Gå til innhold

Karambas shoppingdagbok

Karamba

Anbefalte innlegg

Ja, Borough Market er gøy! Kan absolutt anbefales. Og som regel får man masse smaksprøver på både mat og drikke... :sikle:

Dessverre ingen gode forslag til dåpsgave...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Tanita
Ble visst litt mer shopping i kveld:

-Redken Fresh Curls Refiner, synes denne er kjempebra på håret mitt! :hår:

--------

Neste helg skal vi i dåp. Jeg skal være fadder for sønnen til ei venninne av meg. :babygutt: Vet ikke helt hva jeg skal kjøpe i dåpsgave, lurer på gullsmykke. Men samtidig kunne jeg tenkt meg å kjøpe noe som ikke er så vanlig. Føler de fleste kjøper ting i sølv eller gull. Noen som har forslag til noen bra alternativer? :gave:

Gullsmykke hørtes veldig fint ut! Eller slike sparebøsser i sølv formet som and, bamse eller liknende er jo fint da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Itla: Smaksprøver liker vi...! :lur:

Tanita: Jeg ender sikkert opp med et gullsmykke. Det var en av de tingene jeg satt mest pris på å få da sønnen min ble døpt. Takk for tilbakemelding! :)

----

I dag har store deler av dagen gått til kakebaking. Vi har feiret :bursdag: dagen til dattera vår i ettermiddag/kveld... Bakte/lagde følgende: gulrotkake, ostekake, lapper og fruktsalat. Det var dattera mi som ville at jeg skulle lage gulrotkake. De hadde lagd det på skolen en gang, og hun syntes det var så godt. Det var første gang for min del, men sikkert ikke den siste for den ble ganske god. Lagde den av en oppskrift som det skulle være en del hasselnøttkjerner og sitronskall i. Den ble frisk og god! Fruktsalat er jo også alltid en vinner, serverte den sammen med vaniljeis. :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nammm, har du oppskrift på den gulrotkaken?

Sveitsisk gulrotkake

4 egg

2 dl sukker

revet skall av 1 sitron

150 g revnet gulrøtter

200 g malte hasselkjerner

1/2 dl hvetemel

1 ts bakepulver

Pisk eggedosis av egg og sukker. Riv gulrøttene på den fineste delen av råkostjernet. Ha dem i eggedosisen sammen med revet sitronskall. Vend så forsiktig inn de malte nøttene og mel blandet med bakepulver.

Smør og strø en form på ca 2 l. Stek kaken på nederste rille i stekeovnen på 175 grader i ca 1 time.

Avkjøl kaken noe i formen før den velves på rist. Sikt eventuelt på melis ved servering. :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pusekattbilder :katt: :

-Pus 1, sort med hvit flekk

-Pus 2, rødstripete

-Pus 3, sort med mønster

-Pus 3 og pus 4, stripete

Det ser ut som det blir pus 1. Dattera mi har falt helt for denne, og jeg må jo innrømme at den er innmari søt! :jepp: Jeg var mest gira på pus 2 eller pus 5 som jeg ikke har bilde av, men som også er rødstripete men langhåret. Denne er desverre lovet bort nå. Men den sorte er mye roligere og mer kosete. Både pus 1 og 2 er hannkatter, mens de 2 andre er hunnkatter. Vi vil ha en hann. :)

De er kjempesøte alle sammen! :hjerter: Hva synes dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De var nyyyydelige alle sammen, nå fikk jeg også lyst på pusekatt! Så herlige.... Tusen takk for oppskrift forresten, den må testes ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååå! Kan jeg få alle sammen? ;)

You wish...! :)

Får virkelig håpe at de får gitt bort alle, hvis ikke så tar jeg gjerne den sorte og den rødstripete, jeg... :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stearinpikken

Så søte de var :rodme:

Skal dere få pusen fra dyrebeskyttelsen? Dattera de blir nok glad før en pus igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frk Grønn: Hun som har kattene sier at vi kan ta den med når som helst. De har allerede gitt bort en kattunge, men jeg synes det er litt tidlig enda så jeg tror vi drøyer den litt. De er ca 2 måneder nå, og de spiser selv og er "husrene". :rosasmil:

Stearinpikken: Nei, det er vår nærmeste nabo's katt som har kattunger. Ja, dattera vår er overlykkelig nå når vi skal få en ny katt (det er jeg også...). Vi ser ikke så mye til henne for tiden, hun har nærmest flyttet inn til naboen. Hun forguder disse kattene, og det er jo ikke så rart! :)

Siden det er naboen vår som har kattene så gjør det i grunnen ikke noe om vi drøyer litt med å få katten, for vi får jo allikevel se masse til de. :jepp:

---------

Endelig har sola tittet frem hos oss og temperaturen går bare en vei, nemlig oppover! :sol: Nå skal jeg legge meg på terassen og sole meg og lese i den nye boka som jeg har kjøpt meg av Marian Keyes, Lucy Sullivan skal gifte seg.

Ser ut som det er en viss fare for at det kan bli noe grillmat i dag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelige pusekatter! Så utrolig skjønne :) Vanskelig å velge en favoritt synes jeg, de er jo helt herlige alle sammen.

Jeg er veldig glad i katter, men er dessverre allergisk så jeg må nyte dem på avstand :)

Gulrotkaken din hørtes kjempegod ut! :sikle: Bare synd jeg er allergisk mot hasselnøtter også!! :P

Tror jeg må teste en annen oppskrift, selv om den virket fristende! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rosenrød: Ja, så langt så virker boka bra! :jepp:

Mischa: Ja, ikke sant kattungene er skjønne! :)

Så dumt at du er allergisk mot hasselnøtter da, det som er så godt... Men du finner helt sikkert en annen god oppskrift uten nøtter også.

-----------------------

I kveld har jeg og dattera mi vært på kino. :popcorn: Vi så "Mamma Mia", og den var faktisk overraskende bra! Jeg er i grunnen ikke så begeistret for slike musical-filmer, men denne kan anbefales! Meryl Streep gjorde en god jobb der!

Det ble også litt shopping i dag. Skulle egentlig bare kjøpe en gave, men endte også opp med:

-Lyslykt

-liten rosa lyslykt til telys (legger inn bilde i morgen)

-rosa kubbelys

Nei, på tide og krype til køys...! :tellesauer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fine lykter og glass! Hvor fant du de? :plystre:

Ha en fin dag :)

Jeg kjøpte de på Living. Glassene var til og med til halv pris...! :sjenert:

Ha en fin dag du også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...