Gå til innhold

Karambas shoppingdagbok

Karamba

Anbefalte innlegg

I går fikk vi vite at det er et barn som sønnen vår går i barnehage med som har fått hjernehinnebetennelse!!! :sjokkert: Utrolig ekkelt. Han ligger visst på sykehus nå, og de har enda ikke funnet ut hvilken type han har. Så det er ikke så veldig fristende og sende ham i barnehagen i disse dager. :frown: Men vi kan jo ikke være helt hysteriske heller. For så lenge det ikke er flere barn som får det så stenger de ikke barnehagen. Og vi vet jo hvilke symptomer vi skal se etter... Men allikevel så tenker en det verste... :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trekkoppfuglen, Itla og Frk Grønn: Det gikk heldigvis bra med vedkommende. Det viste seg at han hadde fått den minst smittsomme varianten. Fant også ut at han heller ikke gikk på min sønns avdeling så da er vel smittefaren ekstra liten... :sukk:

Tusen takk for sympatien , jenter! :klemmer:

------------

Tror dere ikke at jeg har begynt og bli forkjøla da! :forkjola: Så utrolig irriterende siden jeg skal reise om 2 dager.. Jeg begynte og kjenne symptomer i går, men jeg har heldigvis ikke blitt verre. Har litt vondt i halsen og er litt småfrysen. Forhåpentligvis blir jeg ikke verre. Både sønnen og dattera mi er forkjøla så det skal vel litt til for å unngå det..! :)

Fikk forresten ny høst/vinter-katalog fra H&M i posten i dag. Var masse fint i den! :jepp: Sinnsykt mange kataloger/blader de har sendt ut denne sesongen, eller..?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt å høre at det gikk bra med ungen og at det var så liten fare for smitte. :klem:

Håper du slipper unna forkjølelsen! Her er "alle" forkjøla om dagen, og alle ser ut til å få den ligge rett ut i tre dager-varianten. :sjokkert: Spis appelsiner og ta paracet så du i det minste får utsatt den til etter London-turen. ;)

Jeg vil også ha ny H&M-katalog! Men ja, de kommer ofte nå...

Usj, badtasteparty er bare fælt. :ler: Men det kan jo være "normale" klær, bare satt sammen på en rar måte? Pysjbukse og blondetopp eller noe i den duren... (Bare å hente inspirasjon fra vestkantungdom i Oslo :ler: Her om dagen så jeg en jente i sånne 80-tallslyse olabukser med hull og noe som må ha vært farens Helly Hansen-jakke fra tidlig 90-tall, kombinert med diiiigre strassøredobber (det kan umulig ha vært diamanter!), perlekjede og overtuppert, bleket hår... Ikke helt min stil ihvertfall. ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bad-taste-party? Jo, kort tight langermet knytebolero med kort topp under, tighte jeans som viser stringen overfor buksa, f eks... Eller, 3/4 satinbukse med snørestøvletter og kortermet bomullstopp til. Eller, noe med flere enn tre farver samtidig. Masai-sko er jo ikke så fine, eller crocs! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du klarer å styre unna forkjølelsen! Det virker som alle er syke for tiden! Jeg er omringet av syke mennesker på jobb og gjør alt jeg kan for å holde meg frisk! Kler på meg godt med tykk jakke og skjerf, og propper i meg C-vitaminer. Håper virkelig jeg slipper unna! Jeg føler meg litt pjusk, lite energi, halsen er rar (ikke vond, men bare rar).. Du som har barn i barnehagen er kanskje ekstra utsatt!

*krysse fingrene for at vi ikke blir syke*

Så gøy du skal på Bad Taste-party, da kan man jo virkelig slippe seg løs ;) Hehe, man kommer med langt med normale klær - bare man kombinerer de riktig dårlig! :)

Har aldri vært på bad taste party jeg, så er nesten litt misunnelig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Itla, Tanita og Mischa: Ja, nå har jeg proppet i meg masse c-vitaminer og pakket meg inn slik at jeg ihvertfall ikke skal fryse. Jeg har ihvertfall ikke blitt verre, så jeg satser på at jeg holder meg frisk i London... :)

Så masse gode tips dere har til antrekk, da! Tusen takk for hjelpen, jenter! Jeg finner sikkert noe skikkelig badtaste til slutt..! :fnise: Gleder meg kjempemasse til partyet! Har faktisk ikke vært på badtaste-party før, jeg heller!

Tenkte jeg skullle begynne og pakke litt nå snart. Reiser i morgen som dere sikkert vet... :hoppe: Gleder meg sånn!!!

Jeg har til og med sydd litt i kveld. Har byttet ut alle knappene på trenchen min som jeg tenkte jeg skulle ha på meg i London. Er ganske stolt av meg selv!! :jepp:

Ha en fin torsdagskveld, jenter! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, Itla og Tusle! :klemmer:

Ja, nå er alt pakket og klart til å dra til London!! :shoppe: Blir hentet om litt mindre enn en time. Tror det blir en kjempemorsom tur! :)

:goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for hilsener, Frk. Grønn og Mischa! :klemmer:

-------

Da er jeg tilbake fra London. Kom hjem i går ettermiddag. Har hatt en helt fantastisk tur. Har virkelig fått shoppet fra meg og slappet av. :shoppe: Vi har vært superheldig med været, hadde skyfri himmel og rundt 20 grader alle dagene! :sol:

Var og spiste frokost og lunsj ganske mange ganger på Pret, og jeg må bare si at de har fantastisk gode sandwicher. Håper den kjeden kommer til Norge også... :jepp: Ellers var vi en del i Kensington og en kveld i Notting Hill. Kjempekoselig strøk!

Fant meg ny yndlingsskobutikk, Aldo. De har sinnsykt masse fint! Kjøpte følgende der:

-Pumps, sett forfra

-Brun skinnveske

-Lue

På Mrs Selfridge fant jeg også masse fint. Desverre så var de litt utpella i størrelsene så jeg fikk ikke alt jeg hadde lyst på. Var flere kjoler der som jeg kunne tenkt meg, men endte opp med følgende:

-Skinnjakke

-Vest

-Kjole

-Øreringer fra Aldo, hårspenne fra Mrs Selfridge og ringer fra Top Shop

På Topshop kjøpte jeg følgende:

-Lilla cardigan

-Lilla veske

-Blå vest

-Strikkejakke

-Kjempestilig jakke

Eller så kjøpte jeg:

-Sokker fra Tabio, kjempemasse stilig på denne butikken!

-Benefit produkter

-Daisy - Marc Jacobs

-Kerastase hårprodukter

Så det gikk litt penger kan dere trygt si! :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra at turen var vellykket! Sol og 20 grader høres ikke helt dumt ut... London er jo gjerne litt bedre enn Norge sånn sett, ihvertfall på denne tiden. :)

Så mye fint du har kjøpt! :Nikke: Aldo må jeg kanskje sjekke ut igjen - jeg prøvde noen sko der for 3-4 år siden, men da passet ikke skoene deres foten min i det hele tatt. Men kanskje det har endret seg nå? De brune skoene var skikkelig kule! Kjolen fra Miss Selfridge og den lilla cardiganen fra Topshop skulle jeg også gjerne ha slått kloa i... ;)

Det er jo forresten nesten obligatorisk å bruke masse penger i London. ;)

Og enda en forresten - Pret har en del oppskrifter på sandwiches, supper o.l. liggende på nettsidene sine, hvis du har lyst til å teste hjemme. :)

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset, Itla! :tommelsmil: Så stilig at du nevnte det med oppskriftene, for jeg ble skikkelig gira på og lage noen gode sandwicher etter å ha vært der. Skal definitivt teste ut noen av dem. Har du prøvd noen av oppskriftene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott at turen ble så vellykka! :jepp:

Jeg likte den kjolen, den var fiin. Du hadde kjøpt masse fint :)

Og du, det syns jeg var litt stilig, men man kan se speilbildet ditt i blomsten på Daisy-parfymen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusle: Du har et øye for detaljer...! :fnise:

Ja, jeg er veldig fornøyd med den kjolen! Er bare litt usikker på hvilke sko jeg skal ha til... Lurer på sorte pumps, men jeg vet ikke helt.. Noen forslag? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...