Gå til innhold

Karambas shoppingdagbok

Karamba

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I dag har jeg shoppet litt på nettet. Har bestilt følgende:

-Foundation fra I.D. hos SN

-Kabukibørste fra Glominerals hos Beautybridge

Håper det ikke tar så lang tid før jeg mottar varene. Er spent på om produktene er så bra som folk sier. :)

Prøvde foundationen på da jeg var hos frisøren på lørdag, så jeg vet at den er bra. Men så var det det om jeg får det til selv da...

Hentet pakken fra SN i går med foundationen. Ser frem til å få testet den ut. Håper bare at kabukien kommer snart...

Jeg må nok ha nye briller, ja! Optikeren kunne ikke forstå hvordan jeg hadde klart meg uten briller i så mange år. Synet har forandret seg, jeg har skjeve hornhinner og dårlig samsyn, og det er nok litt av årsaken til hodepinen.

Har med meg 3 briller på hjemlån i helga. Klarer ikke helt å bestemme meg for hvilke jeg vil ha. Vil ha noen som har en markert innfatning, synes det er så stilig. Får dessuten 2 par til prisen av 1 og det var jo veldig greit, for da har jeg muligheten for å variere litt.

Skal bare bruke briller når jeg er på PCen, leser, ser på tv osv...

Har bestilt 2 bar briller som jeg får om ca 2 uker. Fant noen ganske stilige infatninger! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk pakken med kabukien fra Beautybridge i dag! :)

Imponert over hvor kjapt det gikk!

Måtte selvfølgelig teste det ut med en gang, og jeg må si at jeg er kjempefornøyd. Det ser jo så naturlig ut! Kan ikke se at en har makeup på seg i det hele tatt.

Tror ikke jeg kommer til å gå tilbake til "vanlig" foundation igjen.

Får bare lyst til å bestille enda flere produkter fra I.D.... :sjarmor:

Kunne også tenkt meg å prøvd Glominerals sin foundation, bare for å se forskjellen.

Datteren vår på 10 år fikk seg kanin i sommer. Kaninen var 5 mnd da vi fikk den og utrolig søt og ikke minst tam. Fikk den av en bekjent.

Vi har inngjerdet hage der vi bor, så hver dag springer den løs i hagen og koser seg. I dag da samboeren kom hjem fra jobb fant han kaninen død i hagen! :tristbla: Vet ikke hva som er dødsårsaken, for vi ser ingen sår eller noe som helst på den.

Dattera vår, stakkars, er helt i fra seg. Det er det første kjæledyret hennes, så det er første gang hun opplever noe sånt. I kveld så sa hun til meg at hun skulle ønske at hun visste at kaninen hadde det godt der den er nå. Jeg er jo så sentimental at da begynte jeg også å gråte, så der satt vi og gråt sammen.... :grine:

I morgen blir det begravelse....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trist med kaninen! Det er helt grusomt når kjæledyr dør... Jeg gruer meg til katten min blir borte, og jeg er 23 år gammel. Man får et veldig nært forhold til dem, særlig som barn. Fikk helt klump i halsen av å lese det du skrev! :( Men jeg tror det er veldig bra at dere tar henne på alvor og arrangerer begravelse og sånt. Foreldrene til en venn av broren min forsto ikke hvor fælt han syntes det var da marsvinet hans døde, noe som gjorde det sikkert 10 ganger verre for ham.

Velkommen som I.D.-frelst! ;) Jeg har kjøpt blusher, highlighter, øyebrynsskygge, øyenskygge og eyeliner fra I.D. også, jeg. Liker egentlig alle produktene veldig godt, og eyelineren er den beste jeg har prøvd (pulver som du blander med vann til passe fargestyrke). Øyenbrynsskyggen er også veldig god - fargen sitter hele dagen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frk. Grønn
Datteren vår på 10 år fikk seg kanin i sommer. Kaninen var 5 mnd da vi fikk den og utrolig søt og ikke minst tam. Fikk den av en bekjent.

Vi har inngjerdet hage der vi bor, så hver dag springer den løs i hagen og koser seg. I dag da samboeren kom hjem fra jobb fant han kaninen død i hagen! :tristbla: Vet ikke hva som er dødsårsaken, for vi ser ingen sår eller noe som helst på den.

Dattera vår, stakkars, er helt i fra seg. Det er det første kjæledyret hennes, så det er første gang hun opplever noe sånt. I kveld så sa hun til meg at hun skulle ønske at hun visste at kaninen hadde det godt der den er nå. Jeg er jo så sentimental at da begynte jeg også å gråte, så der satt vi og gråt sammen.... :grine:

I morgen blir det begravelse....

Huff, det er så trist når kjæledyr dør! Husker når marsvinet til broren min (som da var 12) døde. Broren min var liksom alltid tøff og skulle ikke gråte foran andre, men når marsvinet døde ble han så lei seg at han ikke orker å gå på skolen den dagen :tristbla:

Men det er kjempefint at dere arrangerer begravelse for kaninen. Det betyr sikkert mye for datteren deres :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Velkommen som I.D.-frelst! ;) Jeg har kjøpt blusher, highlighter, øyebrynsskygge, øyenskygge og eyeliner fra I.D. også, jeg. Liker egentlig alle produktene veldig godt, og eyelineren er den beste jeg har prøvd (pulver som du blander med vann til passe fargestyrke). Øyenbrynsskyggen er også veldig god - fargen sitter hele dagen. :)

Kanskje jeg også skal prøve eyelineren og øyenbrynsskyggen... Hm...

Men jeg kan ikke helt se for meg hvordan jeg skal få til å få eyelineren fint på. Har du kjøpt en spesiell kost som du bruker til påføring? Fikk du det til med en gang?

Reagerte litt på at kabukien håret litt, men det er kanskje bare i begynnelsen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trist med kaninen! Det er helt grusomt når kjæledyr dør... Jeg gruer meg til katten min blir borte, og jeg er 23 år gammel. Man får et veldig nært forhold til dem, særlig som barn. Fikk helt klump i halsen av å lese det du skrev! :( Men jeg tror det er veldig bra at dere tar henne på alvor og arrangerer begravelse og sånt. Foreldrene til en venn av broren min forsto ikke hvor fælt han syntes det var da marsvinet hans døde, noe som gjorde det sikkert 10 ganger verre for ham.

Huff, det er så trist når kjæledyr dør! Husker når marsvinet til broren min (som da var 12) døde. Broren min var liksom alltid tøff og skulle ikke gråte foran andre, men når marsvinet døde ble han så lei seg at han ikke orker å gå på skolen den dagen  :tristbla:

Men det er kjempefint at dere arrangerer begravelse for kaninen. Det betyr sikkert mye for datteren deres  :klem:

Uff, ja det er alltid trist når et kjæledyr dør... :cry:

Tror vi blir nødt til å få kjøpt en ny kanin til henne til våren/sommeren, selv om den nok ikke kan erstatte den som døde...

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lagt inn bestilling hos H&M. Det er så utrolig mye jeg har lyst på, men jeg er nesten nødt til å beherske meg...

Har bestilt dette (så langt):

-Grå cardigan med belte, kunne egentlig tenkt meg alle fargene...

-grønn kjole, tror ikke det er få som kommer til å gå rundt i disse i sommer... :ler:

-gul bluse

-grå tunika, kunne tenkt meg en i hvitt også

Alt var på lager utenom tunikaen, får den i mars... Det andre får jeg i slutten av januar. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg også skal prøve eyelineren og øyenbrynsskyggen... Hm...

Men jeg kan ikke helt se for meg hvordan jeg skal få til å få eyelineren fint på. Har du kjøpt en spesiell kost som du bruker til påføring? Fikk du det til med en gang?

Reagerte litt på at kabukien håret litt, men det er kanskje bare i begynnelsen?

Jeg bruker en helt tynn, rund kost til eyelineren, og det var faktisk mye enklere enn jeg trodde det skulle være. Mye lettere å legge en presis linje enn med vanlig eyeliner, sikkert litt fordi jeg i større grad kan styre hvor mye produkt jeg har på penselen - jeg synes nemlig ofte at det kan bli for tykk strek med vanlig våtliner.

Min kabuki håret også i begynnelsen (jeg har I.D. sin, da), men det gav seg etter et par vask. Nå detter det bare av et hår i ny og ne. :)

Mye fint du hadde funnet deg fra H&M! Det er litt skummelt med nettbestilling, altså, når man ikke merker at pengene går ut før lenge etterpå... :sjenert:

Endret av itla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får satse på at min kabuki også hårer mindre etter noen vasker. Bruker du såpe til å vaske den med, eller har du kjøpt Brush Cleaner? Tørker du den liggende eller stående? Mange spørsmål dette... :ler:

Tror nesten jeg må prøve den eyelineren jeg også. Hørtes veldig bra ut, og dersom den sitter bedre også så er det ihvertfall verdt et forsøk.

Lurer også på å bestille veilen, for å matte ned huden litt. (Finner den ikke på Beautybridge nå...)

Har ei venninne som bruker hudkremen i I.D. Tror det er denne.Hun synes den er kjempegod.

Har lyst til å prøve alt, jeg nå!

Skal bli spennende å se om jeg kommer til å se noen forskjell på huden når jeg har brukt denne serien en stund. Er plaget med litt småkviser og uren hud og har lenge lurt på om det kan være pga. foundationene og pudrene jeg bruker...

Ja, det er skummelt med nettbestilling. Er nesten litt for enkelt å bare bestille uten å betale! Det lureste er jo egentlig å bruke postoppkrav, men da kan en jo ikke bestille noe når en egentlig ikke har råd.

Har faktisk ikke betalt hele den forrige regningen heller, delte den opp... Gruer meg til neste kommer! :sjenert:

Endret av Karamba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens shopping:

Clarins Hydra-Balance Cream

I går kveld fikk jeg sett igjennom vår/sommerkatalogen til La Redoute. Var så mye fint som jeg har lyst på og ikke minst til barna. Synes La Redoute har mye bra og fine barneklær. Kommer tilbake med "ønske-liste"... :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Får satse på at min kabuki også hårer mindre etter noen vasker. Bruker du såpe til å vaske den med, eller har du kjøpt Brush Cleaner? Tørker du den liggende eller stående? Mange spørsmål dette... :ler:

Jeg bruker vanlig, mild shampo, jeg. Funker som bare det. Så klemmer jeg ut vannet før jeg tørker den liggende - jeg har nemlig lært av sambo og barberkosten hans at man ikke skal tørke koster sånn at vannet kommer ned i liminga... :ler:

Jeg hadde også lyst på hele I.D.-serien da jeg begynte med foundationen! Var så utrolig mye bedre enn alt jeg hadde vært borti av foundation tidligere, så da måtte jo alt det andre være like bra. ;) Og jeg er, som sagt, veldig fornøyd med de fleste produktene jeg har prøvd i serien. Men jeg droppet veil og kjøpte løspudder på Bodyshop i stedet, siden jeg bruker det så sjelden. Jeg har sett forskjell i forhold til det med småkviser, har mye færre av dem nå enn da jeg brukte krem-foundation. Men så har jeg byttet hudpleieserie også, da, så det er vel kanskje en kombinasjon av flere faktrorer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere med ny jobb  :smilyblomst:

Hva slags jobb er det?

Takk for det! :klem:

Det er en administrativ stilling i et større firma som har en del kleskjeder og andre butikker og div. eiendommer under seg. Jeg skal ta økonomidelen, bl.a. regnskap og lønn og andre administrative oppgaver.

Jeg er så spent! :)

Vil ihvertfall få en mye travlere arbeidsdag! Der jeg arbeider nå er i et mindre firma som jeg ikke har problemer med å være ajour i det hele tatt. Blir nesten for rolig. Kan bli kjedelig i lengden med for mye dødtid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker vanlig, mild shampo, jeg. Funker som bare det. Så klemmer jeg ut vannet før jeg tørker den liggende - jeg har nemlig lært av sambo og barberkosten hans at man ikke skal tørke koster sånn at vannet kommer ned i liminga...  :ler:

Jeg hadde også lyst på hele I.D.-serien da jeg begynte med foundationen! Var så utrolig mye bedre enn alt jeg hadde vært borti av foundation tidligere, så da måtte jo alt det andre være like bra. ;) Og jeg er, som sagt, veldig fornøyd med de fleste produktene jeg har prøvd i serien. Men jeg droppet veil og kjøpte løspudder på Bodyshop i stedet, siden jeg bruker det så sjelden. Jeg har sett forskjell i forhold til det med småkviser, har mye færre av dem nå enn da jeg brukte krem-foundation. Men så har jeg byttet hudpleieserie også, da, så det er vel kanskje en kombinasjon av flere faktrorer. :)

Ok, det var det jeg trodde. Mente jeg hadde lest i en eller annen tråd at det var en fordel å tørke den liggende slik at vannet ikke kom ned i liminga...

Vet du forresten om det finnes concealer i I.D.? Har ikke funnet når jeg søkt etter...

Takk for gode tips, Itla! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I går fikk vi endelig kjøpt oss laptop! :hoppe: Har hatt planer om det kjempelenge, men har egentlig bare utsatt det. Det ble denne. Håper vi har gjort et bra kjøp.

Var også og handlet et par lamper på Living. En kjempestilig lysekrone-aktig taklampe og en stålampe. Kjempefornøyd med begge to! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med lap top. Det er et helt brukbart merke, så dere blir nok godt fornøyde :klappe:

Jeg vil også ha nye lamper, har sett noen kjempesøte, med smijerns"stativ" og grønne skjermer, hadde passa perfekt i vinduskarmen. Ja, da spora jeg litt av her :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...