Karamba Skrevet 24. juli 2008 Forfatter #1241 Del Skrevet 24. juli 2008 For et fantastisk vær vi har hatt i dag!! Det ble nesten for varmt på terassen i dag, men jeg skal ikke klage... I dag har vi kost oss med reker. Det smakte fortreffelig i denne varmen! Har grillet så mye i det siste at jeg fant ut at jeg må variere litt slik at jeg ikke blir lei... I morgen er planen å dra på stranda rett etter at vi har spist frokost. Ser virkelig frem til det! Også blir det grilling når vi kommer hjem... Tenkte vi skulle grille laks og grønnsaker i folie, maiskolber og ha båtpoteter, salat og aioli som tilbehør. Har fått kjøpt dåpspresang til dåpen på søndag. Jeg endte opp med et gullsmykke, et kors. Satser på at de liker det, hvis ikke så kan de jo alltids bytte det. Var også innom en tur på Vero Moda, og nå ser det jammen meg ut som det har begynt å komme inn en del høstnyheter. Så flere fine gensere og cardigans som jeg kunne tenkt meg, men jeg tror jeg drøyer den litt... Hvis jeg klarer! Glemte forresten nesten å fortelle at vi har fått pusen nå! Vi fikk den i går kveld, og den er jo bare så utrolig søt. Den er kjempekosen og leken! Han har fått navnet, Lenny. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PoisonIvy Skrevet 25. juli 2008 #1242 Del Skrevet 25. juli 2008 Så koselig med pus, Karamba! Vi vurderer også en liten kattunge, men har ikke helt bestemt oss enda... Samboeren elsker katter, mens jeg er nok mer hundemenneske.. Hund har vi ikke tid til med det første, så det spørs nok om ikke samboeren får viljen sin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frk. Grønn Skrevet 25. juli 2008 #1243 Del Skrevet 25. juli 2008 Det går ikke an å bli lei grilling, Karamba! Man kan jo variere så mye. Nesten alt kan grilles Namnam, jeg blir helt satt ut så fort jeg kjenner lukten av grillmat. Tror vi snart må flytte til en plass hvor det er plass til grill Jeg har også lagt merke til at flere butikker begynt så smått å få inn høstnyheter Selv om jeg har holdt meg unna, så blir det nok en del høstnyheter med meg hjem fra København neste uke Lenny var et artig navn til pusen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karamba Skrevet 25. juli 2008 Forfatter #1244 Del Skrevet 25. juli 2008 Wkimsy: Vi har vel også egentlig alltid vært hunde-mennesker. Meningen var å få en hund, men vi har rett og slett ikke tid til det. Derfor endte vi opp med en liten pusekatt. Men det er koselig det også! Frk Grønn: Ja, det er sant det! Man kan ikke bli lei av grilling! Heldigvis kan man grille der jeg bor! Ha en fin fredagskveld! ----------------- Har hatt en fortryllende dag i dag med både soling, bading og grilling! Får håpe dette finværet varer evig...! Dagens antrekk er en velbrukt strandkjole som jeg kjøpte på H&M for noen år siden. Elsker den kjolen! I morgen skal vi i kombinert 60- og 85-årsdag til familie. Morgendagens antrekk blir denne kjolen som jeg faktisk enda ikke har brukt... :sjenert På søndag når vi skal i dåp har jeg bestemt meg for å gå i denne kjolen. Jeg fikk den i bursdagsgave i fjor fra min datter. Synes hun var kjempeflink som valgte ut den nydelige kjolen. :rosasmil: Har ikke helt bestemt meg for om jeg skal ha sorte eller hvite sko, tror kanskje det heller mot sorte. Hva synes dere? Ble litt shopping i går også: -Underskjørt, skal ha dette under den hvite kjolen siden den er litt gjennomsiktig. Hadde aldri trodd at jeg skulle komme til å kjøpe et underskjørt..!! -Hvit topp fra Bikbok, basisplagg man aldri får nok av! Denne kvelden tilbringer jeg (nesten) alene. Samboeren er på kinopremiere sammen med en kompis og dattera mi er på overnattingsbesøk. Sønnen min er hjemme da, men han har lagt seg. Dessuten så har jeg jo selskap av pusen vår, Lenny. Men han har visst også tatt kvelden...! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PoisonIvy Skrevet 25. juli 2008 #1245 Del Skrevet 25. juli 2008 Så mange fine kjoler du har! Blir litt misunnelig, kjenner jeg Jeg har jo fått skikkelig kjoledilla, men fortsatt ikke fått handlet en eneste en... Jeg syns du skal gå for svarte sko til den hvite kjolen - blir kjempelekkert! Pusen er jo bare helskjønn.. Viste bildene til samboer, så nå tror jeg ikke det er lenge til det kommer en pus i hus her også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karamba Skrevet 25. juli 2008 Forfatter #1246 Del Skrevet 25. juli 2008 Takk for det, Wkimsy! Tror nok det blir sorte sko, ja... Ja, ikke sant pusen vår er skjønn! Nå følger han etter meg samme hvor jeg skal i huset. Og med en gang jeg bøyer meg ned for å klappe han så begynner han å male... :rosasmil: Så gøy at dere også kanskje får en pus! ----- Koser meg med noen vårruller og sweet chilisaus jeg, nå... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PoisonIvy Skrevet 25. juli 2008 #1247 Del Skrevet 25. juli 2008 Åhh, det hørtes godt ut Jeg drikker hvitvin og spiller Super Mario 3 på Nintendo Wii - kjempegøy! Spiller også en pokerturnering, så blir mye å holde styr på her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karamba Skrevet 25. juli 2008 Forfatter #1248 Del Skrevet 25. juli 2008 Høres ut som en morsom kveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frk. Grønn Skrevet 25. juli 2008 #1249 Del Skrevet 25. juli 2008 Svarte sko tror jeg blir best i og med at kjolen hovedsaklig er hvit. Veldig fin forresten! Og den lange du skal ha på i 60/85årslag er utrolig nydelig! Tror jeg må se etter en maxikjole i København Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karamba Skrevet 25. juli 2008 Forfatter #1250 Del Skrevet 25. juli 2008 Det blir nok sorte sko, ja! Takk for tilbakemelding! Jeg gleder meg virkelig til å ta maxikjolen i bruk! Du finner helt sikkert en fin en i København... ------- I går fikk jeg nettet som jeg bestilte i forrige uke. Det eneste som var utrolig kjedelig var at de hadde sendt meg feil nett! Jeg mottok dette i stedet for det jeg først linket til... Likte mye bedre det jeg bestilte! :icon_neutral: Jeg har sendt dem mail om det, så får vi se om de sender meg et nytt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stearinpikken Skrevet 26. juli 2008 #1251 Del Skrevet 26. juli 2008 Så nusselig kattunge dere har fått! :rødme: Den lange kjolen er kjempefin, men jeg må si at jeg har heller ikke gått med min (har nesten samme, men fra Vero Moda) Jeg vet liksom ikke når jeg skal bruke den Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tanita Skrevet 27. juli 2008 #1252 Del Skrevet 27. juli 2008 Så søt en kattunge! Nuskete! Den hvite kjolen var så lekker - hvor var den kjøpt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karamba Skrevet 27. juli 2008 Forfatter #1253 Del Skrevet 27. juli 2008 (endret) Stearinpikken: Ja, ikke sant katten er søt! Jeg har også slitt med å finne den rette anledningen til å bruke den kjolen, men som sagt så fikk jeg endelig innvidd den i går. Veldig fornøyd med den! Tanita: Den hvite kjolen ble kjøpt på Vila. Ja, katten er både søt og rampete! Nå holder den på å ta knekken på den ene planten min, en elefantfot. Den elsker å klatre i den og hoppe etter bladene på den... ---------------- Nå er både dåp og 60/85-årsdagene overstått! Dere kan trygt si at det ble noen varme fornøyelser...!! Men koselig var det! Jeg er glad at jeg valgte den hvite kjolen til dåpen, for den var perfekt til det varme været som vi har hatt i dag. Fikk også mange komplimenter for den... Fikk svar i dag fra nettsiden Rett i nett vedrørende feilsendingen. De beklaget og skulle sende meg et nytt, det som var feilsendt kunne jeg beholde. Kjempebra! I morgen er ferien over...! Frister ikke så mye og gå på jobb i dette været! Tror jeg skal begynne ekstra tidlig i morgen slik at jeg kan gå tidlig hjem fra jobb og få mest mulig utbytte av finværet. Endret 27. juli 2008 av Karamba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PoisonIvy Skrevet 27. juli 2008 #1254 Del Skrevet 27. juli 2008 I morgen er ferien over...! Frister ikke så mye og gå på jobb i dette været! Tror jeg skal begynne ekstra tidlig i morgen slik at jeg kan gå tidlig hjem fra jobb og få mest mulig utbytte av finværet. Akkurat det tenkte jeg også Begynner egentlig ikke før kl 13 i morgen, men jeg tenker jeg tropper opp kl 07... Skal på fotballkamp kl 19, så må gå tidigere uansett Så bra at alle helgens feiringer gikk bra da! Og ikke minst at det var vellykket med kjolen Ha en fortsatt fin kveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karamba Skrevet 28. juli 2008 Forfatter #1255 Del Skrevet 28. juli 2008 Wkimsy: Ikke sant vi må nyte finværet mens vi har det..! Håper du koste deg på kamp i kveld! --------- Har hatt en fantastisk dag i dag! Det var helt greit å begynne på jobb igjen, kom meg ikke hjem så tidlig som jeg hadde planlagt men fikk allikevel litt ut av dagen. Vi dro på stranda i ettermiddag, og det var bare helt skjønt! Elsker sommeren! Må den aldri ta slutt! :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stearinpikken Skrevet 28. juli 2008 #1256 Del Skrevet 28. juli 2008 Ja, det er nå det fine været begynner igjen. jeg føler det alltid er kjempefint i begynnelsen av Juni, dårlig i slutten. Juli er egentlig sånn litt av hvert og så kommer august som er dritvarmt og nydelig! Men det er jo kjempevarmt til ute 19-tiden så det er jo et par timer igjen å nyte etter jobb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karamba Skrevet 2. august 2008 Forfatter #1257 Del Skrevet 2. august 2008 Stearinpikken: Ja, du sier noe der. August er som regel alltid bra, så vi får satse på at den blir det i år også. ------------- I går måtte jeg være hjemme fra jobb med minsten. Han fikk spysjuka torsdagskveld...! Stakkaren spydde fra kl 20 til kl 04 om natta..., men han var kjempeflink. Fikk han til å spy i bøtte og stor sett så gikk det greit. Han var relativt bra i går, og i dag tror jeg han er bra. Han har litt magesmerter, men det tror jeg er pga at han omtrent ikke har spist det siste døgnet. Ble også ørlite shopping denne uka: -sommersandaler, men jeg kjøpte de i sort og hvitt i stedet for rødt og hvitt som de er avbildet. Kjøpte de på salg... Fikk også en forsinket bursdagsgave fra en tante. Fikk følgende kokebøker: -Smak av sommer - Nigella Lawson -Nigella express - Nigella Lawson Veldig fornøyd med gaven! Ser ut som det er utrolig mange gode oppskrifter. Planen er å teste ut noen av dem i kveld. Vi får besøk av et vennepar som vi (jeg) skal lage mat med. Noen av dere som har noen av disse bøkene, kan dere anbefale noen oppskrifter? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest itla Skrevet 2. august 2008 #1258 Del Skrevet 2. august 2008 (endret) Jeg lagde den desserten som heter "white chocolate mint mousse" (i den engelske utgaven) i går. Vi har den innimellom, den er utrolig god, og litt frisk nå på sommeren pga peppermynten. (Og hun har veldig rett i at den egner seg i små porsjoner - den er MEKTIG! ) Som forrett kunne kanskje den salaten som heter "slow-roast tomatoes, goat's cheese and mint salad" være noe? Jeg elsker de tomatene! Lager ofte den salaten med litt couscous og kylling i tillegg som matpakke gjennom skoleåret. (Men da må du sette på tomatene med én gang.) Ingen forslag til hovedrett akkurat nå - mest fordi jeg ikke orker tanken på varm mat selv. Forøvrig er mine favoritter fra "Nigella Express" de følgende oppskriftene: - Red prawn and mango curry (litt modifisert) - Flourless chocolate brownies (jeg savner mandelmel desperat!) - Chocolate mint cookies - Crispy duck (ikke spesielt Nigellas versjon, bare generelt... Nam!) - Moonblush tomatoes/salaten med de samme tomatene - Flash-fried steak with white