Gå til innhold

Original og stilig innpakning av gaver


Gjest ¤Ronja¤

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg tilhører de "vanlige, kjedelige" som rasker med meg noe papir fra et eller annet sted, og pakker det på vanlig vis med bånd rundt. Men jeg har alltid hatt lyst til å gjøre noe mere ut av det, så jeg skal forsøke det i år. Hvitt papir og rødt bånd rundt er kjempelekker, likte også papiret fra Panduro som det var link til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år blir jeg å pakke inn gavene i gråpapir. Jeg surrer tvunnet hyssing (et par mm. tykk) rundt gavene flere ganger. Så pynter jeg med tørket appelsin og/eller gullsprayet anis, før jeg fester en blank merkelapp som jeg dekorerer med "gjennomsiktig" papir med gullengler på. Jeg har også forseglingsvoks i rødt og gull, samt stempel som blir brukt til å lage forsegling på gavene.

Jeg kommer sikkert til å kjøpe bredt silkebånd også, for å ha noen med sløyfer på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes selv at jeg har fått en god innpakningsidé: Jeg fikk en del stoff til overs da jeg sydde juleduk, og av restene har jeg lagd små duftposer med lavendel i. Disse skal jeg feste til pakkene i stedet for det gamle, trasige gavebåndet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med ensfarget papir (gjerne gull eller sølv) og masse "julete" klistremerker og mengder av bånd?

Det ble ihvertfall godt lagt merke til av alle på siste bursdag hjemme hos oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gjerne ha noen tips om hvordan man kan piffe opp barnepakker. Synes de skal "lyse" litt ekstra. :)

Jeg pleide å bruke en eventyrsjokolade som gavelapp da mine var små ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Holly Hobbie i.i.

Jeg synes det er saa bortkastet aa bruke masse tid/penger paa aa lage ekstra fin innpakning, for papiret blir jo som regel kastet/resirkulert uansett. Er ikke mange minuttene/timene mottakeren faar beundre verket foer det blir pakket opp uansett. Synes innholdet er viktigst, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er saa bortkastet aa bruke masse tid/penger paa aa lage ekstra fin innpakning, for papiret blir jo som regel kastet/resirkulert uansett. Er ikke mange minuttene/timene mottakeren faar beundre verket foer det blir pakket opp uansett. Synes innholdet er viktigst, jeg.

Jeg tar vare på pent papir og bruker det om igjen. Kall meg gjerne kjerring...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips for å få barnepakker mer spennende: kjøp en liten/billig bamse og fest ved båndet. Evnt. noe småsjokolader pakket inn i sølvpapir som du limer/fester på pakken. Jeg har gjort det flere år og det er rimelig populært, for å si det sånn.'

Ellers pakker jeg inn julegavene enkelt, men stilig i år: sort papir med sølvtråd til gutta, til og fra lappen er hjemmelaget: hvitt stivt papir klippet i en firkant, sort mindre firkant limt opp og et lite sølv klistrehjerte festet i midten. Veldig pent og veldig stilig. Tilsvarende med rødt papir, da med hvitt bånd og rød og hvit klistrelapp. Veldig enkelt og veldig stilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤Ronja¤
Tips for å få barnepakker mer spennende: kjøp en liten/billig bamse og fest ved båndet. Evnt. noe småsjokolader pakket inn i sølvpapir som du limer/fester på pakken. Jeg har gjort det flere år og det er rimelig populært, for å si det sånn.'

Ellers pakker jeg inn julegavene enkelt, men stilig i år: sort papir med sølvtråd til gutta, til og fra lappen er hjemmelaget: hvitt stivt papir klippet i en firkant, sort mindre firkant limt opp og et lite sølv klistrehjerte festet i midten. Veldig pent og veldig stilig. Tilsvarende med rødt papir, da med hvitt bånd og rød og hvit klistrelapp. Veldig enkelt og veldig stilig!

Kor kjøper du papir?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er nå litt sånn "gammeldags" kanskje når det gjelder innpakkning av gaver. Liker best vanlig gavepapir(og det finnes jo mye fint papir nå!) med vanlig pakkebånd. Prøver å matche papir og bånd så det står til hverandre, og veksler litt mellom tykt og tynt pakkebånd som krølles. Pynter gavene som skal til familie og gode venner litt ekstra. F.eks:

- Vanlig julepapir og bånd, men knyter på en liten julepynt(halmhjerte, liten juletrekule ol.), eller setter på en litt forseggjort hjemmelagd pakkelapp, eller en sånn rosett som man kan få kjøpt.

- Grått papir med gammeldags hyssing rundt, med sløyfe på toppen, hjemmelagd pakkelapp og lakksegl. Kan også bruke klistermerker eller annet man limer på det grå papiret.

- Ensfarget papir, men likevel julepapir(helt rødt, helt blått, gull, sølv, grønt, gjerne noe som glinser) som pyntes med det jeg har for hånden.

Ganske enkle greier egentlig, men jeg er nøye med innpakkningen, og liker å gjøre det fint. Og så passer jeg på å variere papiret jeg pakker inn gavene som skal til huset med, så det ikke blir tyve pakker med samme julenissepapiret og sånt. Og så er jeg glad i å pakke inn gavene sånn at det ikke går an å gjette hva det er, og lager gjerne noen som ser litt morsomme ut og sånt. Koser meg med innpakkningen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kor kjøper du papir?

Jeg har kjøpt både det sorte og det røde papiret hos Nordli bokhandel, det samme med båndene. Det hele ble veldig stilig og enkle pakker! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...