Gjest _ Skrevet 7. oktober 2006 #1 Skrevet 7. oktober 2006 Jeg skal på ett intervju nå til uka hvor lønna kun er på provisjon, men det er veldig gode vilkår. Dersom en gjør det godt er mulighetene svært gode til å tjene en god del penger. Det vil være mye jobbing pr telefon, men det er ikke akkurat som telefonselger heller. Er rettet mot bedriftsmarkedet dette. Det jeg lurer på er om noen har erfaring med KUN provisjonslønn? Hadde vært veldig kjekt å høre om noen har gjort det bra.
Gjest prestekrage Skrevet 8. oktober 2006 #2 Skrevet 8. oktober 2006 Jeg har jobbet på kun provisjon tidligere- og aldri mere. Det å ikke vite fra mnd til mnd hva jeg fikk i lønn stresset meg forferdelig. Kunne ikke planlegge noen større utlegg. Selvom lønna alltid var høyere enn med fastlønn i tilsvarende stilling, men kunne jo aldri være helt sikker... Men- nå var jeg aleneforsørger mens jeg hadde denne jobben da. Kanskje enklere om man er to? At den ene i allefall har inntekt til å dekke de faste utgiftene og livsopphold...
Gjest _ Skrevet 8. oktober 2006 #3 Skrevet 8. oktober 2006 Jeg har jobbet på kun provisjon tidligere- og aldri mere. Det å ikke vite fra mnd til mnd hva jeg fikk i lønn stresset meg forferdelig. Kunne ikke planlegge noen større utlegg. Selvom lønna alltid var høyere enn med fastlønn i tilsvarende stilling, men kunne jo aldri være helt sikker... Men- nå var jeg aleneforsørger mens jeg hadde denne jobben da. Kanskje enklere om man er to? At den ene i allefall har inntekt til å dekke de faste utgiftene og livsopphold... ← Takk for tilbakemeldingen. Ja, det er som du sier, aldri kunne planlegge noen ting som vil kunne være vanskelig. Setter pris på flere tilbakemeldinger!
Gjest Gjest Skrevet 8. oktober 2006 #4 Skrevet 8. oktober 2006 Jeg skal på ett intervju nå til uka hvor lønna kun er på provisjon, men det er veldig gode vilkår. Dersom en gjør det godt er mulighetene svært gode til å tjene en god del penger. Det vil være mye jobbing pr telefon, men det er ikke akkurat som telefonselger heller. Er rettet mot bedriftsmarkedet dette. Det jeg lurer på er om noen har erfaring med KUN provisjonslønn? Hadde vært veldig kjekt å høre om noen har gjort det bra. ← Dersom det er salg av OTP vil jeg fraråde deg å takke ja til en slik jobb. Vi har veldig stor gjennomtrekk på avdelingen som jobber med slikt hos oss - det er ikke like enkelt som man blir forespeilet.
Gjest Gjest Skrevet 9. oktober 2006 #5 Skrevet 9. oktober 2006 Jeg skal på ett intervju nå til uka hvor lønna kun er på provisjon, men det er veldig gode vilkår. Dersom en gjør det godt er mulighetene svært gode til å tjene en god del penger. Det vil være mye jobbing pr telefon, men det er ikke akkurat som telefonselger heller. Er rettet mot bedriftsmarkedet dette. Det jeg lurer på er om noen har erfaring med KUN provisjonslønn? Hadde vært veldig kjekt å høre om noen har gjort det bra. ← lykke til.....slike jobber høres fint ut,men da du trenger lønn? kyss pus sier jeg
Gjest Eir Skrevet 9. oktober 2006 #6 Skrevet 9. oktober 2006 (endret) Jeg har jobbet på kun provisjon i flere år, og fikk det til å gå rundt med relativt grei gjennomsnittslønn, feks over ett helt år. Men det er utrolig slitsomt psykisk, før eller siden blir man lei av å ikke ha noe stabilt man kan planlegge utifra, så jeg anbefaler det ikke. Kun provisjon er heller ikke noe man får lån på osv, dersom du har planer om å kjøpe bolig, bil ol. I tillegg er kun provisjon ofte en indikator på ett useriøst firma, som ikke har tro på sitt eget produkt. Jeg ville aldri tatt en jobb på kun provisjon igjen, men dersom det ligger en liten fastlønn i bunn kan det være helt ok. Endret 9. oktober 2006 av Eir
Gjest - Skrevet 9. oktober 2006 #7 Skrevet 9. oktober 2006 Ja, da var intervjuet overstått, og magefølelsen min sier at dette ikke er noe for meg. Jeg har ikke fått noe tilbud altså, men skulle det komme så tror jeg nok jeg kommer til å takke nei. Jeg tviler vel på at jeg hadde klart å tjene 60000 i mnd da, men det er klart, hadde jo vært morro. De krevde ikke så mye da, men ifølge de var det fullt mulig. Men jeg tror jeg hadde blitt sååå sritt lei av å ringe rundt, hver dag, 8 timer om dagen veldig fort.
