Gjest itla Skrevet 19. juli 2008 #1221 Del Skrevet 19. juli 2008 Ja, Borough Market er gøy! Kan absolutt anbefales. Og som regel får man masse smaksprøver på både mat og drikke... Dessverre ingen gode forslag til dåpsgave... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tanita Skrevet 20. juli 2008 #1222 Del Skrevet 20. juli 2008 Ble visst litt mer shopping i kveld: -Redken Fresh Curls Refiner, synes denne er kjempebra på håret mitt! :hår: -------- Neste helg skal vi i dåp. Jeg skal være fadder for sønnen til ei venninne av meg. Vet ikke helt hva jeg skal kjøpe i dåpsgave, lurer på gullsmykke. Men samtidig kunne jeg tenkt meg å kjøpe noe som ikke er så vanlig. Føler de fleste kjøper ting i sølv eller gull. Noen som har forslag til noen bra alternativer? Gullsmykke hørtes veldig fint ut! Eller slike sparebøsser i sølv formet som and, bamse eller liknende er jo fint da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karamba Skrevet 20. juli 2008 Forfatter #1223 Del Skrevet 20. juli 2008 Itla: Smaksprøver liker vi...! Tanita: Jeg ender sikkert opp med et gullsmykke. Det var en av de tingene jeg satt mest pris på å få da sønnen min ble døpt. Takk for tilbakemelding! ---- I dag har store deler av dagen gått til kakebaking. Vi har feiret dagen til dattera vår i ettermiddag/kveld... Bakte/lagde følgende: gulrotkake, ostekake, lapper og fruktsalat. Det var dattera mi som ville at jeg skulle lage gulrotkake. De hadde lagd det på skolen en gang, og hun syntes det var så godt. Det var første gang for min del, men sikkert ikke den siste for den ble ganske god. Lagde den av en oppskrift som det skulle være en del hasselnøttkjerner og sitronskall i. Den ble frisk og god! Fruktsalat er jo også alltid en vinner, serverte den sammen med vaniljeis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosenrød Skrevet 20. juli 2008 #1224 Del Skrevet 20. juli 2008 Nammm, har du oppskrift på den gulrotkaken? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karamba Skrevet 20. juli 2008 Forfatter #1225 Del Skrevet 20. juli 2008 Nammm, har du oppskrift på den gulrotkaken? Sveitsisk gulrotkake 4 egg 2 dl sukker revet skall av 1 sitron 150 g revnet gulrøtter 200 g malte hasselkjerner 1/2 dl hvetemel 1 ts bakepulver Pisk eggedosis av egg og sukker. Riv gulrøttene på den fineste delen av råkostjernet. Ha dem i eggedosisen sammen med revet sitronskall. Vend så forsiktig inn de malte nøttene og mel blandet med bakepulver. Smør og strø en form på ca 2 l. Stek kaken på nederste rille i stekeovnen på 175 grader i ca 1 time. Avkjøl kaken noe i formen før den velves på rist. Sikt eventuelt på melis ved servering. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karamba Skrevet 20. juli 2008 Forfatter #1226 Del Skrevet 20. juli 2008 Pusekattbilder :katt: : -Pus 1, sort med hvit flekk -Pus 2, rødstripete -Pus 3, sort med mønster -Pus 3 og pus 4, stripete Det ser ut som det blir pus 1. Dattera mi har falt helt for denne, og jeg må jo innrømme at den er innmari søt! Jeg var mest gira på pus 2 eller pus 5 som jeg ikke har bilde av, men som også er rødstripete men langhåret. Denne er desverre lovet bort nå. Men den sorte er mye roligere og mer kosete. Både pus 1 og 2 er hannkatter, mens de 2 andre er hunnkatter. Vi vil ha en hann. De er kjempesøte alle sammen! Hva synes dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tanita Skrevet 20. juli 2008 #1227 Del Skrevet 20. juli 2008 Aaaww, så søte de er! Falt mest selv for nr 1 og 2! De var så skjønne! Alle var helskjønne da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosenrød Skrevet 21. juli 2008 #1228 Del Skrevet 21. juli 2008 De var nyyyydelige alle sammen, nå fikk jeg også lyst på pusekatt! Så herlige.... Tusen takk for oppskrift forresten, den må testes ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karamba Skrevet 21. juli 2008 Forfatter #1229 Del Skrevet 21. juli 2008 Tanita og Rosenrød: Ja, ikke sant de er nyyydelige! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest itla Skrevet 21. juli 2008 #1230 Del Skrevet 21. juli 2008 Ååååå! Kan jeg få alle sammen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karamba Skrevet 21. juli 2008 Forfatter #1231 Del Skrevet 21. juli 2008 Ååååå! Kan jeg få alle sammen? You wish...! Får virkelig håpe at de får gitt bort alle, hvis ikke så tar jeg gjerne den sorte og den rødstripete, jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frk. Grønn Skrevet 21. juli 2008 #1232 Del Skrevet 21. juli 2008 Åh, de var nydelige! Når får dere hente den med hjem? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stearinpikken Skrevet 21. juli 2008 #1233 Del Skrevet 21. juli 2008 Så søte de var Skal dere få pusen fra dyrebeskyttelsen? Dattera de blir nok glad før en pus igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karamba Skrevet 21. juli 2008 Forfatter #1234 Del Skrevet 21. juli 2008 Frk Grønn: Hun som har kattene sier at vi kan ta den med når som helst. De har allerede gitt bort en kattunge, men jeg synes det er litt tidlig enda så jeg tror vi drøyer den litt. De er ca 2 måneder nå, og de spiser selv og er "husrene". :rosasmil: Stearinpikken: Nei, det er vår nærmeste nabo's katt som har kattunger. Ja, dattera vår er overlykkelig nå når vi skal få en ny katt (det er jeg også...). Vi ser ikke så mye til henne for tiden, hun har nærmest flyttet inn til naboen. Hun forguder disse kattene, og det er jo ikke så rart! Siden det er naboen vår som har kattene så gjør det i grunnen ikke noe om vi drøyer litt med å få katten, for vi får jo allikevel se masse til de. --------- Endelig har sola tittet frem hos oss og temperaturen går bare en vei, nemlig oppover! Nå skal jeg legge meg på terassen og sole meg og lese i den nye boka som jeg har kjøpt meg av Marian Keyes, Lucy Sullivan skal gifte seg. Ser ut som det er en viss fare for at det kan bli noe grillmat i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosenrød Skrevet 21. juli 2008 #1235 Del Skrevet 21. juli 2008 Den boka leste jeg i Thailand, på stranda. Gled deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mischa Skrevet 21. juli 2008 #1236 Del Skrevet 21. juli 2008 Nydelige pusekatter! Så utrolig skjønne Vanskelig å velge en favoritt synes jeg, de er jo helt herlige alle sammen. Jeg er veldig glad i katter, men er dessverre allergisk så jeg må nyte dem på avstand Gulrotkaken din hørtes kjempegod ut! Bare synd jeg er allergisk mot hasselnøtter også!! Tror jeg må teste en annen oppskrift, selv om den virket fristende! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karamba Skrevet 22. juli 2008 Forfatter #1237 Del Skrevet 22. juli 2008 Rosenrød: Ja, så langt så virker boka bra! Mischa: Ja, ikke sant kattungene er skjønne! Så dumt at du er allergisk mot hasselnøtter da, det som er så godt... Men du finner helt sikkert en annen god oppskrift uten nøtter også. ----------------------- I kveld har jeg og dattera mi vært på kino. Vi så "Mamma Mia", og den var faktisk overraskende bra! Jeg er i grunnen ikke så begeistret for slike musical-filmer, men denne kan anbefales! Meryl Streep gjorde en god jobb der! Det ble også litt shopping i dag. Skulle egentlig bare kjøpe en gave, men endte også opp med: -Lyslykt -liten rosa lyslykt til telys (legger inn bilde i morgen) -rosa kubbelys Nei, på tide og krype til køys...! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karamba Skrevet 23. juli 2008 Forfatter #1238 Del Skrevet 23. juli 2008 Her er bilder fra gårsdagens shopping: -Lyslykter -Cappuccino glass Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frk. Grønn Skrevet 23. juli 2008 #1239 Del Skrevet 23. juli 2008 Veldig fine lykter og glass! Hvor fant du de? Ha en fin dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karamba Skrevet 23. juli 2008 Forfatter #1240 Del Skrevet 23. juli 2008 Veldig fine lykter og glass! Hvor fant du de? Ha en fin dag Jeg kjøpte de på Living. Glassene var til og med til halv pris...! Ha en fin dag du også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå