Gå til innhold

Solarium

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg skal begynne å t alitt solarium nå som jeg ikke har farge, skal til syden i januar og da vil jeg være brun! :)

Det jeg lurer på, skal jeg bruke solkrem? Solariumskrem?, sånne som de selger i solariumet.

Jeg føler jeg blir brent i ansiktet når jeg ikke bruker noe som helst.

Dere solariumsbrukere! Jeg trenger råd! ;)

Hvor lenge, hvor ofte og hvilken krem anbefaler dere?

Jeg har lys hud og fregner som blir fort brent, men blir brun etterhvert. Så jeg er ikke av den typen som aldri blir brun... ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg brukte sånn solariumskrem i vinterferien og den var rådyr.. 50 kr per gang.. Men fargen ble sånn gyllen og fin, litt skimrete og satt kjempelenge :) Når jeg kom tilbake til skolen trodde alle jeg hadde vært i syden eller på fjellet :) Men det er ikke noe jeg kommer til å bruke til vanlig, kun før spesielle anledninger

Skrevet

Jeg kjøpte den på solstudioet jeg, i sånn automat.. Noe max tan glam eller noe :) Men jeg har prøvd den ikke glam-versjonen, og du blir brunere av den og, men jeg gikk over til glam'en fordi jeg følte meg litt glam :) hehe :) Jeg liker ting som glitrer ;)

Skrevet

Takk for svar, Aylana! :klem: Hva heter den kremen, vet du det?... :sjenert:

Noen andre som har andre erfaringer og råd?

Skrevet
Jeg kjøpte den på solstudioet jeg, i sånn automat.. Noe max tan glam eller noe :) Men jeg har prøvd den ikke glam-versjonen, og du blir brunere av den og, men jeg gikk over til glam'en fordi jeg følte meg litt glam :) hehe :) Jeg liker ting som glitrer ;)

hehe! Det gjør jeg ògså! :ler:

Skrevet

Hvis det er krem for å få fortere farge du mener, så vær forsiktig - det er uhyre lett å bli brent.

Mener du solkrem, så kan du bruke vanlig solkrem også i solarium.

Begynn i det små, fem-ti minutt første gang og øk gradvis.

Ikke ligg lengre enn 30 minutt, et tips kan være å ligge annehver dag til du oppnår ønsket farge, så holder det med et par ganger i uka for å vedlikeholde fargen.

Skrevet

Må bare slenge inn en komentar.

He he!

Ikke ta det ille opp,men bare må få sagt at solarium fører til tidlige rynker,tilslutt blir man seende ut som en rosin.

Dette gjeller også det å sole seg ute.

Solarium er litt verre i og med at UV strålingen er på nivå,Ekstremt høyt.

Fraråder solariumbruk,og solfaktor 20-30 til vanlig soling.

Det er helt vanvittig mange som får hudkreft i norge i løpet av året.

Mange sier man kan ikke tenke slik....

Men man kan jo tenke litt over det...Og vurdere om man vil se ut som en rosin med kreft på når man nærmer seg 40`?

He eh?!...

Skrevet
Må bare slenge inn en komentar.

He he!

Ikke ta det ille opp,men bare må få sagt at solarium fører til tidlige rynker,tilslutt blir man seende ut som en rosin.

Dette gjeller også det å sole seg ute.

Solarium er litt verre i og med at UV strålingen er på nivå,Ekstremt høyt.

Fraråder solariumbruk,og solfaktor 20-30 til vanlig soling.

Det er helt vanvittig mange som får hudkreft i norge i løpet av året.

Mange sier man kan ikke tenke slik....

Men man kan jo tenke litt over det...Og vurdere om man vil se ut som en rosin med kreft på når man nærmer seg 40`?

He eh?!...

Jeg er veldig klar over det. Jeg tror veldig mangen er klar over det som alikevel gjør det!

Men hva er ikke farlig den dag i dag?... ;)

Jeg kan ikke leve i frykt for alt...

Jeg trøster meg at jeg ikke røyker og bruke gode hudprodukter...

Det er ikke alle som får kreft og blir seende ut som rosin i en alder av 40, det er det samme som vi snakker om røyking og kreft. Som om vi snakker om ulykker og bil.

Vi lever farlig idag, selvsagt kunne mye unngås. Men som sagt så orker jeg ikke å tenke 20 år framover i tid...! Jeg bryr meg ikke om at jeg kan få kreft av solarium, jeg vet at det kanskje er dumt av meg!

Skrevet

Enig med deg Lanyah, "alt" er jo farlig i dag. Så lenge jeg spiser sunt, trener og bruker gode hudpleieprodukter unner jeg meg å friske opp brunfargen med solarium om vinteren.

Gammel blir man uansett. Så lenge man soler seg med moderasjon synes jeg det er greit.

Når jeg tar solarium bruker jeg ingen kremer annet enn vanlig ansiktskrem. Passer på å ikke ha på noe parfyme/kosmetikk som kan gi ujevn farge. Bruker heller en god krem/aftersun etterpå. Blir litt rød med det samme, men det går over etterhvert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...