Gjest Eir Skrevet 9. oktober 2006 #8 Skrevet 9. oktober 2006 (endret) Jeg tviler vel på at jeg hadde klart å tjene 60000 i mnd da, men det er klart, hadde jo vært morro. De krevde ikke så mye da, men ifølge de var det fullt mulig. ← Hm, dersom de faktisk sa det er det med stor sannsynlighet en arbeidsgiver du ikke vil jobbe for. Salgsfirmaer som forsøker å forespeile deg lønninger over 300.000,- i året, uten noe fastlønn, bør man ikke ta seriøst... Endret 9. oktober 2006 av Eir
emondak Skrevet 10. oktober 2006 #9 Skrevet 10. oktober 2006 Kjenner til den der gitt.. Jeg er nyansatt i en selgerstilling innenfor landbruket.. Her er de aller fleste på provisjonslønn og det sier seg jo selv at om man selger mye tjener man mye osv.. Men det er jaggu skummelt, for å si det sånn, hadde jeg vært rimelig blakk om jeg ikke hadde hatt fastlønn nå. SÅ foreløpig satser jeg på å fortsette med fastlønn og heller be om bedre lønn, for det er ikke å se bort fra at bedriften ovet tid vil spare penger på at jeg er fast ansatt.. Men det gir jo en stor økonomisk trygghet for meg i den situasjonene jeg er nå, med et studielån godt opp på 300 " og generellt lite egenkapital.. Men den som lever får se hva jeg gjør senere.. Så på skattetaten sine sider at de andre selgerne i firmaet hadd en rimelig feet nettolønn... frister litt må jeg si.. kekker
Hu i Svingen Skrevet 10. oktober 2006 #10 Skrevet 10. oktober 2006 Man kan så klart tjene bra med kun provisjon, men da må man like å jobbe på den måten, ha tro på produktet sitt, og man må være flink til å selge. Det er vel disse tingene som gjør at mange ikke trives med provisjonssalg. Kun provisjon er heller ikke noe man får lån på osv, dersom du har planer om å kjøpe bolig, bil ol. ← Det stemmer vel ikke? En jeg kjenner har fått lån til både tomt og bygging av hus og han jobber kun på provisjon. Jeg tror nok det har mer å gjøre med om du kan vise til en relativt stabil inntekt over noen tid. Personen jeg snakker om tjener veldig bra kun på provisjon, de siste månedene har han til og med måttet betale toppskatt.
Gjest Eir Skrevet 10. oktober 2006 #11 Skrevet 10. oktober 2006 Det stemmer vel ikke? En jeg kjenner har fått lån til både tomt og bygging av hus og han jobber kun på provisjon. Jeg tror nok det har mer å gjøre med om du kan vise til en relativt stabil inntekt over noen tid. ← Jo, det stemmer nok, klønete formulert fra min side. Det er ikke umulig å få lån på provisjonsinntekt, men det gjør det som regel noe vanskeligere. En så stabil provisjonsinntekt som du viser til tar det som regel flere år å bygge opp, og det er også bare enkelte typer salg man kan oppnå så gode resultater. Med fastlønn gir de fleste banker lån etter at man har arbeidet 3-6 måneder, på kun provisjon kan kan det ta flere år, etter hvor lang tid man bruker på å stabilisere inntekten sin.
Hu i Svingen Skrevet 10. oktober 2006 #12 Skrevet 10. oktober 2006 Jo, det stemmer nok, klønete formulert fra min side. Det er ikke umulig å få lån på provisjonsinntekt, men det gjør det som regel noe vanskeligere. En så stabil provisjonsinntekt som du viser til tar det som regel flere år å bygge opp, og det er også bare enkelte typer salg man kan oppnå så gode resultater. Med fastlønn gir de fleste banker lån etter at man har arbeidet 3-6 måneder, på kun provisjon kan kan det ta flere år, etter hvor lang tid man bruker på å stabilisere inntekten sin. ← Han jeg snakker om hadde hatt denne jobben i ca. fire måneder da han fikk lånet, men det varierer jo sikkert veldig etter hvilken bank det er snakk om også.
Donnie Darko Skrevet 10. oktober 2006 #13 Skrevet 10. oktober 2006 Jeg jobber kun på provisjon og foreløpig kunne jeg ikke tenkt meg noe annet. Er deilig å se at hvis man legger inn mye innsats så får man lønn for strevet.
Hu i Svingen Skrevet 10. oktober 2006 #14 Skrevet 10. oktober 2006 Han jeg snakker om hadde hatt denne jobben i ca. fire måneder da han fikk lånet, men det varierer jo sikkert veldig etter hvilken bank det er snakk om også. ← Retter meg selv, det var 6 måneder.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå