Gjest Gjest Skrevet 8. oktober 2006 #2 Skrevet 8. oktober 2006 det er en stund siden jeg har laget denne, så jeg vet ikke helt hvor mange porsjoner det er, men det er veldig enkelt og raskt! en pk (liten) røkelaks en boks creme fraich dill pepper sukker fersk pasta fres laksen i stekepanne mens du kutter den opp, ha i krydderet (må bare smake til) og tilslutt creme fraichen. kok pastaen for seg.
Gjest Deception Skrevet 8. oktober 2006 #3 Skrevet 8. oktober 2006 Jeg bruker å gjøre det på en litt annen måte. 1 boks Philadelphia gressløk litt vann 1 bunt vårløk 1 neve hakkede valnøtter røkt laks i strimler Krydder; for eksempel pepper, dill, timian Surr vårløk og valnøtter, tilsett Philadelphia i klatter, spe med vann og rør til sausen blir jevn. Helt til slutt tilsetter du røkt laks i strimler; den må ikke steke, ellers blir det VELDIG salt. Serveres til grønn tagliatelle.
Gjest piaf Skrevet 8. oktober 2006 #4 Skrevet 8. oktober 2006 Pasta i sitron- og fløtesaus med asparges og røkelaks. Ganske god - har laget den et par ganger.
Gjest Gjest_Ella_* Skrevet 9. oktober 2006 #5 Skrevet 9. oktober 2006 4 fedd hvitløk 3 sjalottløk en bunt aspargus røkelaks tagliatelle/papardelle salt pepper 1 pk fløte/litt melk parmesan surr hvitløk og løk, hell over fløte og litt melk. Varm opp. Damp aspargusen lett og kok pasta. Smak til fløtesausen med salt og pepper og bland pastaen med sausen. Legg i laksen og aspargusen og server med revet parmesan.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå