Gå til innhold

Karambas shoppingdagbok

Karamba

Anbefalte innlegg

Endelig helg og FERIE!! :juhu: :is::shoppe::reise::danser:

Vi har ikke de store ferieplanene i år, tar ting litt på sparket alt etter hvordan været blir. Skal på noen bilturer rundt i Norge for å besøke slektninger, men vi satser på at det blir moro uansett!

Også skal samboeren og jeg på en langweekend i neste uke. Onsdag til søndag uten barn. Drar til Tyskland sammen med et vennepar. Satser på at det blir en avslappende helg! :)

Har også en liten tur å se frem til i september. Drar da til London på jentetur sammen med ei venninne. Gleder meg! :hoppe:

---

Har i grunnen vært dårlig med shopping den siste uken. Tenkte jeg skulle ta meg en liten runde i morgen. Så får vi se hva jeg finner... :lur:

Skal blant annet ta turen innom Bianco i morgen. Tenkte jeg skulle se om de har dette stilige paret inne.

Har enda ikke mottatt pakken fra Look Fantastic. Får håpe den dukker opp i morgen. Er jo rundt 1 uke siden jeg bestilte varene. Pleier ikke å gå så mye lenger tid enn det. :vetikke:

Dattera mi har så lyst på hettegenser i merket DC. Jeg synes det er ganske drøyt å betale 800 kr for en genser til ei 12 år gammel jente. Har søkt litt på nettet og funnet ei nettside i USA som bl.a. har dette merket, Skate America. De selger de samme hettegenserne til ca 200 kr!! :overrasket: Frakt kommer jo selvfølgelig i tillegg, men en er jo allikevel nede i halve prisen.

Noen som kjenner til denne siden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag har vært en nydelig dag med både :sol: og varme. Har solt meg litt på terassen i dag og har til og med klart å bli solbrent.. :rodme::fnise:

Var en snartur innom et kjøpesenter. Målet med turen var å kjøpe små plastflasker til turen vår på onsdag. Endte opp med følgende..: :sjenert:

-Stripete topp fra Vero Moda

-Stripete kjole fra Vila, denne var kjempestilig på!

-Plastflasker fra Åhlens

Er det ikke typisk at man alltid finner noe når man ikke skal ha noe...! Tror jeg har fått litt stripedilla, jeg... :)

Ha en fin lørdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig med ferie! :) Jeg må vente nok en uke på min ferie, men det går bra ;)

Søte stripete plagg! Vet hvordan det er å få en liten dille for ting :)

Min er for tiden skjerf og clutchvesker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig med ferie! :) Jeg må vente nok en uke på min ferie, men det går bra ;)

Søte stripete plagg! Vet hvordan det er å få en liten dille for ting :)

Min er for tiden skjerf og clutchvesker..

Ja, det er helt skjønt med ferie! Ønsker deg god ferie på forskudd jeg da, Mischa! :klemmer:

Har en liten svakhet for clutchvesker jeg også... :sjenert:

----

Var på en ørliten shoppingrunde i går også sammen med dattera mi. Skulle egentlig bare kjøpe en reisetannkrem, siden vi kun skal reise med håndbagasje denne gangen. Ble til at vi tok turen innom JC også, for der hadde de 70% avslag på alle barneklær. Hun fikk derfor kjøpt seg en cardigan og en bluse/tunika til den nette sum av kr 160 i stedet for kr 559,-! Synes det var et godt kjøp, jeg!

Kjøpte også et par dekorative bokser som jeg skal oppbevare album-tingene mine i: klistremerker, farvede ark og fotografier osv. Skal legge inn bilder senere...

Nå skal jeg begynne på middagen. I dag skal vi ha marinert laks bakt i folie sammen med gode grønnsaker. :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå er alt pakket og klart til vi drar på langweekend i morgen. Gleder meg som et barn nå!! :hoppe:

Synes jeg har vært kjempefornuftig denne gang og pakket så lite som mulig. Til og med mindre enn samboeren...! :fnise:

Ha en fin kveld! :reise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så gøy med weekendtur! Håpar de får fint ver og kosar dykk maaasse! Kjekt å reise med berre vaksne også, kan eg tenkje meg. Då vert det eitt litt anna "nivå" på turen, grownupstuff ;)

Høyrest ut som du trivst med ferie (kven gjer ikkje det? ;) ). Verkar som om dattera di er byrja å vurdere merker og kva som er kult/in også, vert fort pengar av det. Så flott at du fant tilsvarande hettegensar på nettet til ein så mykje lågare pris! Håpar det er ein ok plass å handle via.

Eg trur eg hadde slite litt dersom det var fleire enn meg sjølv å ta omsyn til ved shopping :ler:

Du lagar alltid så god mat, Karamba! Eg får så lyst på det du skriv om, men det vert ikkje det same når eg skal slå meg laus på kjøkkenet :ler:

Så gøy med biltur rundt i Noreg! Verkar som fleire nyttar Noreg som ferieland i år enn vanleg. Vert gøy å besøkje slekt og venner.

Snart vert det ferie på meg også, og det vert også kun Noreg på meg (skal også til London på hausten).

