Gå til innhold

Hvordan ordner man med sløret?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hei.

Jeg har kjøpt meg slør til kjolen min, men da jeg kjøpte det var det selvsagt flatpakket i en plastpose. men hvordan fjør jeg for at dette sløret skal bli like fint som det jeg prøvde i butikken? Skal sløret strykes. Regner forsåvidt med det, men har dere noen tips? Vil jo gjerne prøve sløret når det er like flott som i butikken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei på deg!tror ikke jeg ville strøket sløret før jeg hadde rådført meg med butikken jeg hadde kjøpt det i.så ring butikken du,å spør.en venninne av meg hadde nemlig prøvd å stryke sitt slør etter brylluppet og ødela det fullstendig.litt kjedelig ,ikke sant? ellers så tror jeg det ville hjelpe ganske mye å henge opp sløret,så vil det nok rette seg ut ganske mye.lykke til! icon_biggrin.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nettopp kjøpt slør, og mitt er også flatpakket. Hun på salongen sa jeg skulle la det ligge til ca 3 uker før bryllupet - da skulle det pakkes opp og henges opp. Var det krøllete skulle jeg ta det med inn på badet - og la det henge i dampen fra dusjen.

Vet ikke om dette er forskjellig fra slør til slør, men mitt er chiffon.

Jeg ville spurt på salongen jeg, for å være helt sikker.

icon_wink.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Sløret mitt er i tyll, men jeg kan jo prøve det med damp fra dusjen. Hørtes smart ut!

Hvis ikke det virker drister jeg meg kanskje med strykejernet på alle svakeste varme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sløret mitt er også flatpakket. Men det blir jo ikke så veldig krøllete da?! Det er bare noen nesten usynlige bretter i mitt. Jeg har tatt opp sløret og hengt det i dynetrekket sammen med kjolen.

Her er noen linker for montering av slør hvis du vil ha kam på det. Gjennomsiktig kam fåes kjøpt på f.eks. Glitter.

> http://www.wegotgame.net/jen/veil_attach.html

> http://www.wegotgame.net/jen/veils.html12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Neida, det er ikke så krøllete, men sløret blir liggende helt feil nettopp fordi brettene er på litt dumme steder. derfor så det litt snålt ut. Men litt damp kan gjøre susen. Har dampstrykehern, så det burde gå greit....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest perle

Jeg har også kjøptr slør i tyll, som for tiden ligger "flatpakket" i en pose i mammas skap... På brudesalongen sa de at det kunne ligge sånn til like før det skulle brukes, så kunne ta det med til dem for at de skulle dampe det opp. Vet ikke helt hva de legger id et, men det erihvertfall ikke å stryke det. De sa nemlig at jeg IKKE måtte prøve å stryke det, for da ville det "smelte" of bli krøllete og ødelagt. Kanskje ikke så rart, for tyll er vel en slags kunstig stoff? De nevnte også at noen frisører damper opp slør, men jeg tror ikke de som jeg skal til gjør det, så jeg skal ta det med til brudesalongen noen dager før bryllupet, tenkte jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei hei:)

Slør skal ikke strykes,da det kan bli ødelagt.

Slør skal bare dampes,enten med damp fra strykejern eller dampes på badet,ellers kan dere risikere at det smelter sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Viss du MÅ stryke det, gjør det i alle fall på følgende måte:

Sett strykjernet på svak temperatur.

Legg et fuktig kjøkkenhåndklede over sløret og stryk.

På den måten så vil du kanskje hindre at sløret smelter!

Går litt i surr på hva som er tyll og hva som chiffon. Men om du har kjøpt slør av den litt stive typen, med litt grove "masker" i så må du for all del bruke eksempelet over når du stryker det!

Ellers så kan du kanskje spørre på renseriet. De har sikkert dampjern. De kan nok rette på sløret uten at det vil koste alt for mye! icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...