Gå til innhold

Røøøøød

Fremhevede innlegg

Gjest Rødhette uten ulven
Skrevet

Er det noen som har noen råd og tips til meg som rødmer myyyyye?

Trenger ikke tips om å klype seg i magen, for det har jeg prøvd! :)

Føler at dette problemet bare blir større og større, og at det hemmer meg i ulike situasjoner der jeg blir usikker.

Hvis jeg feks snakker med noen av det annet kjønn blir jeg så rød at det ser ut som om jeg er dødelig forelsket i de, stakkars! Folk blir jo helt satt ut av at jeg står der som ei lanterne, og jeg har derfor begynt å unngå situasjoner der jeg må snakke med menn....

Til og med i kassa på rimi velger jeg kvinnelig ekspeditør for å unngå å bli rød.

Det er ikke akkurat sjarmerende frisk farge jeg får, mer sånn: :frustrert: uten å vere sint!

JÆLP MEI! Det er så pinlig og jeg er 24 år og burde vokst det av meg!

:rodme::grine:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror du har det samme problemet som meg, ja.

Og jeg har ikke noe svar annet at jeg har sosial angst også, og har nå startet nettfirma som jeg driver hjemmefra. På den måten er jeg arbeidsfør, men slipper å gå ut!

At ikke alle vokser det av seg er jeg et bevis på!

Gjest trinestine
Skrevet

åj! Håper noen andre ha svar, for dette var jo forj... :klem:

Skrevet

Er ikke rødming som regel en fysisk reaksjon på at man føler seg utilpass, usikker e.l.? Vil tro at man vil kunne løse mye av det problemet med å f.eks. gå til psykolog eller andre måter av samtaleterapi. Ihvertfall kjempedumt å mure seg inne for resten av livet!

Skrevet

Jeg har slitt med samme problem i alle år (nærmer meg 40 nå). Når jeg begynte for få år siden å sminke meg med foundation, forsvant problemet nesten helt. Følte jeg var rød som en tomat, men når jeg kikka i speilet var jeg jo like fin!! Etterhvert turde jeg å stole på sminken såpass mye at jeg var stadig åpen for nye situasjoner og turde å omgås folk bedre og bedre. Mitt tips er altså; gå til en skikkelig sminkebutikk hvor du får god veiledning i bruk av naturlig sminke. Lykke til, vet hva du sliter med! :klem:

Skrevet
Jeg har slitt med samme problem i alle år (nærmer meg 40 nå). Når jeg begynte for få år siden å sminke meg med foundation, forsvant problemet nesten helt. Følte jeg var rød som en tomat, men når jeg kikka i speilet var jeg jo like fin!! Etterhvert turde jeg å stole på sminken såpass mye at jeg var stadig åpen for nye situasjoner og turde å omgås folk bedre og bedre. Mitt tips er altså; gå til en skikkelig sminkebutikk hvor du får god veiledning i bruk av naturlig sminke. Lykke til, vet hva du sliter med! :klem:

Hvilket merke bruker du? Blir det naturlig?

Er også plaget av dette og sliter med å finne noe som ikke blir en brungul "maske".

Tror uansett ikke at isolasjon er svaret i slike situasjoer!

:klem:

Skrevet

Mener å ha lest at i ekstreme tilfeller av rødming så kan man operere.

Man kutter noe nerver? slik at rødmingen ikke forekommer/avtar.

Her må andre fylle ut.

Skrevet
Mener å ha lest at i ekstreme tilfeller av rødming så kan man operere.

Man kutter noe nerver? slik at rødmingen ikke forekommer/avtar.

Her må andre fylle ut.

Det tror jeg går an, ja, men jeg mener det er noen bivirkninger. Dersom rødmingen oppstår i bestemte situasjoner ville jeg prøvd å jobbe med dette, gjerne med hjelp av psykolog. Husk også at det er verst for deg - selv synes jeg rødming (også skikkelig drøy) har sin sjarm, jeg. Selv om det helt sikkert ikke er kult at alle ser man blir usikker.

Lykke til:-)

Skrevet

Hva er forskjellen på ansiktssvette og rødming? jeg har en tendens til å bli fort varm, hele kroppen, og da viser det jo i ansiktet, blir rød(ikke sprutrød) tror ikke jeg rødmer, men har veldig lett for å svette..

Skrevet
Hva er forskjellen på ansiktssvette og rødming? jeg har en tendens til å bli fort varm, hele kroppen, og da viser det jo i ansiktet, blir rød(ikke sprutrød) tror ikke jeg rødmer, men har veldig lett for å svette..

Tror det er litt det samme. I allefall ser det jo likt ut for de du møter, ikke sant. Men rødming har kanskje mer å gjør emed sjenanse?

Men du mener ansiktssvetting?

:)

Gjest Catwoman
Skrevet

Rødming kan dessuten være veldig psykisk - du er redd for at du skal rødme i visse situasjoner, og da gjør du det garantert.

Er lett å havne i en ond sirkel på det.

Skrevet

Hei,

Jeg skjønner godt hva du snakker om og føler med deg.

Jeg hadde dette problemet før i mange år og var så ille at jeg bare satt inne på rommet mitt og gråt, jeg klarte ikke ha noe kontakt med mennesker og gjemte ansiktet i håret mitt og gikk alltid med solbriller for å gjemme ansiktet mitt. jeg rødmet så fort noen sa hei på gata og skrekken var og møte noen jeg kjenner på butikken så jeg gikk ikke mye ut.

På meg så var dette mer en psykisk reaskjon at jeg rødmet, jeg tenkte så mye på at jeg rødmet så derfor gjorde jeg det selvfølgelig i hver sosial situasjon jeg endte opp i.

Det var forferdelig og jeg ble dypt derprimert og ville ikke leve lenger.

Det er en forferdelig følese og man føler seg så alene og ensom.

Det som hjalp meg var og begynne på en medisin som heter cipralex, det en type antideprissive men skal også hjelpe for sosial frykt på en måte.

Jeg har gått på det nå i 3 år og er helt fri for rødming, jeg jobber og har ikke lenger problemer med å være med venner og i sosiale sammenhenger.

Jeg tenker nesten ikke over rødming lenger.

Jeg håper dette kan være til noe hjelp og du må gjerne ta kontakt med meg på mail hvis du trenger noen og prate eller har noen spørsmål.

Lykke til . hilsen Annika

Gjest Huldali
Skrevet

Jeg så et program om rødming og svette operasjoner på NRK nå nylig, tror det var på ”puls”. De som ble intervjuet hadde fått kraftige bivirkninger som frost anfall og svette anfall. De anbefalte det ikke fordi det var store muligheter for å få bivirkninger. Hvis jeg ikke husker feil så har de så å si sluttet å utføre slike operasjoner i Sverige, fordi det ofte kan føre til kraftige bivirkninger.

Jeg vil heller anbefale deg at du prøver psykolog og god sminke først, kanskje det kan hjelpe deg mye.

Lykke til!

Skrevet
Hei,

Jeg skjønner godt hva du snakker om og føler med deg.

Jeg hadde dette problemet før i mange år og var så ille at jeg bare satt inne på rommet mitt og gråt, jeg klarte ikke ha noe kontakt med mennesker og gjemte ansiktet i håret mitt og gikk alltid med solbriller for å gjemme ansiktet mitt.  jeg rødmet så fort noen sa hei på gata og skrekken var og møte noen jeg kjenner på butikken så jeg gikk ikke mye ut.

På meg så var dette mer en psykisk reaskjon at jeg rødmet, jeg tenkte så mye på at jeg rødmet så derfor gjorde jeg det selvfølgelig i hver sosial situasjon jeg endte opp i.

Det var forferdelig og jeg ble dypt derprimert og ville ikke leve lenger.

Det er en forferdelig følese og man føler seg så alene og ensom.

Det som hjalp meg var og begynne på en medisin som heter cipralex, det en type antideprissive men skal også hjelpe for sosial frykt på en måte.

Jeg har gått på det nå i 3 år og er helt fri for rødming, jeg jobber og har ikke lenger problemer med å være med venner og i sosiale sammenhenger.

Jeg tenker nesten ikke over rødming lenger.

Jeg håper dette kan være til noe hjelp og du må gjerne ta kontakt med meg på mail hvis du trenger noen og prate eller har noen spørsmål.

Lykke til  . hilsen Annika

Er disse pillene reseptfrie, Annika?

Vet du noe om bivirkninger/avhengighet eller liknende?

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...