Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

2. gang i Thailand, reiser nå i desember `06, har hørt det er vannfosser der, man kan mate tigerunger med melkeflaske, ta en elefant-ridetur....

Har noen hvert der? Flotte strender du vet om? Bra shopping?

Hva med øy-hopping?

Noe vi ikke bør gjøre?

Anbefaling av hotell...?

Åssen var flyturen, vet det er distrikts-fly fra Bankok...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Glem fossene. Sett med norske øyne så er de latterlige små og uinteressante.

De har et underholdende papegøyshow på Koh Samui med etterfølgende mating av tigerunger for de som liker det. Den inntørkede munk og bestefar og bestemor steinene er verdt et besøk. Det samme gjelder Nathon hovedstaden på øya.

Elefantridning var litt skuffende, men fikk sett fantastiske sommerfugler på turen.

Skrevet

Hei

Jeg var på Koh Samui for noen år siden. Vi var på tur til en fossefall men som nevnt allerede var det ikke rare greiene i en norsk målestokk. Vi leide også en moped for å dra til disse steinene og for å se den store sittende buddhaen. Men jeg tror at hovedaktiviteten på Samui fremdeles er sol, strand og avslappning :-)

Skrevet

Hei

Jeg var på Koh Samui for noen år siden. Vi var på tur til en fossefall men som nevnt allerede var det ikke rare greiene i en norsk målestokk. Vi leide også en moped for å dra til disse steinene og for å se den store sittende buddhaen. Men jeg tror at hovedaktiviteten på Samui fremdeles er sol, strand og avslappning :-)

Skrevet

Fugleshowet som nevnt var veldig fint.

Stranda ved hotellet var jeg skuffet over, vannet var litt grumsete. Men ta en tur til Koh Phagnon, der var strender du ser på postkortene! De finnes sikkert på Koh Samui også om du drar omkring, men vi gjorde ikke det.

Skrevet

flott da bruker jeg ikke mye tid på annet enn å slafe, dra på full moon party, og stikke videre, kanskje mate noe tigerunger.

Sommerfulene skal jeg holde meg langt unna, HATER insekter som flytter seg lydløst, og vil ikke oppholde meg frivillig der andre beundrer disse skapningene.

Gjest Elfrida
Skrevet

Jeg var på en tur inn i jungelen med Landrover, det var ganske ok. Vi stoppet og fikk bade i en liten ferskvannsfoss/elv, fikk se flott utsikt over hele øya og havet/øyene rundt, så en jævel av en boaslange, apekatt som plukker kokosnøtter, en liten gummiplantasje med demonstrasjon, og deilig lunsj og frukt på veien. Jeg tror vi var innom Bestefedre-steinene også på den turen. Den gangen var turen arrangert av mr. Ung som har en bod ganske langt opp på Chaweng-stranda, men jeg vet ikke om det firmaet fins lenger.

Den store buddhaen er ok å få med seg, pent rundt solnedgang.

• 3 uker senere...
Skrevet

kult, for vi skal være der ei uke.

Er full-moon partyne på naboøya kule?

Hvilke andre øyer kan være flotte som dagsturer? :forvirra::nissevink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...