Gå til innhold

Urinsticks

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som vet hvor man kan kjøpe urinsticks for å kunne sjekke selv om man har urinveisinfeksjon før man går til legen?

Videoannonse
Annonse
Gjest bente85
Skrevet

Ja, kanskje apoteket har.

Har ikke vært borti slikt selv men.

Så kan du jo få sjekket urinprøva di på legesenteret også.

Kanskje det er mye sikkert enn disse hjemme-testene.

Skrevet

Selv om man kan ta en slik test hjemme må man jo til legen for å få antibiotika!

Skrevet
Selv om man kan ta en slik test hjemme må man jo til legen for å få antibiotika!

Ikke nødvendigvis.

Jeg fikk 4 resepter som jeg kunne bruke om jeg ble syk igjen (blir ofte RASKT syk, og har av ulike årsaker ofte vansker med å komme meg til lege). Greit å vite om jeg faktisk har UVI eller om det bare er noe annet tull.

Dessuten, om det ikke er UVI, men bare “jeg har drukket for mye vanndrivende”, så kan slike strips gi muligheten til å se det an en dag eller to og ikke løpe til legen annen hver uke.

Gjest Gjest_Trådstarter_*
Skrevet

Jeg jeg klar over at jeg må komme meg til legen også. Men jeg er plaget så mye med UVI at jeg føler meg som en hypokonder hver gang jeg kjenner begynnelsen på symptomene. Greit å ta en prøve hjemme først og så komme meg til legen som enten kan bekrefte eller avkrefte UVI. Ikke morro å fly til legekontoret i tide og utide, spes hvis det ikke er noe utslag.

Takk for alle svar, jeg får spørre om det er å få tak i en slik test på apoteket.

Gjest bente85
Skrevet

Har man UVI, så må man få behandling for det.

Er ubehagelig ellers.

Skrevet

Ja, man får kjøpt urinstix på apoteket. Viktig å lese pakningsvedlegget nøye, dersom man ikke har brukt urinstix før, for å vite hvilke av indikatorene du skal se på.

Gjest Gjest_trådstarter_*
Skrevet

Takk for svar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...