Gå til innhold

Original og stilig innpakning av gaver


Gjest ¤Ronja¤

Anbefalte innlegg

Bruker ikke å være noe original eller stilig selv(papiret blir sikkert kastet i søpla uansett), men jeg og søsknene mine har fått et par morsomme varianter av foreldre og annen voksen familie:

- To tomme doruller, teip dem sammen slik at de ligger etter hverandre(som et rør). Litt stein inni, og papir inni på hver side for å hindre at steinene "lekker ut". Gaven, som da i vårt tilfelle var håndduk/håndkle, ble rullet rundt dorullene, og så ble dette pakket inn i vanlig papir. Vi var jaggu nysgjerrige på hva de små, raslende pakkene var :ler:

- Kanskje litt klassisk, men: en stor pappeske. Inni den er det avispapir og en ny eske. Inni den, det samme. Og igjen. Og igjen. Og innerst; enda litt avispapir(eller annet papir) og en konvolutt med et gavekort inni.

- Et bilde av en sykkel, klippet opp i biter. Tror bitene ble pakket inn sammen med andre gaver. Så etter hvert så de hva det var, og i en annen del av huset var selve syklene plassert(tror ikke det var bilde av de samme syklene som vi faktisk fikk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

- Kanskje litt klassisk, men: en stor pappeske. Inni den er det avispapir og en ny eske. Inni den, det samme. Og igjen. Og igjen. Og innerst; enda litt avispapir(eller annet papir) og en konvolutt med et gavekort inni.

Dette synes jeg er utrolig lite morsomt, egentlig bare slitsomt. Søsteren min fikk alltid slike gaver av (nå eks) kjæresten sin. Hun pakket opp i hundre år og vi visste alltid at det lå en liten smykkeeske inni esken på 1 x 1 meter. Flere sånne esker på en kveld og jeg hadde blitt smårar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir veldig pent synes jeg! :) Også kan jo du friske det opp med et sukkertøy i båndet eller noe. ;)

Joda, men synes jeg ser gubben pynte gaver til lillebror med sukkertøy! :ler:

Men for oss jentene, var det er kjempegod idè!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er ferdig med julegavestyret allerede og har pakket inn alle gavene med hvitt papir og rødt bånd.

Så flott! :) Jeg har endel julegaver liggende, men har ikk "turt" å pakke dem inn enda...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott! :) Jeg har endel julegaver liggende, men har ikk "turt" å pakke dem inn enda...

Jeg også! Å, så fint at ikke jeg er den eneste som har kjøpt julegaver allerede! :-D

Vennene mine gir meg rare blikk og himler med øynene når jeg sier jeg snart er ferdig. De er sikkert bare misunnelige ;)

Det har vært mange fine innpakningstips her, de skal jeg ta med meg hjem. Det siste jeg pakket inn gaver i, var sånne fine esker fra ikea også pyntet jeg med silkepapir inni. Det ble bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva slags esker fra Ikea? Er det noe de selger der de har innpakningspapir og sånt?

Silkepapir rundt gaven inni eska blir jo kjempeeksklusivt! Så lurt. Takk for tipset. ;)

Jeg prøvde å lime julepapir fast på en liten eske, men det ble ikke pent. Lim overalt. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags esker fra Ikea? Er det noe de selger der de har innpakningspapir og sånt?

Silkepapir rundt gaven inni eska blir jo kjempeeksklusivt! Så lurt. Takk for tipset. ;)

Jeg prøvde å lime julepapir fast på en liten eske, men det ble ikke pent. Lim overalt. :roll:

Jeg tror de har sånne ting ved innpakningspapir ja, men jeg kjøpte de der hvor de har oppbevaringsting. Har lett og lett på ikea.no for å legge ved en link, men finner ikke eskene noen steder :klø: Derfor legger jeg til denne som er ganske lik, bare jeg kjøpte de som var litt større.

Lim og silkepapir hørtes ikke ut som er god idè! :ler:

Jeg kan jo forklare hva jeg gjorde da jeg skulle pakke inn et smykkeskrin.

Først krøller jeg sammen 6 kuler avispapir og la i bunn, så skrinet kommer litt opp i høyden. Så la jeg silkepapiret over kulene, skrinet oppå papiret, og enda et silkepapir oppå skinet igjen. Satte på to sånne "roser" (hva heter det egentlig??) i matchende farge til slutt. Voila!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roser? Tenker du på sløyfer?

Men er det sånne hull for hankene på eskene, hva gjør du med dem? Fine esker iallefall! Kjempelur idé. *stjele*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også samme erfaring som en over her. Mange åpner pakker uten å se på innpakningen, og da er det ikke noe gøy å gjøre seg ekstra flid med innpakningen. Så jeg pakker de fleste gaver inn i et vanlig pent papir og bånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også samme erfaring som en over her. Mange åpner pakker uten å se på innpakningen, og da er det ikke noe gøy å gjøre seg ekstra flid med innpakningen. Så jeg pakker de fleste gaver inn i et vanlig pent papir og bånd.

