st., der tar du overgang til Metro i retning Lergravsparken/Christianshavn eller Vestamager. Så tar du metro ett stopp og går du av på Kongens Nytorv. Derfra er det 100 meter å gå til Nyhavn.

Edit: Det er en alternativ reisemåte:

Du går av toget på hovedbanegården som vanlig, og tar overgang til buss 1A. Denne stopper også på Kongens Nytorv - like utenfor Det Kongelige Teater, som bokstavelig talt ligger like ved Nyhavn.

Tusen takk !

PS: gjelder samme billetten på metro/buss og tog?

Gjest *Snart medlem*
Skrevet
Tusen takk !

PS: gjelder samme billetten på metro/buss og tog?

Jepp.

Gjest *Snart medlem*
Skrevet
Takk! Da er jeg tur-klar :)

God tur! Det er fint vær her nå og 15 grader ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...