bean mash - Chocolate peanut butter fudge sundae - Noodle soup for needy people - Cheddar cheese risotto (litt vanskelig i Norge siden man ikke får tak i skikkelig "mature" cheddar) - White chocolate mint mousse - Sweetcorn chowder with toasted tortillas - Chicken Ceasar cornets - Linguine with lemon, garlic and thyme mushrooms - Halloumi bites - Lentil and walnut salad Hehe... Det var en del! Men det er en super kokebok, altså. Lykke til med valget! (Jeg har forresten "Smak av sommer" også, men jeg bruker "Nigella Express" og "Feast" desidert mest, så det er de to jeg har best oversikt over. ) Edit: Sorry at jeg ikke har navnene på norsk... Men du finner sikkert ut av det. Og kan jeg få spørre deg hvis det er noe jeg lurer på om de har funnet norske alternativer til? Hun bruker jo enkelte råvarer som ikke er å få i Norge... Endret 2. august 2008 av itla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Søtpotita Skrevet 2. august 2008 #1259 Del Skrevet 2. august 2008 Hei Karamba For ein superherleg puseLenny! Fyrste biletet såg han litt småskeptisk ut (var det fyrste kvelden heime hjå dykk?), men på dei andre såg han skikkeleg husvarm ut! Det biletet der han ligg heilt utslått er jo berre heilt übersøtt! Styrer sikkert så mykje rundt at han vert heilt pladask Så heldige de er som har ein sånn krabat i huset! Vil også ha!! Nam, nam maten her inne i denne boka er skikkeleg Som Frk. Grønn seier så kan alt grillast, dersom ein kan lage mat så er det faktisk ikkje grenser! Då kan ein jo grilla heile året utan at ein vert lei! Reker er også nam! Det beste er å kjøpe ein pose (helst mest mogeleg ferske reker) og setje seg ned ved kaien og knaska Syns også det er gøy å dele rusket med måsane Stakkar minsten din som vart så dårleg. Spysjuka er ikkje så gøy å ha, vart han fort frisk igjen? Er veret like dårleg hjå deg idag? Her er det grått og regn, men ein skal jo ikkje klage, det har jo vore superfint den siste veka. Trengte litt avkjøling Så fine kjolar du har, du kombinerar dei så kult også! Du kan verkeleg det der med å vite kva du skal kjøpe i forhold til kva du har i skapet frå før. Det er nemleg litt av ei bragd! Den strandkjolen frå HM du hadde hatt i mange år ser verkeleg ut som ein kjole ein kan trivast i og som ein ofte nesten plukkar opp av skittentøykorga fordi ein berre MÅ ha den likevel Håpar du har ei fin helg, Karamba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karamba Skrevet 5. august 2008 Forfatter #1260 Del Skrevet 5. august 2008 (endret) Itla: Tusen takk for alle de gode tipsene! Utrolig mye fristende du har som dine favoritter! Vi lurte litt på om vi skulle lage scampi med mango i rød karrisaus og de sjokolade-browniesene uten mel. De så så utrolig gode ut! Det gjør også alle de andre oppskriftene så jeg tror denne boka kommer til å bli flittig brukt! Ser også ut som du har testet ut en del, ja..! Vi endte opp med og lage noe fra "Smak av sommer": (jeg leste ikke innlegget ditt før helga var over...) -Squashkaker til forrett, disse var ikke så verst -Mauritisk rekecurry, denne retten var også god, men jeg vurderer og tilsette litt kokosmelk neste gang jeg lager den. Synes tomatsmaken ble litt for dominerende... Ble ikke til at vi lagde noen dessert, for vi begynte så sent på maten... Den retten med crispy duck så også kjempegod ut! Jeg har aldri tilberedt and før, men jeg går ut i fra at det ikke er så vanskelig? Den tilbereder vel nesten seg selv i ovnen, eller...? ------------ Hadde en kjempehelg med god mat og drikke og hyggelig selskap! Desverre så ble jeg dårlig natt til søndag. Fikk omgangssyken, regner med at det var minsten som smittet meg... Heldigvis så ble den ikke langvarig. Var litt smådårlig på søndagen og, men i går så var jeg i såpass bra slik at jeg kunne dra på jobb. Endret 5. august 2008 av Karamba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå