Gjest Gjest Skrevet 5. oktober 2006 #1 Skrevet 5. oktober 2006 Drikker ikke kaffe, så lurer på hvilken te dere foretrekker? Nå når det begynner å bli høst og kjølig...
Gjest Deception Skrevet 5. oktober 2006 #2 Skrevet 5. oktober 2006 Te med ingefær og sitron fra Yogi (helsekost) Grønn te med sitron (Twinings) Lipton white tea (med ferskenaroma). Dette er te i poser, te i løsvekt sliter jeg litt med, for jeg synes alle slike siler gir biter i teen.
Gjest Hedda Gabler Skrevet 5. oktober 2006 #3 Skrevet 5. oktober 2006 Er veldig glad i rooibos-te. Har ikke sett hvit te i butikkene her ennå, er den god?
FantasDick Skrevet 5. oktober 2006 #4 Skrevet 5. oktober 2006 Jeg drikker for det meste grønn te, gjerne med litt sitron i, og Earl grey.
brumma* Skrevet 5. oktober 2006 #5 Skrevet 5. oktober 2006 (endret) Grønn te med sitron (Twinings) ← Dette er min favoritt for tiden! Ellers drikker jeg endel vanlig Earl Grey (liker den fra Twinings best). White Tea, den som kommer i sånne pyramide-teposer var også veldig god. Trenger litt avveksling innimellom! Endret 5. oktober 2006 av brumma*
Festus Skrevet 5. oktober 2006 #6 Skrevet 5. oktober 2006 Drikker faktisk nesten alt som er av te... har et velassortert utvalg hjemme.. men ikke hvit te.. det må jeg få tak på!
Lady_Sharon Skrevet 5. oktober 2006 #7 Skrevet 5. oktober 2006 lakriste med honning inni kjøpt på Maxi på Svinesund
Mandel Skrevet 5. oktober 2006 #8 Skrevet 5. oktober 2006 Grønn te i løs vekt synes jeg er best. Og da ikke te med fruktsmak/biter, men krydder, earl grey, mandelsmak osv.
La Luna Skrevet 5. oktober 2006 #9 Skrevet 5. oktober 2006 Nypete er den desidert beste teen! Ellers kan jeg godt drikke eplete, gjerne med kanelsmak og. Men svart te med smak er jeg ikke så glad i.
Gjest Gjest Skrevet 5. oktober 2006 #10 Skrevet 5. oktober 2006 Nypete er den desidert beste teen! ← Nypete er vel den eneste teen jeg ikke er noe glad i. Drikker det meste andre teer.
Gjest Norwegian Blue Skrevet 5. oktober 2006 #11 Skrevet 5. oktober 2006 Drikker orientalsk grønn te Også kakao, masse kakao.
wind-up bird Skrevet 5. oktober 2006 #12 Skrevet 5. oktober 2006 Jeg har akkurat gått tom for favoritten - en earl grey i løsvekt. Ellers går det i mange typer løsvekt te, har hatt et par skikkelig gode darjeelingteer (Makaibari estate first flush 2004 var helt fantastisk ). Har kanskje 20-30 typer løsvekt te, kjøper aldri teposer. Syns også det er godt med ordentlig japansk sencha. Har en som jeg ikke husker navnet på i farten.
Krista83 Skrevet 5. oktober 2006 #13 Skrevet 5. oktober 2006 Peppermynte te er den jeg liker best for tiden, eller så er blåbær eller eple og kanel også svært gode synes jeg.. Eple og kanel er litt mer jul så den drikker jeg mest i advent og juletida,
Gjest gjesta Skrevet 5. oktober 2006 #15 Skrevet 5. oktober 2006 Min favoritt er også Grønn te med sitron fra Twinings
Gjest Gjest Skrevet 7. oktober 2006 #16 Skrevet 7. oktober 2006 Jeg vil så absolutt anbefale at man kjøper løsvektste, og helst fra en te-spesialist. Det er en ferskvare som skal oppbevares skikkelig (den holder i en par år om den er oppbevart skikkelig altså, men mange butikker slurver). Spesielt om man handler grønn og hvit te, som i seg selv er rene og enkle på smak, da er kvaliteten essensiell. Dersom man bor i Oslo vil jeg annbefale Le Palais des thes. Som ligger i vibesgate 10. (det vil si på majorstua ett kavtal nord for bogstadveien i nærheten av den 7-11 som ligger på nordsiden). Der har de mengdevis med kvalitetste, og prisene var ikke ille heller synes jeg. Og så har de skikkelig snøring, så man får service. Jeg har akkurat fått dilla, etter å aldri ha likt te, anntar at jeg ikke plutselig har endret smak, men at jeg tidligere har fått dårligere te slag (synes for eksempel grønn te var skikkelig pføy). Jeg vil absolutt annbefale deg å gå dit og snakke med damene og få de til å annbefale en te etter dine preferanser. Selv foretrekker jeg grønne og hvite teer, både med og uten smakstilsetning i form av blader og blomster. Har akkurat kjøpt en ny, som jeg skal til å prøve, denne en grønn te med mynte blader :D Ellers så er te fint å handle på nett, for det veier jo lite, men da kan en jo ikke lukte på det på forhånd, som jo er litt av morroa. her er forresten hjemmesiden til den te-butikken jeg snakket om, det er en fransk kjede, og de har ingen egen hjemmeside for norgete-palasset
animelona Skrevet 7. oktober 2006 #17 Skrevet 7. oktober 2006 Green Energy og Green Balance er kjempegode synes jeg! Earl Grey med blå blomst er også nydelig... Ellers så er kamillete god å drikke om kvelden og den blir du ikke våken av, snarere tvert i mot. Den virker beroligende.
Gjest Gjest Skrevet 7. oktober 2006 #18 Skrevet 7. oktober 2006 Dette er te i poser, te i løsvekt sliter jeg litt med, for jeg synes alle slike siler gir biter i teen. ← La akkurat merke til denne. Dersom man ikke liker å bruke sil eller presse (tekanne med presse som på kaffe) så kan man bruke egne te-poser som man får noen steder hvor de selger løsvektsle. Jeg kjøpte akkurat med en slik pakke for å kunne ha med på tur (så slipper jeg å vaske de te-sil-eggene mellom bruk). De ser ut som store te-poser, finnes i posjonsstørrelse og i tekanne størrelse og er laget av papir (som kaffefiler men tynnere). En putter teblader oppi, og slipper filteret opp i koppen (de er lange og kan henge over kanten). Veldig greit, og ingen biter følger med (jeg bryr meg ikke om de bitene selv, for jeg drikker aldri opp den nederste cm i koppen uansett, men det er mulig det er forskell på hvor mye biter det blir ettersom hvaslags te man kjøper (kvalitet og slag))
Cupcake Skrevet 7. oktober 2006 #19 Skrevet 7. oktober 2006 (endret) Jeg drikker omtrent bare grønn te og har flere varianter av den: Mint, Orient, Sitron, Earl-Grey, Java og Vanilje. Trodde jeg hadde gått tom for Earl-Grey varianten så jeg kjøpte en boks istad, for så å finne 2 til innerst i skapet da jeg kom hjem. Ja ja... Endret 7. oktober 2006 av Cupcake
Gjest Deception Skrevet 7. oktober 2006 #20 Skrevet 7. oktober 2006 La akkurat merke til denne. Dersom man ikke liker å bruke sil eller presse (tekanne med presse som på kaffe) så kan man bruke egne te-poser som man får noen steder hvor de selger løsvektsle. Jeg kjøpte akkurat med en slik pakke for å kunne ha med på tur (så slipper jeg å vaske de te-sil-eggene mellom bruk). De ser ut som store te-poser, finnes i posjonsstørrelse og i tekanne størrelse og er laget av papir (som kaffefiler men tynnere). En putter teblader oppi, og slipper filteret opp i koppen (de er lange og kan henge over kanten). Veldig greit, og ingen biter følger med (jeg bryr meg ikke om de bitene selv, for jeg drikker aldri opp den nederste cm i koppen uansett, men det er mulig det er forskell på hvor mye biter det blir ettersom hvaslags te man kjøper (kvalitet og slag)) ← Disse må jeg sjekke ut. Takk for tipset. Jeg sliter egentlig mest med rooibos-te, som er ekstremt full av fine, små biter. Jeg har også tenkt å eksperimentere med kaffefilter nedi te-presskanna, for å se hvordan det funker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå