Gå til innhold

Karambas shoppingdagbok

Karamba

Anbefalte innlegg

Da var Oslo-turen over. Det ble dårlig med shopping. :sur: Var faktisk ikke inne i en eneste butikk!! Tro det eller ei...!

Hadde det kjempetravelt og den ene timen jeg hadde til overs før vi skulle ut og spise i går, tilbrakte jeg på hotellrommet. Var helt utslitt. Måtte stå opp litt over halv 5 i går morges for vi skulle ta det første flyet til Oslo.

Godt og være hjemme igjen. Er ganske trøtt nå...! :Gjesp:

Så da var det kanskje like greit at jeg bestilte meg klær fra H&M før jeg dro. Får dem i neste uke...! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I morgen skal jeg til frisøren. Ser virkelig frem til det! Føler håret mitt er så dødt og slitt for tiden. :hår:

Etter at jeg har vært der skal jeg ut på shopping. Har funnet ut at jeg bare må få handlet noen julegaver. Må også finne kalendergaver/julekalendere til barna... :gave:

God helg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var jeg hos frisøren. Gjorde det vanlige; brune og lyse striper i tillegg til klipp. Veldig fornøyd! :)

Etter frisøren hadde jeg meg en shoppingrunde. Hadde bestemt meg for at jeg måtte komme i gang med julepresangene. Fikk kjøpt 3 stykker, så det er ihvertfall en begynnelse. Gavene er til broren min og familien hans. :shoppe:

I tillegg så så jeg etter en ny finbukse som jeg kan ha på julebordet. Vi skal være en plass hvor det ikke blir så "stive" antrekk. Endelig fant jeg den type bukse som jeg lenge har vært på jakt etter!! Her er bilder over gårsdagens fangst:

-Sort silkebukse fra Only, veldig fornøyd med denne!

-Blondetopp i gull fra Vero Moda

-Gulløredobber fra Pieces

-Myk og god grå topp fra Only

I går var vi ute og spiste gresk mat sammen med to vennepar. Gresk mat er vel egentlig ikke min favorittmat, men det er alltid moro å prøve ut nye restauranter. Maten var god den, og vi hadde en koselig kveld. :spise:

I dag skal vi ha pinnekjøtt til middag. Det er årest første, og jeg gleder meg som et barn!! Til dessert blir det Dronning Maud. :sikle:

Ha en fin søndag folkens! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, den blondetoppen der er nydelig! Jeg har litt lyst på den selv, men vet ikke helt når jeg skal bruke den... På julebordet skal jeg ha kjole og sånn ellers er jeg mer ei "sølv-jente". Går det an å bruke den toppen til hverdags med jeans til, eller blir det for pyntet?

Og du - de øredobbene du kjøpte, vet du om de finnes i "sølv"? De var også kjempefine!!

Endret av Ephemera
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en bra dag, med både frisørbesøk OG shopping. ;) Likte veldig godt de svarte buksene, har vært på jakt etter noe sånt jeg også. Får trille innom Only på mandag... :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ephemera: Ja, toppen er kjempefin! Jeg skal bruke den på julebordet sammen med den nye silkebuksen og noen gullsko som jeg har fra før. Skal selvfølgelig ha på meg de nye øredobbene også. Tenkte jeg skulle ha en sort singlet under toppen.

Det er jo en litt pyntet topp, men jeg tror allikevel at du fint kan bruke den til jeans sånn til hverdags. Det kommer jo mye an på tilbehøret...

Når det gjelder øredobbene så tror jeg faktisk at jeg så dem i sølv også hvis jeg ikke husker helt feil. Du får ta turen innom Vero Moda og se... :)

Itla:Ja, det var en veldig bra dag i går. Bra og dyr!! Er jammen meg ikke rimelig å gå til frisør... I tillegg så skal jeg til hudpleie i morgen, så det blir visst ei dyr uke dette her også... :fnise:

Når det gjelder bestillingen som jeg la inn hos H&M i forrige uke, så treiger jeg i grunnen litt på den. Prøvde og kansellere den i dag, men da var det for seint for den var allerede sendt.

Så en del av plaggene som jeg hadde bestilt da jeg var innom H&M i går, og ble ganske skuffet. Boleroen så kjempekjip ut. Buksa så heller ikke noe fin ut, dessuten så har jeg jo funnet meg bukse nå, så da trenger jeg ikke enda en. Så dette returneres nok uansett. Blusen er jeg litt usikker på, må nok prøves på. Genseren så faktisk ganske fin ut, men vi får nå se når jeg har fått prøvd den.

Nå skal jeg på besøk til ei venninne som jeg ikke har vært hos på evigheter. .

Ha en fortsatt fin søndagskveld, alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal ta meg en tur på Vero Moda og se :) Jeg har egentlig lagt inn shoppepause, men jeg greier jo ikke å la være... :lol:

Jeg ser for meg at den gullblondetoppen kunne blitt fin til våren og sommeren, med hvit singlett under, lys jeans med sleng - og enten støvletter eller sandaler til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier meg enig med de andre, veldig fine klær du har kjøpt! :jepp:

Deilig å gå til frisør, litt luksus må til noen ganger! :fnise:

Ha en fin mandag! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ephemera: Jeg har også prøvd å legge inn shoppingpause ganske mange ganger i høst, men jeg sprekker alltid... :fnise:

Høres ut som toppen kan bli en fin vår/sommertopp med det tilbehøret som du beskriver. :)

Tweek: Takk for det! Hyggelig at du liker stilen min!

Stilig avatar du har fått deg, forresten! :)

Trekkoppfuglen: Takk for det! Moro med positive tilbakemeldinger!

Ja, det er helt skjønt å gå til frisøren. Føler meg som et nytt og bedre menneske etter og ha vært der. :rosasmil:

Ha en fin mandagskveld, jenter! :klemmer:

I dag har jeg vært på hudpleie, og det var bare helt skjønt! Fikk først dyprens og deretter massasje. Deilig!! :icon_smile:

Var hos en ny hudpleier i dag som bruker andre merker enn det jeg bruker. Hadde bestemt meg for og bytte merker da jeg ikke merket den store effekten fra det jeg bruker nå. Merkene jeg nå har gått over til er MD Formulations og Matis. Skal bli spennende å se om jeg merker stor forskjell! :jepp:

Kjøpte i dag følgende: Rens og serum fra MD Formulations og dagkrem fra Matis. Svei av litt penger der, ja... :nei:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ringte rundt til Vero Moda-butikkene og fikk hengt av den gullblondetoppen idag :) Så imorgen må jeg til byen :ler: Butikkene var ganske utplukket, men det var heldigvis en som hadde igjen en i min størrelse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ringte rundt til Vero Moda-butikkene og fikk hengt av den gullblondetoppen idag :) Så imorgen må jeg til byen :ler: Butikkene var ganske utplukket, men det var heldigvis en som hadde igjen en i min størrelse :)

Så bra at du fikk tak i en i din størrelse, da!

Begynner å bli rene eksperten du på disse ringerundene...! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du fikk tak i en i din størrelse, da!

Begynner å bli rene eksperten du på disse ringerundene...! :fnise:

Ja! Men det er litt enklere å ringe rundt til butikkene her i byen enn til utenbys butikker :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag fikk jeg kjøpt enda en julegave, så nå har jeg kjøpt 4 stykker. Kjøpte til dattera mi. Har kjøpt Sing Star med mikrofoner - High School Musical 2. Hun elsker de filmene!! I tillegg tenkte vi å kjøpe Ipod/mp3-spiller til henne.

Noen som har noen mp3 spillere/Ipods de kan anbefale? Jeg har virkelig ikke peiling på disse dingsene... :sjenert: Lurer på og kjøpe denne eller denne. Tror det blir Creative sin..

Må forresten komme i gang med pakkene til julekalenderen hennes også. :nisselue: Jeg trodde ikke at hun brydde seg om pakke-kalender lenger, siden hun ikke ville ha det i fjor, men det hadde hun funnet ut at hun ville ha. Så da har jeg 24 pakker jeg må kjøpte i tillegg til rundt 25 julegaver til. Samboeren har en stor familie... :gave::gave::gave::gave::gave:

Gårsdagens kjøp til sønnen min:

-Brunrutete nikkers/bukse i ull, kjempefin!!

-Brun ullstrømpebukse til å ha under buksa/nikkersen

-Lyseblå og hvitstripete skjorte, blir fin til buksa gjerne under en strikkegenser

Skal få lagt ut bilder av det... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Creative sin er god. Har den ikke selv, men F kjøpte en sånn og den fungerer utmerket. Føler alle har nano og det er så standar selv om de er fine! Vi fikk forresten kjøpt en ny nano til 1 kr p.g.a jeg kjøpte ny mac i nyåpnet butikk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville gått for Creative sin. Jeg sverger til Creative og bytter aldri, og hvertfall ikke til iPod. iPod har blitt en "hype" tror jeg. Enda det er endel rusk på den, unødvendige "finesser" og slike ting. Har hatt Creative i tre år nå, den samme spilleren, og det er ikke tegn til slitasje, og jeg bruker min spiller m y e :) Valget er individuelt, lykke til :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, jeg har motsatt erfaring... Hadde min første iPod i tre år (kun byttet ut fordi jeg har iPod på iPhonen min nå - virker fortsatt, men gidder jo ikke å drasse med meg to dingser når jeg ikke må), mens broderns Creative-spiller gikk i stykker etter et halvt år. Han har nå iPod han også, og er fornøyd med den. Vil også nevne at servicen vi har fått hos Applestore (vi har kjøpt på nett, men man kan få hjelp i stort sett alle Apple-butikker, viser det seg) har vært utrolig god. Rask, gratis og med et smil (selv om det var brodern som selv hadde gjort noe feil med spilleren). Klageprosessen på Creative-spilleren var derimot en lang fadese, men det er muligens mer på grunn av Elkjøp/Lefdals kundeservice enn noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Titt

Hei Karamba. :vinke:

Har ikke Creative scoret ganske bra på slike tester og sånt da?

Jeg fikk ikke opp linkene, jeg, men jeg har Creative selv og er veldig fornøyd. :Nikke:

Ser ut som det er flere for Creative her. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar, jenter! Tror nok jeg går for Creative sin til dattera mi. Ser ut som det er flest som er fornøyd med dem, og som Frøken Titt sier, så var det den som ble best i test også... :)

Selv om Ipod sin har stiligere design da, men jeg tror ikke at jeg vil betale dobbelt så mye for Ipoden når det er en 11-åring som skal ha den.

Leeenge siden jeg har vært på KG nå. Har rett og slett ikke hatt tid. Har hatt nok med julegavehandling, kakebaking, juleavslutninger div. plasser i tillegg til kurs og jobb.

Begynner virkelig og glede meg til jul nå!! :nisse: Er akkurat ferdig med og lage havreflarn. Synes det er så godt! I går lagde vi kakemenn, og de ble kjempegode! Nesten for gode, for da jeg kom hjem fra jobb i dag, så hadde dattera vår og ei venninne spist opp nesten halvparten av kakemennene...!! :ler:

Var på julebord i helga. Hadde det kjempegøy! God mat og morsom fest! Var også veldig fornøyd med antrekket. Hadde på meg silkebuksa som jeg linket til tidligere, gulltoppen med sort singlet under, gullsko, gulløredobbene og en gullclutch. :danser:

Har faktisk ikke shoppet noe til meg selv de siste ukene. Synes jeg har vært riktig flink og kun kjøpt julegaver og pakker til kalenderene. Var og handlet noen julegaver på lørdag, kjøpte i tillegg ei sort joggebukse (UCLA) til dattera mi.

Planer for uka er og kjøpe enda flere julegaver i tillegg til et nytt julelys. Det ene som jeg har i stua er ødelagt... Ja, kjøpte forresten også ei lysslynge i går som vi har ute. Synes det er fint med litt julelys i hagen.

Ha en fin mandagskveld, folkens! Nå skal jeg på café med ei venninne... :nissevink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kakemenn er farlig godt ja. Jeg pleier å sette en stoooooor deig og gi til halve familien, de blir skuffa om ikke, hehe.

Så de spiste opp nesten halvparten? Det er helt utrolig hvor mye de greier å spise, men, så er det dette med barn i vekst og sånn da. Skulle ønske jeg kunne skylde på den :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...