Gå til innhold

Fikk testet grillet marsvin i Peru

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei

Jeg var i Peru nettopp og vi hadde en middag i Cuzco før vi dro til Machu Picchu dagen etterpå. Da benyttet jeg sjansen til å teste ut noen av spesialitetene som var på menyen. Til forrett hadde jeg storfe-hjerte....nei, det kom ikke som et helt hjerte men som oppdelte og grillede skiver. Konsistensen var litt anderledes enn vanlig kjøtt men smaken var ikke så forskjellig. Til hovedrett hadde jeg grillet marsvin og som en ser av bildet så kom det i mer eller mindre hel tilstand. Det var ikke så mye kjøtt på det og det var litt tricky å skjære seg gjennom skinnet (iallefall med den sløve kniven jeg hadde).

Jeg må vel også fortelle at et par dager etterpå ble jeg dårlig :grine: Om det var marsvinet sin feil eller ei skal være usagt ;)

Hmm...ser ikke ut som linken til bildet virker direkte. Du kan se bilde i bloggen på http://gardkarlsen.spaces.live.com/

Endret av gard
Videoannonse
Annonse
Skrevet

det så jo litt grotesk ut... :ler: helt anneledes enn jeg hadde forestilt meg

På den annen side de to jeg har møtt fra peru, syns norske reker er grotesk mat. De reagerte omtrent som jeg tror jeg ville gjort hvis jeg hadde oppdaget en tarantell på tallerkenen... Vi bestilte pizza til dem.

Hjerte er jo knallgodt, min hjertefavoritt er elghjerte.

Skrevet

Hvordan smakte det? Innbiller meg at det minner om kanin.

Skrevet

Hei

Ja, de minnet vel litt om som kanin. Det hadde mer smak enn kylling iallefall.

Skrevet
Det var ikke så mye kjøtt på det og det var litt tricky å skjære seg gjennom skinnet (iallefall med den sløve kniven jeg hadde).

Hehe, så ut til å være mer kjøtt på det der enn på de kokte hønseføttene jeg fikk servert en gang i hvert fall.....;)

Skrevet

Jeg synes det er så befriende med folk som faktisk våger å spise litt annerledes når de er på tur! Jeg har vært på tur med en som levde på pizza med salami og pasta carbonara i 4 uker i Italia. (Og Italia, da, som har så mye god mat, og ikke mye skummelt og veldig annerledes..)

Husker godt den dagen vi plukket ut hvilken frosk vi ville spise! Hundrevis av frosker i et akvarium som ble plukket ut en etter en og flådd og hakket på stedet. Det er mange som har blitt kvalme av den historien! :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...