Gjest prestekrage Skrevet 7. oktober 2006 #1 Skrevet 7. oktober 2006 Var på konsert i går kveld og noen (ukjent) spendte bein på meg ned i en steintrapp- Resultat 1/8 av fortanna og 1/2 part av den ved siden av knekt av..... Var rett på legevakta, men der fikk de ikke gjort noe annent enn å rense skrubbsårene i ansiktet. Sitter nå å venter på at tannlegevakta skal åpne kl14... Noen som har erfaring og som kan fortelle med om det er lov å håpe at de får gjort noe med det nå i dag???? Er så sinnsykt vondt og ser helt forjævlig ut....
Gjest niomi Skrevet 7. oktober 2006 #2 Skrevet 7. oktober 2006 Stakar!!! På tannlegevakta hender det at folk blir sittende i 24 timer... Men du kan jo ha flaks!!! Kan du ikke høre på legevakta om du kan få noe smertestillende for tennene? Gjerne 600 mg Ibux. Ellers stikker du på apoteket (eller butikken) og hamstrer vanlig Ibux. Ta tre stykker hver fjerde time. Det burde få deg gjennom helga, dersom du ikke får hjelp på tannlegevakta. Du kan bli litt dårlig i magen av så mye smertestillende, da, men i følge min lege (som jeg fikk rådet av), er det ikke farlig for en kort periode.
Gjest prestekrage Skrevet 7. oktober 2006 #3 Skrevet 7. oktober 2006 Måtte ta noe smertestillende i natt for i det heletatt få sove noen timer. Må nok ta to om ikke så altforlenge. Er sinnsykt sulten også- men tør hverken spise eller drikke. Antar at det bare vil være sinnsykt vondt. Er vondt nok bare å å få frisk pust på tennene, så nå går jeg her å puster gjennom nesa..... Tror jeg skal slippe unna de værste ventetidene. Byen er ikke av de største og tannlegen har bare vakt mellom 14 og 17.... Men klokka går jo så sakte frem dit.....
Gjest bente85 Skrevet 7. oktober 2006 #6 Skrevet 7. oktober 2006 Uff, hørtes ikke så veldig godt ut akkurat det der. Du får ha lykke til.
Gjest prestekrage Skrevet 8. oktober 2006 #8 Skrevet 8. oktober 2006 Takker for hilsener. Var hos tannlegen i går. Han kunne bare legge på et lag med "ettellerannet" som gjorde så det ikke skulle gjøre så vondt. Blir rotfylling i allefall på den ene tanna, og oppbygging av begge tennene. Må sette meg ned på mandag å finne en tannlege som ikke har lang vente tid... Heldigvis har jeg funnet ut at jeg har forsikringer som dekker det hele... (Fryktet at dette kunne bli skammelig dyrt) Foundation er kjøpt inn så jeg får sminket vekk skrubbsårene til jeg skal på jobb i morgen... Gjør heldigvis ikke så vondt lengre...
Gjest bente85 Skrevet 8. oktober 2006 #9 Skrevet 8. oktober 2006 Godt å høre det at du har vært i veien med tennene dine og at du har fått gjort litt med dem sånn at det ikke er så vondt lengre.
Gjest prestekrage Skrevet 8. oktober 2006 #10 Skrevet 8. oktober 2006 (endret) Skulle ALDRI skrevet noe positivt om de hærsens tennene... 5 minutter seinere datt den greia av så nå sitter jeg her med smerter så vonde at jeg er svimmel og kvalm... Smertestillende døyver bare pittelitt... Synes forferdelig synd på meg selv nå ja.... Endret 8. oktober 2006 av prestekrage
Gjest Sabia Skrevet 8. oktober 2006 #12 Skrevet 8. oktober 2006 hørtes ikke greit ut nei!! De kan hvertfall fikse det. Kommer an på hvor mye av tanna som er knekt av, men enten får du ny tann på bro, eller så lapper de på så den blir som ny. Kommer an på om det er gått hull inn til nervene tror jeg - men det høres jo litt ut som det har det da... Auuuu...! en gang til...
Gjest Kokosbolla Skrevet 8. oktober 2006 #13 Skrevet 8. oktober 2006 Uff, dette høres ikke gøy ut. Har ikke så mange gode råd å komme med, jeg vil bare gi deg en stor klem og ønske deg GOD BEDRING! Tannleger er såpass flinke at de nok klarer å fikse dette uten problem. Lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 8. oktober 2006 #14 Skrevet 8. oktober 2006 Stakkars deg Det går helt sikker fint til slutt. Jeg har en brukket tann med krone, det viser ikke at det ikke er en ekte tann! GOd bedring:)
Gjest prestekrage Skrevet 8. oktober 2006 #15 Skrevet 8. oktober 2006 Takker masse for klemmer. Håper jeg får tak i en tannlege i morgen tidlig som kan starte opprettingen med en gang.... Er heldigvis ikke redd for tannleger- og får noen fiksa dette veldig kjapt skal jeg faktisk vurdere å bli "glad" i tannleger.....
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå