Gjest Anonymous Skrevet 21. januar 2003 #1 Del Skrevet 21. januar 2003 Jeg går på yasmin. Denne måneden har jeg kastet opp to ganger, rett etter at jeg tok pillen. (er nå på den andre pilleuken). Hvor sikker er pillen nå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Diva Skrevet 21. januar 2003 #2 Del Skrevet 21. januar 2003 Hei! Når du kastet opp rett etter at du tok pillen, er sannsynligvis pillen ute av systemet igjen. Er det mindre enn 12 timer siden, tror jeg pillen er nokså usikker. I det hele tatt,- du bør bruke annen beskyttelse i tillegg til pillen, men samtidig bare fortsette ut brettet slik at syklusen ikke blir uregelmessig. Du kan være helt sikker igjen fra neste nye brett. Lykke til :D (dette gjelder for p-piller flest, også Yasmin hvis jeg ikke tar feil) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
wondergirl Skrevet 21. januar 2003 #3 Del Skrevet 21. januar 2003 Hvis du har kastet opp pillen igjen, og det har du sannsynligvis, kunne du ha lånt en ny pille fra et annet brett. Hvis man hopper over en pille, er man ikke lenger beskyttet mot graviditet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ada=) Skrevet 22. januar 2003 #4 Del Skrevet 22. januar 2003 Hei! Som allerede nevnt kan du laane piller fra et annet brett. Med Follimin (det merket jeg bruker) maa dette imidlertid gjores innen 36 timer for at du skal vaere beskyttet (dette staar i pakningsvedlegget). Naar du gaar paa p-piller, blir du beskyttet paa tre maater: -produserer ikke egg -tykkere slim som gjor at et evt egg fester seg daarligere -forandret pH som gjor at et evt egg ikke trives Saa selv om du naa produserer egg igjen, vil du likevel vaere beskyttet til en viss grad, men mye daarligere enn for. Men jeg ville ikke satset paa at dette var nok, og derfor brukt annet prevansjonsmiddel frem til neste menstrasj. Ada Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 22. januar 2003 #5 Del Skrevet 22. januar 2003 Hei! Som allerede nevnt kan du laane piller fra et annet brett. Med Follimin (det merket jeg bruker) maa dette imidlertid gjores innen 36 timer for at du skal vaere beskyttet (dette staar i pakningsvedlegget). Naar du gaar paa p-piller, blir du beskyttet paa tre maater: -produserer ikke egg -tykkere slim som gjor at et evt egg fester seg daarligere -forandret pH som gjor at et evt egg ikke trives Saa selv om du naa produserer egg igjen, vil du likevel vaere beskyttet til en viss grad, men mye daarligere enn for. Men jeg ville ikke satset paa at dette var nok, og derfor brukt annet prevansjonsmiddel frem til neste menstrasj. Ada Ikke for å være slem eller noe slikt.. Menne.. Ppiller forhindrer ikke produksjon av egg, men eggløsning. (retteguri) Dessuten ville det ikke stått advarsel på bruksanvisningen til ppillene om å benytte ekstra prevansjon hvis man kaster opp rett etter at man har tatt pillen.. Ikke ta unødvendige sjangser Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Virvel Skrevet 22. januar 2003 #6 Del Skrevet 22. januar 2003 På en måte kan man vel si at p-piller forhindrer produksjon av egg, fordi alle jenter blir født med anlegg for eggceller, som modnes etter hvert. Og når du går på p-piller blir du (forhåpentligvis) ikke gravid, og du kan dermed ikke få en jente som "produserer" egg... *spikke fliser* Til deg som startet tråden: Siden du sier at du kastet opp rett etterpå, ville jeg ikke gå ut ifra at jeg var beskyttet, hvis jeg var deg. Enten tar du en ny pille, eller så bruker du annen beskyttelse til du er sikker igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veslejenta Skrevet 22. januar 2003 #7 Del Skrevet 22. januar 2003 Jeg går også på Yasmin og for et par år siden ble jeg dårlig midt på natta. Jeg spurte da legen min og hun sa at hvis det har gått mer enn 4-5 timer siden du tok pillen, så var man trygg for da er pillen i "systemet". Har det gått mindre enn dette så må man enten ta en ny pille så fort som mulig (max 36 timer fra pillen man ikke kastet opp) eller bruke tilleggsprevensjon til neste mens. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå