Gå til innhold

Te

Fremhevede innlegg

Gjest Deception
Skrevet
Ellers er kanskje te-strømpe noe for deg. Ingen biter i teen, helt garantert :)

Jeg drikker Earl Grey med rød blomst til daglig, men også annen te i løsvekt. Drikker ikke pose-te om jeg ikke må, men holder meg også unna det meste av grønn te, te med div fruktsmak samt annen alt for søt te. Skikkelig kresen, det skal smake te og ikke tyggegummi ;)

For ikke å snakke om te med karamellsmak... :grøss: :forvirret: Te-strømpe skal testes ut, helt klart.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Disse må jeg sjekke ut. Takk for tipset. :) Jeg sliter egentlig mest med rooibos-te, som er ekstremt full av fine, små biter. Jeg har også tenkt å eksperimentere med kaffefilter nedi te-presskanna, for å se hvordan det funker.

Ellers er kanskje te-strømpe noe for deg. Ingen biter i teen, helt garantert :)

Jeg drikker Earl Grey med rød blomst til daglig, men også annen te i løsvekt. Drikker ikke pose-te om jeg ikke må, men holder meg også unna det meste av grønn te, te med div fruktsmak samt annen alt for søt te. Skikkelig kresen, det skal smake te og ikke tyggegummi ;)

Skrevet
Jeg drikker omtrent bare grønn te og har flere varianter av den: Mint, Orient, Sitron, Earl-Grey, Java og Vanilje. Trodde jeg hadde gått tom for Earl-Grey varianten så jeg kjøpte en boks istad, for så å finne 2 til innerst i skapet da jeg kom hjem. Ja ja...  :sjenert:

Earl-grey er sort te (med litt sitrus). Ikke grønn te. wikki :)

Gjest Fakse ii
Skrevet
Earl-grey er sort te (med litt sitrus). Ikke grønn te. wikki :)

Det finnes like fullt en te som kalles grønn Earl Grey, regner med det er grønn te med bergamot uten at jeg kan si dette sikkert.

Skrevet
Det finnes like fullt en te som kalles grønn Earl Grey, regner med det er grønn te med bergamot uten at jeg kan si dette sikkert.

Aha - så lærte jeg noe nytt, :)

Nuvell, te er godt, om en en liten vanesmak når det gjelder "rene" grønne og hvite te-er. Det smaker jo litt pussig sånn i starten, men har sin smakssjarme når en får trent opp smaksløkene litt.

PS: Det er ikke likegyldig hvor lenge teen trekker, følg bruksanvisning på pakken dersom det finnes, for det kan gjøre stor forskell i bitterhet og syre.

Skrevet

Jeg drikker grønn te om morgenen, svart te med melk om dagen, og iblant peppermynte-te om kvelden. Og nå og da får jeg dilla på fruktte og infusions, og da drikker jeg det om dagen eller kvelden.

Jeg har ikke sans for te med smak av lakris e.l. og jeg drikker ikke svart te med sitron istedet for melk.

Gjest Kanelia
Skrevet

Jeg drikker mest Earl Grey, med litt sitron i.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...