Gå til innhold

Urnenedsettelse


BMD

Anbefalte innlegg

Overskriften sier vel det meste. Noen som vet hva som er vanlig? Vi blir 7 stykker i nærmeste familie. Ikke noe seremoni, bare samles og prate og spise litt etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde på sort skjørt og sort genser. Min grandtante, enken, hadde mørk blå bukser, blomstret topp og en jakke.

Resten var normalt kledd, men ikke i jeans liksom.

Pappa hadde lyse bukser, skjorte og genser, og hadde ikke skiftet for anledningen. Men han var greit kledd.

Vet ikke om andre pynter seg mer, dette var den første urnenedsettelsen jeg har vært med på, og den var for et par uker siden bare.

Endret av Frysepulver
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer litt ann på, for ulike familer har ulike holdninger til hvor stivt de er kledd. Men i utgangspungtet så vil jeg si at du skal ha på deg noe pent og ordentlig, som er helt og rent. Olabokse er egentlig ikke pent nok, men kan aksepteres om den er hel/nøytral i fargen, og du har en enkel skjorte til. Du trenger nok ikke å stille i dress, men noen gjør det. Velg farger som ikke skriker, det trenger ikke være sort, men ikke kom i rødt. Tenk også litt på at denne urnenedsettelsen foregår ute, så ta på deg et pent ytterplagg, og bruk heller en paraply om det regner fremfor regnjakka.

Men dette kommer også litt ann på hvor gammel du er, og din egen stil, og hvor stivt det pleier å være i familien/omgangskretsen til den avdøde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...