Karamba Skrevet 20. januar 2008 Forfatter #981 Del Skrevet 20. januar 2008 Var nettopp en tur innom La Redoute for å se vårnyhetene deres: -Kortermet jakke -Linkjole -Bluse -Rutete tunika -60-talls kjole -Bluse med tweedmønster, denne likte jeg! -Smalstripet tunika -Sweatshirtkjole, denne så behagelig ut! Nei, på tide og krype til køys! God natt! :søvn: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosenrød Skrevet 21. januar 2008 #982 Del Skrevet 21. januar 2008 Den blusen du hadde funnet var kjempesøt! Jeg bestilte endel fra La Redoute i fjor sommer, men var misfornøyd med endel av plaggene, farge og passform var forskjellig fra bildene på nettsiden. Har derfor fått litt aversjon mot hele greia, men de har jo mye fint da..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mischa Skrevet 21. januar 2008 #983 Del Skrevet 21. januar 2008 Klærne fra asos.com og redoute var kjempetøffe! Likte særlig de fra asos! Kjolen var særdeles fin! Digget den! Synd med toll og porto, det ødelegger.. Syns det er tullerusk at grensen for kjøp av varer fra utlandet ikke er endret på 30 år eller noe sånt!! Så bra det finnes håp for de som ikke liker kokosmelk og koriander. Jeg trodde nesten all thai-mat inneholdt dette. Gleder meg til å prøve! Eksotisk mat er gøy Jeg har også hørt mye bra om Yaya's i form av stemning og innredning. Kjenner en del som har vært der, så det blir stas å få oppleve det selv Og til Aurelia: det er to filialer av Yaya's i Oslo, en ved Bogstadveien og en i Munkedamsveien (Vika/Aker Brygge). Jeg har ikke lagd så fryktelig mye indisk mat selv, men liker Tikka Masala, Korma, Chicken Tandoori, Indisk curry.. også er jo nanbrød veldig godt vet ikke hvor autentisk maten jeg har smakt er i forhold til 'the real deal'.. men men, sånn er det vel med det meste! Alt blir fornorsket litt, både meksikansk og italiensk og indisk Jeg har kjempelyst å prøve å lage vårruller! Syns det er supergodt, men har alltid kjøpt ferdige Har du lagt ut oppskrift tidligere? Hvis dere klarte å lage 130 stykker så kan det vel ikke være sååå vanskelig.. kanskje jeg også kan mestre det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frøken Titt Skrevet 21. januar 2008 #984 Del Skrevet 21. januar 2008 Ja, det har blitt mye matprat i dagboka mi den siste tiden. Kanskje litt for mye...! Har veldig lyst på skjorta, kjolen og poloen. Skulle vært på salg det også!! Hvorfor finner jeg meg aldri ting på salg...! Maten ble forresten kjempegod. Kan anbefale kyllingfilet panert med saltstenger! Ok, nok matprat for denne uka... Ha en fin søndagskveld du også, Frøken Titt! Takk takk. Nei det syns jeg ikke du skal. Husk, du shopper jo mat og... at du forteller hvordan det tilberedes gjør vel ikkenoooo Mye fint fra laredoute. Finfin 60talls kjole. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frk. Grønn Skrevet 22. januar 2008 #985 Del Skrevet 22. januar 2008 Takk for alle de koselige hilsenene! Vi hadde det kjempegøy i København!! Utrolig koselig by, skal definitivt snart tilbake. Fant mange koselige småbutikker i sidegatene. Var også selvfølgelig innom de obligatoriske kjedebutikkene som TopShop, Zara, Urban Outfitters osv. Vi var også på en guidet kanaltur, anbefales virkelig! Hadde også en tur innom det berømmelige Christiania, har hørt så masse rart om den plassen så vi måtte bare ta turen. Synes ikke det var noe... Ser ut som det blir tur til Køben på meg og to venninner i sommer, så jeg måtte innom dagboken din og plukke opp noen tips Har du ellers noen gode tips til hvor vi bør spise, shoppe eller hva-som-helst? Ha en fin tirsdagskveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frk. Grønn Skrevet 1. februar 2008 #986 Del Skrevet 1. februar 2008 Hvor har det blitt av deg, Karamba? :klø: Håper alt står bra til og at shopping-muskelen er inntakt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karamba Skrevet 1. februar 2008 Forfatter #987 Del Skrevet 1. februar 2008 Nå er det leeenge siden jeg var her inne sist. Føler jeg nesten har jobbet døgnet rundt den siste tiden...! Er ganske sliten, så det skal bli deilig med helg. Frk Grønn: Så heldig du er som skal til København i sommer! Det er en kjempekoselig by! Når det gjelder tips til shopping råder jeg deg til ikke å kun gå på Strøget. Det er kjempemange koselig små butikker i sidegatene. Bruktbutikker, interiørbutikker osv. Butikkene som var verdt å få med seg på Strøget var de vanlige som en ofte går på i utlandet; TopShop, Urban Outfitters, Zara, osv. De hadde også en Pieces-butikk som jeg fant veldig mye fint på som lå helt i begynnelsen av Strøget. Vi var ikke og spiste noen spesielle plasser da vi var i København. Jeg hadde notert meg et par plasser som jeg ønsket å gå på, men vi kom aldri så langt. En kollega av meg anbefalte meg å gå på et sted som heter Barbarellah. Skal visst være en kjempestilig loungebar og designerbutikk. Jeg hadde veldig lyst til å dra dit, men vi fikk desverre ikke tid. Ellers så anbefaler jeg deg å låne sykkel, ta en tur med en av kanalbåtene. Flere tips finner du her. Forrige helg fant jeg meg endelig en trenchcoat!! Kjøpte den på Vila. Den er vel ikke den typiske trenchcoaten, den ser litt annerledes ut øverst. Har knapping i stedet for den tradisjonelle kragen. Skal få lagt ut bilde av den senere. I går bestilte jeg denne toppen hos La Redoute. Er litt spent på om den vil passe. De anbefaler en å bestille en størrelse større enn det man vanligvis bruker siden franske størrelser er små. Den var selvfølgelig utsolgt, så jeg bestilte derfor min vanlige størrelse. Forhåpentligvis går det bra. Fikk dessuten 2 søte sengesett med på kjøpet. I morgen er planen å lage mexikansk mat. Tenkte jeg skulle lete litt på nettet etter noen gode oppskrifter. Så ja, det er nok en viss fare for at det kan bli enda litt mer matprat, Frøken Titt. Og som du sier så shopper jeg jo mat også... Ha en fin fredagskveld, jenter! :rosasmil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frøken Titt Skrevet 4. februar 2008 #988 Del Skrevet 4. februar 2008 Der er du, ja :D Pen og klassisk topp. Ja, mer mat. Si fra hvis du finner en skikkelig lekker oppskrift du vil dele med oss som er håpløse på kjøkkenet, hehe. Fin mandagskveld til deg! =) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karamba Skrevet 9. februar 2008 Forfatter #989 Del Skrevet 9. februar 2008 Er ei stund siden jeg var innom her nå. Har rett og slett ikke hatt tid den siste uka. Masse jobbing! Skal få tatt turen innom dere andre forhåpentligvis i morgen. Dere har sikkert gjort masse gode kjøp på den tiden jeg har vært borte...! Her er mine siste kjøp: -Trenchcoat, det var denne jeg beskrev i mitt forrige innlegg. Veldig fornøyd med den! -Skjerf som passer til jakka -Genser, kjøpt på salg på Vero Moda. Betalte kun 69 kr!!! -Søt sminkepung Ha ei kjempefin helg folkens! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 9. februar 2008 #990 Del Skrevet 9. februar 2008 Kjempefin jakke/trench! Prøvde en super fin Paul Smith Trench idag.. jada, veeeldig dyr. Men er jo lov å prøve da. Finner dessverre ut at jeg tror jeg vil passe enkeltspente jakker bedre.. (men det finnes jo i trencher de ogsp!) sminkepungen var også veldig søt ja, skikkelig feminin! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusle Skrevet 10. februar 2008 #991 Del Skrevet 10. februar 2008 Karamba Ble det mexikansk mat på dere? Fant du noen gode oppskrifter? Jeg har helt dilla på mexikansk mat, dessverre er ikke sambo like entusiastisk Ha en fin dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karamba Skrevet 15. februar 2008 Forfatter #992 Del Skrevet 15. februar 2008 Aurelia: Ja, jeg er kjempefornøyd med trenchen. Har fått brukt den litt nå de siste par ukene. Eneste minuset er knappene. Ser ut som flesteparten holder på å løsne. Tror jeg må sy dem på på nytt... Tusle: Ja, mexicansk mat er kjeempegodt! Den mexicanske maten ble sånn både og. Vi skulle liksom lage mais-tortillas. Det tok litt lengre tid og var mye mer arbeid enn hva vi hadde sett for oss. De