Lillesøster Skrevet 6. oktober 2006 #1 Skrevet 6. oktober 2006 Hei vi vurderer varmepumpe i huset, men det er et par ting jeg lurer på i den forbindelse. Er varmen behagelig? Sprer deg seg godt? Hvordan er støynivået? :bukke:
Gjest Gjest Skrevet 6. oktober 2006 #2 Skrevet 6. oktober 2006 Er varmen behagelig? Ja, det er flere som faktisk har kommenteert det. (Kulden er også behagelig på de varme sommerdagene. ) Sprer deg seg godt? Ja, temperaturen i rommet er jevn hele tiden på temperaturen vi stiller pumpen inn på. Hvordan er støynivået? Lav. Det er også en ting mange kommenterer. Generelt er jeg altså storfornøyd!
Gjest Gjest Skrevet 6. oktober 2006 #3 Skrevet 6. oktober 2006 Hei vi vurderer varmepumpe i huset, men det er et par ting jeg lurer på i den forbindelse. Er varmen behagelig? Ja, den er veldig behagelig. Sprer deg seg godt? Igjen ja, den sprer seg utover alle åpne rom, kan anbefale å montere opp i en kjeller, om du har det åpent opp i andre etg. Fordi varmen stiger oppover. Hvordan er støynivået? Man hører den nesten ikke, men vil anbefale å montere den med gummitopper, det demper lyden betraktelig. Dersom vinteren er hard, arbeider pumpen hardere, og da kan man også høre den litt bedre. Men Jeg legger ikke til merke lyden av den ellers. :bukke: ←
Helene Skrevet 6. oktober 2006 #5 Skrevet 6. oktober 2006 Jeg har varmepumpe, og synes den fungerer godt. Den er montert ved gulvet, og varmen sprer seg godt utover. Den bør ha det åpent rundt seg foran seg. Det vanligste er nok at den monteres høyt, oppunder taket. Den gir litt lyd fra seg, men man venner seg til det. Det kan bli litt tørr luft i rommet.
Gjest gjesta Skrevet 6. oktober 2006 #6 Skrevet 6. oktober 2006 Foreldrene mine har varmepumpe, men jeg bodde hjemme enda da de fikk de, så jeg føler at jeg har litt kunnskap og erfaring til å svare Er varmen behagelig? Varmen er kjempebehagelig Sprer deg seg godt? Det spørs litt hvor du plasserer den hen, foreldrene mine har oppe ved taket på stua, dette var den løsninga som passet best til deres stue på grunn av planløsninga, mens for andre passer det bedre å ha den ved gulvet. Det bør være ganske åpent foran den. Den andre er plassert like ved trappa i kjelleren, så det alltid er godt og varmt i entreen, gangen og trappa. Dette er steder som var vanskelig å få skikkelig varme i før de skaffet seg varmepumpe Hvordan er støynivået? De kan bråke litt i starten, mest når den blåser, så det er ikke noe nevneverdig støy. Man blir vandt til det etterhvert
Gjest Gjesta Skrevet 6. oktober 2006 #7 Skrevet 6. oktober 2006 Hadde varmepumpe der jeg bodde før og foreldrene mine har det. Min erfaring er at det gir god og behagelig varme, lite bråk og at varmen sprer seg godt. Er det ekstremt kaldt bør man bruke alternativ oppvarming, fikk jeg beskjed om. Men ned til -10 er det veldig ok å bruke varmep. og kan absolutt anbefale. Eneste aber slik jeg ser det, er at de er stygge. Jeg tenker på å skaffe meg det igjen, men sliter litt med hvor den skal plasseres
Gjest Gjest_Stella_* Skrevet 20. november 2007 #8 Skrevet 20. november 2007 Hei vi vurderer varmepumpe i huset, men det er et par ting jeg lurer på i den forbindelse. Er varmen behagelig? Sprer deg seg godt? Hvordan er støynivået? :bukke: Jeg er en av de mange uheldige som har kjøpt Panasonic varmepumpe med feil (såkalt feilkode H16). Forsåvidt greit nok det, for Panasonic har tilbudt å hjelpe alle som har denne type feil, men jeg har vært så uheldig å kjøpe min varmepumpe hos et firma som heter VTEK (de holder til i Rogaland). De nekter å hjelpe og legger røret på når de blir oppringt. Tror dette er et mønster hos VTEK og vil gjerne høre om det er flere som har lignende erfaringer. I såfall er det jo en borgerplikt å advare kommende kunder fra å handle hos dem!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå