Gå til innhold

Karambas shoppingdagbok

Karamba

Anbefalte innlegg

Det så veldig fint ut! Var akkurat noe sånn jeg var på jakt etter.

Tror jeg må ta en tur innom Vivikes! Takk skal du ha! :)

Det er Krups jeg også har. Ikke noe å skryte av...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På Glassmagasinet (bl.a.) demonstrerer de Nespresso-maskinene.

Nespresso Essenza D90 er litt billigere, men helt sikkert vel så bra som den jeg har.

Det kommer litt an på hva man bruker dem til også.

Hva bruker du din til? Latte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg bruker den helst bare til latte. Du også?

Den som du linket til har ikke steamer, eller? Så ut som man måtte ha den aeroccinoen i tillegg. Jeg har lyst til å ha en maskin med steamer, synes det er litt av sjarmen med å lage latte. Men utrolig hyggelig av deg å komme med tips! :klem:

Sjekket du mange andre merker før du kjøpte maskinen din, eller hadde du bare bestemt deg for den du har nå?

Var en tur på Kitchn i dag og så på den Francis Francis maskinen som er nedsatt. Føler ikke jeg ble så veldig mye klokere, men jeg får prøve å lete litt på nettet etter mer informasjon om den. Synes den har så utrolig stilig design, men jeg vil selvfølgelig ha en som fungerer bra også. Hun som ekspederte meg hadde den selv og hun var veldig fornøyd med den. Hvis det hun sier er sant da...Men det virket ikke som hun hadde så veldig mye peiling på espresso-maskiner.

Selvfølgelig så glemte jeg å gå innom Vivikes for å se etter det prikkete tørkleet... :sur: Får se om jeg får tid til å ta en tur i morgen...

Tok også en liten titt innom Vero Moda. De har fått SÅÅÅ mye fine vårklær...! Var så mange fine jakker, sko, topper, vesker/clutcher, ørepynt og solbriller!! Skulle ønske jeg hadde mange tusen som jeg kunne svidd av der inne.

Får ikke lønn før i neste uke, men det begrenser seg hvor mye jeg kan shoppe for. Har så mange regninger å betale og i tillegg så må jeg prøve å legge til side noe til ferien siden vi skal til USA i sommer.

Endret av Karamba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:Nikke: Drikker Latte jeg også, nå faktisk. :sjarmor:

Det er steamer på min, og det må jeg ha ja.

Sambo drikker espresso, og han synes den er god.

Jeg liker veldig godt Nespresso pga. de kapslene. Enkelt, rent og praktisk. Så jeg hadde nok bestemt meg for at jeg ville ha en Nespresso-maskin ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sille

Karamba, jeg er også midt i en "vurderer å kjøpe kaffemaskin" periode. Jeg har sjekket litt på dinside.no, der ligger det en del tester av kaffemaskiner.

Jeg er helt enig med deg når det gjelder det å kunne steame melk selv, så jeg går også for en halvautomatisk en. Har bare ikke helt bestemt meg for hvilken. Hva er det med Krups dere ikke liker? Har sett litt på den kombimaskinen til Krups, synes egentlig det er smart at den også kan trakte vanlig kaffe som jeg også er veldig glad i. (Men der er jo en billigmaskin, så kanskje kvaliteten er deretter?)

Nespressoen hadde jeg ikke kjøpt, fordi jeg er redd det er en "døgnflue" (ser for meg et scenario hvor jeg ikke får tak i de kapslene lengre :sjenert: ) Hehe, kanskje litt krisemaksimering her, men. ;) Også liker jeg det å dufte kaffen, se kaffen, male kaffen - så derfor blir de kapslene litt for "klinisk" for meg (i mangel av et bedre ord). Men det skal Nespressoen ha; god kaffe blir det :)

Endret av Sille
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, jeg lagde akkurat en kopp latte med min Nespresso-maskin, og det lukter skikkelig deilig espresso...

Husk hvis du har fersk espresso: legg den i fryseren, så holder den lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lillesky: Å, nå fikk jeg lyst på en latte! :kaffe:

Var ikke klar over det med at en kan legge espressoen i frysen så den holder seg lenger. Takk for tipset! :klem:

Jeg kjøper som regel espresso-bønner som jeg kverner selv, har da alltid fersk kaffe... :sjarmor: Har flere venninner som pleier å kjøpe nykvernet espresso, så det tipset skal jeg formidle videre. :)

Jeg har aldri smakt kaffe som er laget ut av slike kapsler, men har hørt at den blir veldig god.

Sille: Dinside må jeg sjekke, ja! Tenkte jeg skulle surfe litt på nettet i dag for å finne mest mulig informasjon om den maskinen som jeg vurderer å kjøpe og lese masse tester av espressomaskiner.

Grunnen til at jeg ikke er fornøyd med Krups-maskinen min er at den har så utrolig dårlig steamer. Tar evigheter å lage en latte... :forvirret:

Maskinen var grei nok i begynnelsen den, men nå er den en del år også så den begynner kanskje å bli litt slitt.

Er også litt skeptisk til kapslene dersom det skulle bli slutt på produksjonen av dem osv.

Synes også det er litt av sjarmen med å lage en god latte. Kverne kaffen og kjenne den fantastisk gode duften av den...

Men som tidligere sagt så har jeg hørt masse positivt om Nespresso-maskinene.

Men nå er det nå slik at jeg har "drømt" om denne Francis maskinen i noen år nå, så får vi se... :)

Glemte forresten å nevne i går at jeg var så vidt innom Skoringen en tur. Fant noen kjempefine sorte pumps med trehæl/såle til kun 399,-. Kan være at dem ikke er så gode på foten da, men jeg tror jeg må innom igjen og prøve dem. Har sett så lenge etter sorte pumps nå, så det er på tide å få kjøpt seg noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg skulle oppdatere shoppingdagboka mi i går kveld kom jeg ikke inn. Utrolig irriterende! :sur:

Jeg fikk ihvertfall kjøpt presang til faren min i går. Det endte med at jeg kjøpte gavekort på reise. Fant ut at jeg tror han vil sette større pris på en tur enn massasje. :reise:

Kjøpte også frossen tropisk blanding og jordbær i går, så i helga blir det smoothies! :sikle:

Leste en del på nettet i går om kaffemaskinen som jeg har lyst på. Fant ut at det er veldig delte meninger om den. Virker som de som virkelig har peiling ikke synes den er så mye å skryte av mens oss "vanlige" folk er veldig fornøyd med den. En del av disse tilbakemeldingene var en 4-5 år gamle og det kan jo være at de har gjort forbedringer på maskinen siden den gang.

Så nå vet jeg ikke helt... :forvirret:

Det er så typisk meg å ikke klare å bestemme meg! :ler: Må ihvertfall finne ut om jeg skal ha den til i morgen, for det er siste dagen de har tilbud på den.

I ettermiddag skal vi i 60-års dag. Har ingen planer for kvelden, så det blir rolig. Fikk Det Nye i går og det må jo leses! I går kveld lagde jeg eplekake som jeg skal ha med til faren min. Han spurte om jeg kunne lage en kake, fant ut at det var like greit å lage en formkake da det helt sikkert blir nok av fløtekaker og marsipankaker. Da jeg var ferdig med å bake var jeg så trøtt at jeg ikke orket å åpne Det Nye en gang. Surfet litt på nettet da, men... :sjenert:

I natt drømte jeg forresten at jeg kjøpte meg trenchcoat! :ler:

Var nettopp inne på H&M.com og fant følgende:

-Rød bluse , denne var fin!

-Topp med knytebelte

-Sort bukse med høyt liv, denne så litt stilig ut! Vet ikke om jeg kler høyt liv da, men... Noen som har prøvd den?

-Hvitt antrekk

-Rød kjole

-Gratis kjole!

God helg alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg kjøpt meg sko!! :hoppe: Det ble de sorte pumpsene som jeg så på på Skoringen. Kostet kun kr 399,-.

De var litt stive på, men får prøve å gå de litt inn inne i helga...

Så nå er jeg så fornøyd at! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frk. Grønn
Fikk Det Nye i går og det må jo leses! I går kveld lagde jeg eplekake som jeg skal ha med til faren min. Han spurte om jeg kunne lage en kake, fant ut at det var like greit å lage en formkake da det helt sikkert blir nok av fløtekaker og marsipankaker. Da jeg var ferdig med å bake var jeg så trøtt at jeg ikke orket å åpne Det Nye en gang. Surfet litt på nettet da, men... :sjenert:

I natt drømte jeg forresten at jeg kjøpte meg trenchcoat! :ler: God helg alle sammen! :)

Jeg fikk også DetNye i posten i går, men har ikke hatt tid til å kikke ordentlig i det, så det gleder jeg meg til å gjøre i kveld :) I det nye står det forresten at de i samarbeid med HM har en trenchcoat til kun 198,-! Har lyst å sjekke den ut etter jobb, hvis jeg gidder.. :lol:

I dag har jeg kjøpt meg sko!! :hoppe: Det ble de sorte pumpsene som jeg så på på Skoringen. Kostet kun kr 399,-.

De var litt stive på, men får prøve å gå de litt inn inne i helga...

Så nå er jeg så fornøyd at! :)

Gratulerer med nye sko! Da er helgen fullkommen for en shopper! :ler:

God helg til deg også, Karamba! :)

Endret av Frk. Grønn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk også DetNye i posten i går, men har ikke hatt tid til å kikke ordentlig i det, så det gleder jeg meg til å gjøre i kveld :) I det nye står det forresten at de i samarbeid med HM har en trenchcoat til kun 198,-! Har lyst å sjekke den ut etter jobb, hvis jeg gidder.. :lol:

Kun 198,-! Det må sjekkes ut... :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våknet opp i dag og var skikkelig fyllesyk. Hodepine og kvalmen...

Var en tur ute på byn med et par venninner i går kveld. Hadde det utrolig morsomt! Drakk 3 glass vin og var i fin form. :vin: Utover kvelden ble jeg smådårlig og da gikk jeg hjem.

Var og shoppet litt i dag. Begynte runden hos Vero Moda. Kom tilfeldigvis over noen kjempestilige jeans med høyt liv og smale ben! Endelig! Har hatt lyst å prøve en slik så lenge nå, men har ikke funnet noen jeg likte før i dag da... Prøvde den på og den var råstilig, så jeg måtte bare kjøpe den. Det var den siste buksa i min størrelse... :sjenert:

Neste stopp var H&M. Ville prøve trenchcoaten som er lagd i samarbeid med Det Nye's 50 års jubileum. Var heldig og fant en i min størrelse og fikk prøvd den på. Synes ikke den var noe særlig. Litt kjedelig fremme, bakfra var den veldig fin da. Fant ut at jeg ikke ville ha den, ikke vits i å kjøpe noe som man ikke vet om man kommer til å bruke.

Har dere forresten vært på Det Nye's nettsider nå nylig Masse flotte premier i forbindelse med deres 50-års jubileum. Se her. Jeg får en feil på siden når jeg går inn på denne linken. Forhåpentligvis ordner det seg slik at jeg også får delta... :)

Deretter gikk jeg en tur på Vivikes. Lillesky tipset meg om at de hadde prikkete tørkle der. Tror jeg fant det hun mente, men synes det ble for gjennomsiktig. Mulig jeg er kresen, men...

Siste stopp ble Kitchn. Fikk endelig kjøpt den etterlengtede røde espressomaskinen. Heldigvis var det ei som hadde litt mer peiling på jobb i dag. Fant da ut at jeg kunne bruke maskinen til både pods og vanlig kvernet espresso. Noe jeg også har lest på nettet, men som hun jeg ble ekspedert av sist påsto at ikke var tilfelle. Har ihvertfall pakket ut maskinen og fått testet den. Lagde meg en latté for en time siden, og gjett om den var god! :kaffe: Eneste som irriterer meg var at jeg ikke fikk med den dingsen som man har vanlig kvernet kaffe i, noe jeg ikke ble opplyst om og ikke fant ut før maskinen var pakket ut. Ringte dem og klaget, fikk beskjed om at den måtte kjøpes utenom til 499,-. Litt kjipt, men blir nødt til å kjøpe den da jeg foretrekker å kverne kaffen selv.

Men nå har jeg ihvertfall fått prøvd ut pods og jeg er positivt overrasket. Kaffen ble veldig god! Fikk med en boks med 20 stk i. Eneste jeg er usikker på er om en pods kun er nok til en kopp? Noen som vet?

Så alt i alt var dagen i dag svært vellykket! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig var dagen kommet da Madonna-kolleksjonen ble lagt ut for salg. Hadde meg en liten tur til byen i formiddag. Var overrasket over hvor mye de hadde tatt inn av kolleksjonen!

Var også en av dem som satt på nettet i går kveld, uten at noe skjedde. Etter å ha sjekket mailen fra H&M i dag så jeg at kolleksjonen ble lagt ut for salg i dag kl 10. Ganske merkelig siden de som regel alltid starter salget fra midnatt...

Kjøpte følgende:

-Hvit bluse med puffermer

-Sort silkebluse med puffermer

-Sort smal bukse med glidelås nederst

Alt satt kjempefint på! Veldig fornøyd med kjøpene! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra du fant noen plagg du likte :) Er så deilig når man finner noe man virkelig føler sitter perfekt! Ble litt ivrig på å prøve disse tingene du har kjøpt selv, men ettersom jeg er syk kommer jeg meg ikke utenfor døren.. så vi får se da, om det er noe igjen når det blir min tur! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Rød bluse , denne var fin!

Jeg har den i sort (kjøpt i butikken), og den er kjempefin og god å ha på! Selv om den er kroppsnær, så er den likevel sånn at den skjuler valker. :sjarmor: Perfekt kvinneplagg. ;)

Skjønner deg godt når det gjelder den kaffemaskinen! Ikke så lett å bestemme seg nei... Også er det jo snakk om litt penger. Men samtidig så kan du jo selge den igjen (med tap, men bedre enn ingenting) på finn.no. Jeg tenker litt sånn som det ordtaket 'det er bedre å ha elsket og tapt, enn ikke å ha elsket i det hele tatt', når det gjelder shopping også. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Så bra du fant noen plagg du likte :) Er så deilig når man finner noe man virkelig føler sitter perfekt! Ble litt ivrig på å prøve disse tingene du har kjøpt selv, men ettersom jeg er syk kommer jeg meg ikke utenfor døren.. så vi får se da, om det er noe igjen når det blir min tur! :)

Håper du blir frisk snart da, Mischa! Om det ikke er noe igjen i butikkene når det er din tur så kommer det sikkert inn noe igjen etterhvert. Blir sikkert en del returer til butikkene. :)

Jeg har den i sort (kjøpt i butikken), og den er kjempefin og god å ha på! Selv om den er kroppsnær, så er den likevel sånn at den skjuler valker. :sjarmor: Perfekt kvinneplagg. ;)

Skjønner deg godt når det gjelder den kaffemaskinen! Ikke så lett å bestemme seg nei... Også er det jo snakk om litt penger. Men samtidig så kan du jo selge den igjen (med tap, men bedre enn ingenting) på finn.no. Jeg tenker litt sånn som det ordtaket 'det er bedre å ha elsket og tapt, enn ikke å ha elsket i det hele tatt', når det gjelder shopping også. ;)

Veldig fin bluse, ja! Kommer nok til å bestille den etterhvert...

Jeg er fornøyd med maskinen så langt ihvertfall.

Bra ordtak, Lillesky! :ler:

:legrine:

Ja, den var fin! Hvorfor har jeg oversett den mon tro? :klø:

Tror ikke blusen har vært så lenge på nettet... Ser veldig fin ut, ja! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble en liten shopping-runde i dag også... :sjenert:

Gikk på senteret for å finne capri-treningsbukse til dattera mi, noe som viste seg å ikke være en lett oppgave. I tillegg så er dattera mi ekstremt kresen, montro hvem hun har det etter...? :ler:

Fant til slutt en bukse som falt i smak, på den aller siste butikken vi var innom. Lindex, en butikk jeg så og si aldri handler noe i. Utenom stay-ups, da...

Det som var så stilig var at da jeg skulle betale for buksa så spurte jeg ekspeditrisen om de hadde slike tørkle/skjerf som en knyter i halsen. Hun spurte hvilken farge jeg var ute etter og jeg sa helst sort og hvit. Da sa hun at de hadde noe sorte med hvite prikker og røde med hvite prikker på et bord ved inngangen. :overrasket: Endelig fant jeg prikkete skjerf!! De var desverre utsolgt i sort og hvitt, men jeg kjøpte det røde og hvite som var utrolig stilig.

Så av og til så svarer det seg og tråle butikker man vanligvis aldri setter sine ben i. ;)

Kjøpte meg også et par store, sorte solbriller på H&M. :briller2:

Var dessuten innom Bianco for å se om de hadde fått inn de røde slingback sandalene uten å lykkes. Håper de ankommer butikkene snart, de ser så utrolig søte ut! Hadde dessuten matchet mitt rødprikkete skjerf utmerket... :sjarmor:

Som dere sikkert skjønner er det en rolig lørdagskveld. Samboeren ser på fotball og jeg surfer litt på nettet. Må jo få lov til å kommentere at det ble uvanlig mye action på kampen i kveld... :forvirret:

Jeg er blitt forkjølet og er halvslakk, så det frister ikke å gjøre så mye annet enn å slappe av på sofaen akkurat nå... :forkjola: Lagde kyllingsuppe tidligere i kveld, og den ble kjempegod! Ekstra godt med suppe når en er forkjøla!

Ha en fortsatt god helg, folkens! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frk. Grønn
Var dessuten innom Bianco for å se om de hadde fått inn de røde slingback sandalene uten å lykkes. Håper de ankommer butikkene snart, de ser så utrolig søte ut! Hadde dessuten matchet mitt rødprikkete skjerf utmerket... :sjarmor:

Jeg var innom Bianco på fredag og de hadde kommet! Men de var litt for mye oransje i rødfargen for min smak. Gjett om jeg ble skuffet! :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...