ble ikke helt vellykket. Tror dessuten at vi kjøpte feil type maismel. Var et helsike å få deigen sammen..!! Og når vi kjevlet den ut sprakk den nesten før vi fikk rørt den. Tror det blir hvetetortillas neste gang...!! Men vi fikk nå omsider lagd noen empanadas og tacos. Hadde masse guacamole og salsa ved siden av i tillegg til gode grønnsaker og forskjellige typer kjøtt. Hva liker du best av mexicansk mat? Endelig helg!! :juhu: Har virkelig sett frem til denne helga! Det verste kjøret på jobb er over nå, og det er bare helt skjønt at det er overstått. I morgen skal jeg og ei venninne ut på byn. Gleder meg. Er veldig lenge siden sist jeg hadde en bytur! I dag fikk jeg endelig pakken fra La Redoute som jeg egentlig skulle få etter en uke. Hadde kun bestilt denne toppen. Er sånn passe fornøyd. Den var selvfølgelig ikke like fin som på bildet. Fargen var en god del mørkere. Også så den mye videre ut, ihvertfall fra siden... Er litt usikker på om jeg skal beholde den. Nå tror jeg rett og slett at jeg må ta en liten besøksrunde i de andre shoppingdagbøkene. Ha en fin helg, folkens! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karamba Skrevet 15. februar 2008 Forfatter #993 Del Skrevet 15. februar 2008 Var en tur innom Vero Moda i går. Har et par gavekort liggende som jeg kunne tenkt meg å få brukt nå. Kunne tenkt meg nye jeans og kanskje et par topper. Selvfølgelig så fant jeg ikke bukse. Hadde sett på en ganske stilig jeans med sleng i forrige uke, den hadde de ikke flere igjen av i min størrelse. Prøvde en tunika-lignende topp i denne stilen. Var i grunnen ganske fin på, men jeg kjøpte den ikke. Prøvde å være litt fornuftig. Nå treiger jeg, så jeg tror jeg må ta en tur innom VM i morgen for å se om de har flere igjen. Fikk en liten katalog med barneklær fra H&M i dag. Skal bestille dette til barna: -Tunika -Bluse -Skjerf -Kjole -Pyjamas -Hettejakke til minsten Jeg kunne tenkt meg denne tunikaen. Den ser veldig fin ut, men jeg frykter at den også ser mye videre ut på enn hva den gjør på bildet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karamba Skrevet 15. februar 2008 Forfatter #994 Del Skrevet 15. februar 2008 Glemte forresten å nevne at jeg var hos frisøren i går! Gjett om det var skjønt å få klippet og stripet håret. Føler meg så mye mer vel etter et frisørbesøk! Vanligvis har jeg både brune og lyse striper i håret, men denne gangen tok jeg kun lyse. Fant ut at det kan være litt greit med litt lysere hår nå når det går mot vår. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karamba Skrevet 16. februar 2008 Forfatter #995 Del Skrevet 16. februar 2008 Nå har jeg nettopp vasket huset. Deilig og være ferdig med det! Skal spise nudler nå og deretter Dronning Maud Pudding. I kveld skal vi ha vårruller og rød curry med kylling og div. grønnsaker. Deretter skal jeg videre til ei venninne på vorspiel. Vi skal drikke Cosmopolitan før vi drar til byn. Lurer på om jeg skal svippe en tur innom Vero Moda før de stenger... Ha en fin lørdag, folkens! :smile: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusle Skrevet 18. februar 2008 #996 Del Skrevet 18. februar 2008 Tusle: Ja, mexicansk mat er kjeempegodt! Den mexicanske maten ble sånn både og. Vi skulle liksom lage mais-tortillas. Det tok litt lengre tid og var mye mer arbeid enn hva vi hadde sett for oss. De ble ikke helt vellykket. Tror dessuten at vi kjøpte feil type maismel. Var et helsike å få deigen sammen..!! Og når vi kjevlet den ut sprakk den nesten før vi fikk rørt den. Tror det blir hvetetortillas neste gang...!! Men vi fikk nå omsider lagd noen empanadas og tacos. Hadde masse guacamole og salsa ved siden av i tillegg til gode grønnsaker og forskjellige typer kjøtt. Hva liker du best av mexicansk mat? Maistortillas er et sant mareritt å lage selv. Derfor kjøper jeg de ferdige Jeg har funnet en type maismel som er veldig godt å jobbe med, men nå har jeg selvfølgelig glemt hva det heter. Hvetetortillas er en drøm å lage i forhold. Hva jeg liker best? Kan du ikke heller spørre hva jeg ikke liker, den listen blir mye kortere Jeg er veldig glad i tacos, burittos, fajitas, quesedillas, empanadas, guacamole (sterksterksterk) salsa, enchiladas. You name it Vi har en mexikansk restaurant (nå ble jeg brått i tvil om det er sånn det skrives?) her i byen som har knallgod mat. Jeg får ikke spist der ofte nok. Syns det er moro å lage selv også, men som sagt, sambosen er ikke like entusiastisk som meg :sjarmor. Hva er dine favoritter? Ha en strålende dag/kveld, Karamba, og så håper jeg at vi ser deg oftere her inne nå, nå som det har roet seg litt på jobben? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frk. Grønn Skrevet 18. februar 2008 #997 Del Skrevet 18. februar 2008 Nå fikk jeg lyst på meksikansk! Burritos, fajitas, guacamole.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karamba Skrevet 18. februar 2008 Forfatter #998 Del Skrevet 18. februar 2008 Tusle: Det blir definitivt hvetetortillas neste gang! Når det gjelder mexicanske favoritter så tror jeg at jeg er ganske lik deg. Er i grunnen altetende her. Det er så utrolig mye god mexicansk mat. Er bare så synd at det ikke er mulig å få den helt lik den "ekte" mexicanske maten her hjemme. Da vi var i Mexico i sommer kjøpte jeg med meg masse salsaer, men jeg treiger meg i hjel på at jeg ikke kjøpte masse krydre og annet tilbehør som en kan bruke til matlaging... Så heldig du er som har en mexikansk restaurant i nabolaget! Skulle ønske vi også hadde det. Er dårlig med det her som jeg bor. Ja, jeg kommer definitivt sterkere tilbake her nå fremover! Frk Grønn: Ja, jeg får lyst på igjen selv, jeg nå! Ha en fin mandagskveld, jenter! Nå sitter jeg her i sofaen stappmett etter å ha spist rester fra middagen vi hadde tidligere i dag. Vi har hatt komler med salt lammekjøtt, bacon, kålrotstappe og kokte gulrøtter. Har akkurat pløyd igjennom siste nummeret av ROM 1-2-3. Det er så utrolig mye fint å finne i interiørblader. Blir helt dårlig av å se i dem, jeg...! I kveld har jeg sett på "Norges herligste". Synes det er så morsomt!! Så utrolig mange rare folk som bor her i landet!!! Var forresten en tur innom Vero Moda rett før stengetid på lørdag. Skulle egentlig kjøpe meg bukse, men kom hjem med følgende: -Topp -Rutete bluse, denne var kjempefin på! Forhåpentligvis så finner jeg meg bukse denne uka... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusle Skrevet 19. februar 2008 #999 Del Skrevet 19. februar 2008 Tusle: Det blir definitivt hvetetortillas neste gang! Når det gjelder mexicanske favoritter så tror jeg at jeg er ganske lik deg. Er i grunnen altetende her. Det er så utrolig mye god mexicansk mat. Er bare så synd at det ikke er mulig å få den helt lik den "ekte" mexicanske maten her hjemme. Da vi var i Mexico i sommer kjøpte jeg med meg masse salsaer, men jeg treiger meg i hjel på at jeg ikke kjøpte masse krydre og annet tilbehør som en kan bruke til matlaging... Så heldig du er som har en mexikansk restaurant i nabolaget! Skulle ønske vi også hadde det. Er dårlig med det her som jeg bor. Ja, jeg kommer definitivt sterkere tilbake her nå fremover! Nå har ikke jeg fått smakt "ekte vare". Har aldri vært i Mexico. Men jeg kan tenke meg at det smaker enda bedre der ja Du får kjøpe det neste gang du skal dit Men da vet jeg det hvertfall. Skal jeg til Mexico så må jeg huske å kjøpe med meg masse, masse krydder og salsa Det er godt å høre Karamba, ha en fin dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mischa Skrevet 19. februar 2008 #1000 Del Skrevet 19. februar 2008 Flere som elsker meksikansk mat her ja Jeg er også stor fan! Nam nam. Samboeren min også.. Han krever taco hver eneste fredag som trøst siden jeg pusher på fisk resten av uken. Maismel, er det sånn polenta? Veldig rar konsistens på det melet hvertfall. Bruker det til å lage maisbrød (cornbread) men det blir jo bare en seig masse så kan tenke meg at det er vanskelig å jobbe med! Blir sulten av å lese disse dagbøkene jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå