Gå til innhold

PMS

Fremhevede innlegg

Gjest bente85
Skrevet

En ting jeg sitter å funderer på her.

Kan alle jenter/kvinner få PMS, selv om dem bruker p-piller?

Men altså, dem som bruker prevensjon, får jo ikke eggløsning.

Så da får vi andre plagene bare pågrunn av mensen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke p-piller er en garanti for å unngå PMS, selv om det hjalp for meg.. Jeg er jammen ikke sikker jeg??

Skrevet (endret)

For meg virker det mest logisk at man ikke får PMS om man går på p-piller. I hvert fall at man ikke får det i like stor grad.

Googla det nettopp og fant ut at det faktisk kommer an på hvilket p-pillemerke/hva slags p-piller man bruker. Og at for noen opphører pms-plagene fullstendig, men andre igjen fortsatt merker noe til dette.

endret pga skrivefeil

Endret av Gjenglemt sykkellås
Skrevet
En ting jeg sitter å funderer på her.

Kan alle jenter/kvinner få PMS, selv om dem bruker p-piller?

Jeg, og mange med meg, får PMS både med og uten p-piller.

:frustrert::sinna::twisted:

Gjest bente85
Skrevet

Vel jeg har da fått PMS i det siste.

Noen ganger har det vært værre enn andre ganger.

Så da blir det til at jeg lurer litt..

Skrevet

Selvfølgelig kan man få eggløsning selv om man bruker prevensjon.

Skrevet

Det har jeg også lurt på. Man har da ikke eggløsning når man bruker p-piller? Er det ikke det p-pillene skal hindre liksom?

Uansett... Jeg har pms både når jeg bruker p-ring/piller og når jeg ikke bruker noe. Eneste forskjell jeg har merka er at jeg har mindre vondt under mensen når jeg bruker p-ring/piller.

Men det er jo ikke helt logisk at man kan få pms uten å ha eggløsning... :roll:

Skrevet

Jeg hadde verre "psykisk" pms da jeg brukte ppiller enn nå. Men mindre smerter. Brukte trionetta som er trefasepiller, regner med at pmsen skyldtes hormonnivået og typen hormon i pillene.

Skrevet
Selvfølgelig kan man få eggløsning selv om man bruker prevensjon.

Når man bruker p-piller?

Kommer an på hvilke piller man bruker. Noen piller forhindrer eggløsning helt og holdent(iallefall i teorien), andre gjør livmormiljøet ugjestmildt slik at et evt. befruktet egg ikke fester seg osv. osv.

Skrevet

Selv om man ikke får eggløsning, så vil kroppen gjerne forberede seg på eggløsning hos noen, og dermed får man fremdeles PMS. Selv om selve eggløsningen ikke inntreffer betyr det ikke at hele fruktbarhets-prosessen i kroppen stoppes..=)

Gjest bente85
Skrevet

I følge suss-legen kan folk som bruker p-piller, få PMS.

Skrevet

Jeg hadde ihvertfall pms da jeg gikk på p-piller, ikke like vondt som uten, men jeg var like sur. ;) Har begynt på p-sprøyter nå, så får håpe jeg slipper begge deler, + alle bivirkninger. Hadde en pause i mellom, og da hadde jeg helt fryktelige smerter, har ikke hatt så vondt siden jeg 14-15.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...