Gå til innhold

Kreativ overnatting i Oslo?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Merethe_81_*
Skrevet

Skal på cupfinalen i Oslo 12 november, og har tenkt oss inn 11 november... Men alt av hotellrom er jo for lengst opptatt!

Noen som har tips på kreative steder å overnatte? (Ikke pappesker å sånn nei..) Men gjestehus, B&B e.l?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du prøvd Cochs Pensjonat? Billig og sentralt.

Skrevet

Tror neppe alle hotellene er opptatt.

Ta kontakt med en av kjedene, ikke de enkelte hotellene. Rica-kjeden, Scandic, Clarion, Thon osv. Alle disse har drøssevis av hoteller i Oslo-området. Be de finne at ledig rom på et av sine hotell. Garanterer at du får tak i et rom.

Gjest LilSweetie
Skrevet

Anker. Sentralt, hostellet er det billigste stedet å overnatte i byen, hotellet er helt ok.

Gjest Gjest_Merethe_81_*
Skrevet

hehe, godt å høre dere er optimister :) Jeg hadde ikke lagt inn denne meldinga hvis det ikke var ca null rom igjen. Har nå lagt min tillit til en av de bookingselskapene som kjøper opp hotellrom, får svar derfra på mandag. Og de av dere som tror det er maaange ledige rom igjen; begynn å ring rundt og se hva som skjer ;)

Skrevet
hehe, godt å høre dere er optimister :) Jeg hadde ikke lagt inn denne meldinga hvis det ikke var ca null rom igjen. Har nå lagt min tillit til en av de bookingselskapene som kjøper opp hotellrom, får svar derfra på mandag. Og de av dere som tror det er maaange ledige rom igjen; begynn å ring rundt og se hva som skjer ;)

Det er aldri "null rom". Hvis du ikke vil følge mitt råd om å gå på selve hovedkontoret til kjedene, så får du vel være uten rom da.

Jeg fikk forøvrig 2 rom nå på fredag. Det er faktisk begrenset hvor mye cupfinale-tilskuerne belegger av rom, da de aller fleste overnatter hos venner/slektninger.

Skrevet
Har nå lagt min tillit til en av de bookingselskapene som kjøper opp hotellrom, får svar derfra på mandag. Og de av dere som tror det er maaange ledige rom igjen; begynn å ring rundt og se hva som skjer ;)

Jeg tror dette er det lureste ja, jeg hadde problemer allerede mandag for nesten en uke siden, men fikk rom på www.restplass.no Ser det er noen rom igjen dersom du er villig til å betale kr 2000,- ++ per natt. Men er ikke sikkert du har noe valg.. Da jeg bestilte, var det ledig på Millenium, kr 1700,- for dobbeltrom (ikke fra restplass). Du kan også prøve toppidrettssenteret, det var en "back up" for oss ved overbookinger på fulle helger da jeg jobbet på hotell. Men det er noen år siden nå...

Du kan jo prøve ut av sentrum, det er sikkert lettere. Voksenåsen, Soria Moria, Lysebu og Holmenkollen park ligger i Holmenkollen/Voksenkollen og er lett å ta seg til med T-bane. Ellers har du Helsfyr, Smedstad og et ved Østre Aker og sikkert flere.

Campinghytter på Bogstad camping eller Ekeberg el.l.?

Ev. ring turistinformasjonen i Oslo.

Og "Gjest": Tull å si at de fleste overnatter hos venner/slektninger. Mange gjør selvsagt det, men veldig mange skal bo på hotell også ja!

Skrevet

Og "Gjest": Tull å si at de fleste overnatter hos venner/slektninger. Mange gjør selvsagt det, men veldig mange skal bo på hotell også ja!

Du...hotellkapasiteten i Oslo klarer av 35-40000 besøkende på enkelte messer. En skarve cupfinale er peanuts.

Skrevet

Se her, ledige hotellrom i Oslo mellom 11. og 13. november.

Skrevet

Se her, ledig på Anker, også. Billig, grei standard, i sentrum. Minus: Rett ved Legevakta.

Skrevet

Man må jo være fullstendig talentløs, og være blottet for en kreativitet, hvis man ikke klarer å skaffe seg et hotellrom i Oslo den helgen.

Skrevet

Å heisann..fullstendig talentløs faktisk..

Til alle dere som er så overkjekke på dette med hotellrom ; Cupfinalehelgen skrus prisene i været, og 98 % av alle rommene i Oslo sentrum er faktisk opptatt...

Test selv ved å ringe litt rundt, både til hovedkontorer og enkelthotell ;)

Skrevet
Du...hotellkapasiteten i Oslo klarer av 35-40000 besøkende på enkelte messer. En skarve cupfinale er peanuts.

Dette er vel "Greater Oslo"!

Jeg sier ikke at det er umulig, og ut av sentrum får en i alle fall rom, men lett er det ikke ;).

Skrevet

Sjekk ut hoteller i Bærum.

Gjest Blære ikke reg
Skrevet

Sjekk nabokommunene. Her i Bærum har vi Eikeli pensjonat, Emma Gjestehus og 3 hoteller. Scandic Høvik, SAS Fornebu Park og Oslo fjord. I tillegg er det mange hoteller i Asker.

Skrevet

Haraldsheim vandrehjem på Sinsen kan jo ha noe...

Skrevet

Oslo S på de sjarmerende rene benkene der, toalettet på plata eller i Frognerparken på statuene? :)

Gjest Sandefjord-tilhenger
Skrevet

Jeg skal på cupfinalen. Det ble boket 3 hotellrom for tilsammen 6 personer nå på tirsdag som var. Royal Christiania Hotel. Fra fredag til søndag. Det gjelder å bruke fantasien. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...