Heldigvis blir pakkene mine alltid kommentert. Da er det ekstra moro å prøve å "overgå" seg selv. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også samme erfaring som en over her. Mange åpner pakker uten å se på innpakningen, og da er det ikke noe gøy å gjøre seg ekstra flid med innpakningen. Så jeg pakker de fleste gaver inn i et vanlig pent papir og bånd.

Jeg liker også å gjøre litt ut av innpakningen, men jeg vet hvem som setter pris på en ekstra "fin" gave, og bruker mer tid på disse gavene. Og pynte gaver skikkelig til unger er jo ikke vits i, de er så spente på innholdet. Og så pynter jeg kun til de aller nærmeste i familien og gode venner. Det funker bra det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roser? Tenker du på sløyfer?

Men er det sånne hull for hankene på eskene, hva gjør du med dem? Fine esker iallefall! Kjempelur idé. *stjele*

Sløyfer... Er det det det heter da...? :klø: Sånn rund sak med en firkantet klisterlapp under. Jeg pleier å bruke de hvis jeg f.eks ikke bruker bånd. Hmm.. Merkelig at jeg ikke finner noe navn på de.

Når det gjelder eskene, kjøpte ikke jeg sånne med hull til hank. Personlig synes jeg de er finere uten det, men det må nå du bestemme selv ;)

Her er er bra oversikt over hva IKEA har å tilby av dekorsjon. Som du ser; flere runde fine bokser, som også er kjempefine å pakke gaver inn i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heldigvis blir pakkene mine alltid kommentert. Da er det ekstra moro å prøve å "overgå" seg selv.  :)

:Nikke: Min svigerinne pakker alltid inn superlekkert, så det legger jeg merke til og husker.

Jeg liker også å gjøre litt ut av innpakningen, men jeg vet hvem som setter pris på en ekstra "fin" gave, og bruker mer tid på disse gavene.

Så lurt! ;)

Sløyfer... Er det det det heter da...? :klø: Sånn rund sak med en firkantet klisterlapp under.

Rosetter?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så er det koselig å gjøre noe ekstra ut av pakkelappene. De blir i alle fall lest og sett på av mange nyskjerrige før selve pakkeåpningen. I alle fall hos oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Jeg får veldig huggelige kommentarer på pakkene mine, og det inspirerer til at jeg gjør det igjen året etter! Jeg får skikkelig julestemning av å sette meg ned til julemusikk og pakke inn gaver!

Et tips er å bruke f.eks. hjerter i rødt filt som til-og-fra-lapper, og skrive navnene med sølv eller gull. Juletrær i grønt filt kan være en annen idè.

Takk for mange tips på disse sidene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har noen veldig fine esker på Kremmerhuset nå som er veldig billige iforhold til eskene på Tanum.. De kommer i ulike størrelser fra stor til en pakke med 3 litt mindre.. jeg kjøpte en som var som en skoeske, bare hakket større..og den kostet 59 kroner. Den med 3 små koster 39! De hadde også noen runde, hatteboks-lignende, som heller ikke var så dyre. Hvis noen vet om andre steder de selger slike esker, så please share! Elsker fin innpakning og bruker altfor mye penger på bånd og papir og gaveposer og annet dill :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha jobbet i gullsmed noen år, lærte jeg meg noen teknikker som fikk gavene til å se litt ekstra esklusive ut. For eksempel kunne jeg bruke sølvpapir og et ensfarget bånd i en passende farge. Så feste en liten stubb (10-15cm) sølvbånd rundt det andre båndet (i knuten) og strimle båndet med en bånd-deler (heter det det?). Blir kjempefint! Skulle jeg pakke inn litt dyrere ting, så brukte jeg gullpapir og gullbånd og samme vrien med sølvbånd. Strimlet hele greia og krøllet det sammen.

Noe annet som jeg syns er stilig, er å bruke et ensfarget papir, og pakke inn esken (må være flat) med skjøten (papirkanten) oppå. Der man egentlig skal teipe, brettet jeg papirkanten inn 1cm, og gjentok dette. Da får man en stilig brett i papiret. Ikke så ideelt å teipe her, da det vil vises så godt. Hold derfor godt fast, og fest bånd stramt, f.eks som jeg nevnte over. Forsøk også å få til denne brettkanten litt på skrått! Lekkert!

Fy søren så vanskelig det er å forklare dette :ler: Finner ikke bilder noe sted!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal pakke inn gavene mine i hvitt papir med rader av hjerter og prikker, kjøpt fra panduro. Deretter skal jeg ha en rød hyssing rundt og en gavelapp som jeg lager selv. Også noen pene utklipp oppå igjen hvis det er stor gave. Det blir kjempepent

Sånn her papir da, sånn siden jeg er så dårlig til og forklare.. http://www.pandurohobby.no/public/products.../265103_220.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...