Kos deg i Tyskland, Karamba :klem: Gooood ferie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Håper du har det bra på ferie! :sol: Digget den rød- og hvitstripete kjolen fra Vila, tror nesten jeg må ut på jakt etter den... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle de koselige feriehilsenene! :klemmer: Håper dere også har en strålende ferie!

Vi kom hjem igjen i går kveld. Han enda en uke igjen av ferien. Håper været blir litt bedre... :sol:

Weekend-turen vår var kjempevellykket. Vi storkoste oss sammen med venner. Vi fikk både sett og opplevd masse.

Bilturen :reise: i Norge var også vellykket. Været kunne kanskje vært litt bedre, men vi koste oss nå allikevel. :) Vi begynte med en overnatting i Bergen som er en kjempekoselig by. Ferden fortsatte videre til Ålesund. Der var vi i 3 dager før vi fortsatte litt rundt omkring i Møre og Romsdal. Til slutt var vi 3 dager i Oslo. Vi hadde lovt ungene en tur til Tusenfryd. Dattera mi hadde bursdag den dagen vi var i Tusenfryd, så hun var virkelig fornøyd med dagen.

Ellers så ble det jo litt shopping også. Synes egentlig jeg var flink som ikke kjøpte mye... :shoppe:

-Røde sko med åpen tå fra Bianco

-sneaker on heel fra Bianco, kjøpte disse to parene til halv pris!

-Kawasaki sko fra Lillevinkel, kjempegode på!

-Rød cardigan fra Gina Tricot

-Rutete bluse fra Vero Moda

-Jeans fra Vero Moda, litt usikker på om jeg kjøpte disse en str for stor...

-Brun bluse fra Zara

-Hvit bluse fra Zara, kjempesøt på!

-Rødt smykke fra Arts & Crafts, kjøpt til halv pris

-Smykketre fra Åhlens, synes dette var så stilig! :)

Nesten så jeg vurderer å bytte navn til Lady in Red, har skikkelig dilla på rødt for tiden...! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det høres ut som en bra ferie! Været er det jo dessverre ikke så mye man kan gjøre med, men det høres ut som om dere har hatt det veldig fint fordet. :)

Endret av itla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frk. Grønn

Borte bra, men hjemme best? ;)

Så masse fint du har handlet! Rødt er en nydelig farge, og jeg falt veldig for den korte cardiganen. Tenker at den er lekker over en hvit tettsittende topp til smale jeans og de røde skoene med åpen tå :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Itla: Nei, det er sant det, er ikke så mye man kan gjøre med været. Og man kan ha det gøy selv om været ikke er like bra hele tiden. :)

Vet du forresten hvor man får tak i Benefit i London? Da jeg var i Tyskland kom jeg over en butikk som solgte det merket, men de skulle akkurat stenge da jeg så det...

Frk Grønn: Ja, det er alltid godt å komme hjem etter å ha vært på tur. For å være helt ærlig så er vel ikke biltur min favoritt når det kommer til ferie, jeg foretrekker helst å fly til litt mer tropiske strøk... :jepp: Men så kan det være greit å variere litt også og ikke minst ikke alltid bruke like mye penger på ferien. Når reiser du på weekendturen din da? Neste helg?

Når det gjelder den røde cardiganen så var det nesten som du hadde lest mine tanker. Det var akkurat det tilbehøret jeg så for meg! Har det faktisk på meg i dag! :ler:

----------

Dagen før vi dro på tur fikk jeg pakken fra Look Fantastic. Jeg hadde bestilt shampoo og balsam fra Sebastian. Disse kom på ca £20. Selvfølgelig så måtte jeg betale toll på varene. Dermed kom de på nesten 150 kr mer, utrolig irriterende!! :kjefte: Skjønner ikke hvorfor de skal være så firkanta når det gjelder den tollgrensa...

Var og så på kattungene i går. De har blitt så store og søte nå! :hjerter_rundt:

De er rundt 6-7 uker nå, og alle er like søte. Blir ikke lett å velge en... Skal få tatt noen bilder av dem en av dagene, så skal dere få se. :katt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Benefit får du bl.a. på de store department store-ene på Oxford Street, Boots ved Piccadilly Circus og på Liverpool Street stasjon, på Gatwick (og sikkert på Stansted og Heathrow også, men det er bare på Gatwick at jeg helt sikkert husker å ha sett standen) og sikkert en hel drøss med andre steder som jeg ikke husker/ikke vet om. :)

Gleder meg til å se kattungebilder! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble visst litt mer shopping i kveld:

-Redken Fresh Curls Refiner, synes denne er kjempebra på håret mitt! :hår:

--------

Neste helg skal vi i dåp. Jeg skal være fadder for sønnen til ei venninne av meg. :babygutt: Vet ikke helt hva jeg skal kjøpe i dåpsgave, lurer på gullsmykke. Men samtidig kunne jeg tenkt meg å kjøpe noe som ikke er så vanlig. Føler de fleste kjøper ting i sølv eller gull. Noen som har forslag til noen bra alternativer? :gave:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...