Gå til innhold

Pita-pizza..

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Har hørt at det er godt og jeg mener å ha smakt det, men jeg husker ikke. Jeg har iallfall lyst til å prøve å lage det selv. Noen som har en oppskrift til meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pitapizza er rett og slett porsjonspizza hvor du bruker pitabrød som bunn. Så smører du på tomatsaus (eller det du vil) og legger på topping og revet ost som vanlig og steker i ovnen ca 5 minutter (går mye raskere enn vanlig pizza siden det ikke er noen gjærdeig som skal bakes).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ofte pitapizza som lørdagssnacks på kvelden eller etter jobb når vi har liten tid. Kjempegodt og utrolig enkelt å lage :klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har pitapizza titt og ofte. Jeg tar på kylling, sopp, mais, løk og ost.

Dersom man velger sunne råvarer er det også anbefalt slankeeksperter.

Endret av Værjenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nam. Det hørtes godt ut, men dere tar altså alt fyllet på selve pitabrødet og ikke inni? Det var en ny vri.

Tror jeg skal snike meg inn på kjøkkenet og ser om jeg har noen ingredienser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nam. Det hørtes godt ut, men dere tar altså alt fyllet på selve pitabrødet og ikke inni? Det var en ny vri.

Tror jeg skal snike meg inn på kjøkkenet og ser om jeg har noen ingredienser.

Jeg deler pitabrødet i to jeg, så får jeg to små pizzaer.

Blei det pitapizza på deg Gjenglemt sykkellås?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Neeei. Jeg hadde pitabrød og kyllingkjøttdeig, men verken mais, tomat, tomatpuré eller annet fyll.

:(

Men jeg tror muligens det blir det på meg i morgen. Og ja - smart det med å dele pitabrødet i to. Det tenkte jeg ikke på en gang :ler::klaske:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bruker å lage pitapizza, er så enkelt og greit.

tar et frossent pitabrød, legger på tomatsaus (finnes krydrete knuste tomater på boks, det er godt og billigere enn pizzasaus), skinke, purre og ost. gjerne annen topping hvis jeg har.

setter i ovnen på ca 200 grader til osten er stekt.

pitabrødet trenger ikke å tines, så det er superkjapt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som lager pitapizza, bruker dere hele pitabrødet eller deler dere det i to?

Ser over her at noen deler dem i to som jeg også sikkert hadde gjordt, men hva gjør dere andre og hvorfor??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prestekrage

Jeg bruker hele pitabrødet (ikke delt opp), med kun tomatskiver, mozzarellaskiver og masse pepper. Ikke noe saus.

Har jeg i kjøleskapet legger jeg også på fersk sopp.....

Namnam- lever på dette nesten annenhver helg når gullungen er hos pappaen. Veldig kjapt og KJEMPE godt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg akkurat spist to Pit-za.

Nam. Jeg tok alt fyllet oppå to pitabrød, uten å dele de. Hadde på grovhakkede tomater, oregano, paprika, sopp, mai og ost.

Det ble veldig godt altså. Og nå er jeg stappmett!

Takk for tips. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hm.. Og akkurat nå kom jeg på at jeg glemte å ha på kjøtt!

Det var jo meninga at jeg skulle putte på kjøttdeig! Ja, ja. Får gjøre det neste gang. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pita-pizza er virkelig hurtigmat og veldig godt! Bruker hele pitabrød, men stikker noen hull på dem så de ikke blåser seg opp.

Bruker å gjemme rester av tacokjøttdeig og spaghettisaus i små porsjoner i frysern. Med litt ost på så er det fiks ferdig. Bruker ofte crispgrillfunksjon på microen til dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pita-pizza er også ypperlig når unga har besøk av venner til middag. Da skjærer jeg kun opp pølser og river litt ost. Setter fram mais og tomatsaus og de lager sine egne varianter...:Nikke: Vellykket hver gang...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...