Mischa Skrevet 23. mai 2008 #1161 Del Skrevet 23. mai 2008 Gratulerer med dagen som kommer Jeg har bursdag på mandag, men skal "feire" i morgen Blir nok vin og ost og den slags her i gården men reker er jo kjempegodt. Så bra at det ventes bra vær Ingenting er som strålende vær og sol på sin egen bursdag!! Vi pleier vel å være heldige sånn sett, da slutten av mai pleier å være en solrik tid, men i år er det jo litt mer usikkert da Liker ikke disse forandringene.. kjølig vår og sommer er ikke populært! Jeg vil bruke sommerklærne mine! Håper du får en flott dag i morgen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karamba Skrevet 2. juni 2008 Forfatter #1162 Del Skrevet 2. juni 2008 Takk for bursdagshilsen, Mischa! Er en stund siden nå, har ikke vært så veldig aktiv her inne den siste tiden. Vi storkoste oss ihvertfall på dagen min. Vi var 11 stykker som hadde reker og hvitvin og litt attåt. Kjempegøy! Fikk masse fint også: -hvit bluse, smykke og øredobber fra Vero Moda -gavekort fra Vero Moda -tannbørstevaser i forskjellige motiver, kjempesøte! -bøker -vin -gavekort på cd -lysestake -håndklær og badematte i beige -skrubbhanske -penger, som jeg har kjøpt meg flybillett til London for! Skal på langweekend med ei venninne...! I dag var jeg på en ørliten shoppingrunde. Har vært på jakt etter sko i lang tid nå, og i dag fant jeg meg endelig et par: -Sorte pumps med åpen tå Prøvde også dette paret. De var råstilige på, men jeg kunne rett og slett ikke ta meg råd til mer enn et par akkurat nå. -Hadde også lyst til å prøve disse på, men de var utsolgt for størrelsen min... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karamba Skrevet 3. juni 2008 Forfatter #1163 Del Skrevet 3. juni 2008 Å, jeg er så irritert på meg selv...! Var og skulle kjøpe billetter til premieren på "Sex & The City" i dag. Selvfølgelig var de utsolgt...! Typisk meg å være ute i siste liten. Men uansett så skal jeg se den i løpet av helga, har ventet lenge på den nå! I dag er det Frustrerte Fruer-kveld! Så moro med to episoder på en kveld! Det er jo så spennende. Bare synd at det er sesongavslutning! Har jeg fortalt at vi skal få oss ny pus? :katt: Katten vår dukket aldri opp, tviler på at vi ser mer til den. Og om den dukker opp, så får vi heller ha to. Naboens katt fikk 5 kattunger i forrige uke. 2 rødstripete, 2 sorte og en sort/brun spraglete. Mora er en langhåret skogkatt, så det skal bli spennende å se hvordan pelser deres blir når de blir litt større. Tror ikke det blir lett å velge en! Jeg synes det er utrolig fint med rødstripete pels, men så er jo alle de andre så søte også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stearinpikken Skrevet 4. juni 2008 #1164 Del Skrevet 4. juni 2008 Kattunger er så søte! Men med så lang pels blir det mye stell. Jeg passet på en katt engang som hadde mye hår, og det katten var ENORM! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karamba Skrevet 4. juni 2008 Forfatter #1165 Del Skrevet 4. juni 2008 Kattunger er så søte! Men med så lang pels blir det mye stell. Jeg passet på en katt engang som hadde mye hår, og det katten var ENORM! Ja, du sier noe der! Det krever nok mye stell med langhåret katt. Ser at mora til kattungene veldig lett får floker i pelsen, og det er ikke bra... Vi får se hvordan pelsene til kattungene blir, faren er korthåret og da er det vel en liten sjanse for at noen av ungene også blir det? Hva tror du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kermit Skrevet 4. juni 2008 #1166 Del Skrevet 4. juni 2008 Aaaaahhh, skal du få kattepus?!??!? Langhårete katter krever sitt på pelsfronten ja. Jeg har selv en utgave av den sorten (også kalt sjefen i huset), og hun må greies hver dag for å unngå floker. Nå er hun ofte den som står først i køen på badet om morran, så det er heldigvis ikke noe problem. Min katt er barn av en kortkåret mor og en åpenbart langhåra far. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stearinpikken Skrevet 4. juni 2008 #1167 Del Skrevet 4. juni 2008 Det har jeg ingen anele om, kanskje de var mellomlang pels Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusle Skrevet 5. juni 2008 #1168 Del Skrevet 5. juni 2008 Min lille mann er semilanghår, jeg syns det er mer enn nok, hehe. Gratulerer med dagen på veldig etterskudd Ha en fin dag, Karamba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karamba Skrevet 5. juni 2008 Forfatter #1169 Del Skrevet 5. juni 2008 Tusle: Tusen takk! Ja, det høres ut som det er ganske mye arbeid med langhåret katt. Men alt blir vel en vane... Kermit: Ja, vi skal få oss en pusekatt, og jeg gleder meg som et lite barn! Men det er en stund til, for kattungene er bare 8 dager i dag. De har ikke åpnet øynene enda engang. Stearinpikken: Er det 3 måneder kattunger må være før de kan gis bort. Men det kommer vel kanskje an på hvor selvstendige de er, for de må jo ihvertfall kunne spise selv... Mener den forrige pusen vår var nesten 3 måneder da vi fikk den. ----------- I dag har jeg fri fra jobb! Så i dag er planer å kose meg masse ute i solen før jeg kjører for å hente dattera mi som kommer hjem fra leirskole i dag. Skal bli spennende å høre hvordan de har hatt det! De har ihvertfall vært utrolig heldige med været, det kunne jo ikke blitt bedre! Dattera mi har vært litt uheldig da, for på søndag måtte vi på legevakten pga at hun hadde symptomer på urinveisinfeksjon. Hun har vært veldig mye plaget med UVI de siste 5 årene, men det siste året har hun vært så og si symptomfri. Utgjort at hun skulle få det på akkurat dette tidspunktet, men det er jo sånn som kan skje. Ihvertfall så fant legevakten ut at hun ikke hadde bakterier i urinen og dermed ville han ikke gi henne penicillin, men han anbefalte oss og levere en prøve til legen på mandag som de kunne dyrke. Problemet vårt var jo at dattera mi skulle dra på leirskole på mandagen så da var det ikke så enkelt å ta henne med til legen. Ihvertfall så fikk jeg levert inn en prøve og på tirsdag ringte legen meg og fortalte at det var bakterieoppvekst og at hun måtte ha medisiner dersom hun fortsatt hadde symptomer. Jeg ringte ut til leirskolen og dattera mi fortalte at hun var verre. Dermed dro jeg til legen for å hente resept, hentet medisiner på apoteket og fikk sendt medisinene ut med båten til øya de er på leirskole på. Får håpe hun har fått kost seg selv om hun har hatt disse plagene... :rosasmil: Nei, nå skal jeg ut og slikke litt sol.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusle Skrevet 5. juni 2008 #1170 Del Skrevet 5. juni 2008 Kattunger skal være minst 12 uker før de flytter fra mamsen sin. De siste ukene er så viktige for kattungen med tanke på preging og alt. Det er de siste ukene kattemamma har mest mulighet til å oppdra kattebarna til å bli hyggelige voksenkatter Det er lenge å vente, men den som venter på noe godt...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tnita Skrevet 5. juni 2008 #1171 Del Skrevet 5. juni 2008 Så spennende med ny kattunge! Selv har jeg en langhåret blandingskatt. Krever litt pelsstell, børste henne hver dag og støvsuger endel for å unngå kattehår i hele huset. Min ble tatt fra moren for tidlig og ble suttekatte av det og har separasjonsangst så jeg tror det er viktig at de blir til moren til de er 12 uker og de lærer av mora så lenge de er sammen med henne. Men jeg skjønner hvis du vil ha katten i hus så tidlig som mulig, de er jo så nusselige og søte som små! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karamba Skrevet 5. juni 2008 Forfatter #1172 Del Skrevet 5. juni 2008 Tnita: Ja, det blir kjempe spennende med ny kattunge! Så du har en langhåra katt du også! Har fått inntrykk av at det krever en del stell, ja. Blir det mye hår i huset når de mister vinterpelsen eller går pelsen av i dotter? Vår forrige katt var også en suttekatt. Den var helt ekstrem når det var et pledd i nærheten, skulle sutte for harde livet..! Men den ble ikke tatt for tidlig fra moren, men så er nå katter forskjellige også... ---- Nå har jeg akkurat hatt meg en deilig smoothie på terrassen. Er evigheter siden jeg lagde en sist, men nå skal det jammen meg bli litt oftere... Er jo så utrolig godt i varmen! Dagens antrekk, en av mine yndligs-sommerkjoler! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karamba Skrevet 5. juni 2008 Forfatter #1173 Del Skrevet 5. juni 2008 Tusle: Ok, så det er minst 12 uker. Da vet jeg det. Takk for informasjonen! Ja, det høres jo i grunnen ganske logisk ut i forhold til oppdragelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tnita Skrevet 5. juni 2008 #1174 Del Skrevet 5. juni 2008 Ja, katta mi er banditten og dronninga i huset! Det blir hår overalt. På klærne, sofaen ja overalt. Hun er litt rampete og går overalt hvor det passer henne, uansett hvor mye vi sier ifra til henne. Hun hoppe opp på kjøkkenbenken, jeg sier "nei", løfter henne ned. Så går hun opp på benken igjen og jeg kan stenge henne ute av rommet en stund, men når hun er tilbake, er det rett opp på kjøkkenbemken igjen. Litt slitsomt, men hun er så søt og morsom og slik er det vel bare å ha katt! Ville aldri vært foruten! Skal du ha katten inne eller ute? Min er innekatte og sitter i vinduet og titter på måkene som "erter" henne ved å stupe mot vinduet mot henne, og hun blir helt hyper når hun ser de. Så lekker kjole du har, flotte farver! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karamba Skrevet 5. juni 2008 Forfatter #1175 Del Skrevet 5. juni 2008 Tnita: Høres ut som en morsom katt! Vi skal ha en utekatt. Vi kommer selvfølgelig til å ha den inne også, men om natta skal den være ute. Ihvertfall når den er stor nok til det. Vi bor på en ganske ok plass som ikke er noe særlig trafikkert så derfor synes jeg det er like greit at den er en del ute. Er det rasekatt du har? :katt: Ja, jeg er også veldig glad i fargene på kjolen. Den sitter også veldig fint på, så den kommer nok til å bli flittig brukt i sommer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kermit Skrevet 5. juni 2008 #1176 Del Skrevet 5. juni 2008 Ja, katta mi er banditten og dronninga i huset! Ja, er det ikke underlig hvordan de plutselig overtar styringa? Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har gått meg på en oppkastet hårball og fått blikk som sier: "Jepp, that's right. Jeg har kastet opp på ullteppet, og det er ikke en dritt du kan gjøre med den saken bortsett fra å tørke opp!" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karamba Skrevet 5. juni 2008 Forfatter #1177 Del Skrevet 5. juni 2008 Ja, er det ikke underlig hvordan de plutselig overtar styringa? Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har gått meg på en oppkastet hårball og fått blikk som sier: "Jepp, that's right. Jeg har kastet opp på ullteppet, og det er ikke en dritt du kan gjøre med den saken bortsett fra å tørke opp!" Den forrige katten vår hadde en "stygg" uvane der han gikk på toalettet og lekte med dorullen. Var ikke få ganger jeg fant ham og halve dorullen utover hele badegulvet...! ---- Å, jeg tror jeg har forspist meg på pastasalat! Har spist rester av pastasalaten med pesto, skinke, festaost og diverse grønnsaker som vi hadde til middag i dag. Det var kjempegodt, og nå etter denne porsjonen klarer jeg nesten ikke bevege meg...! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tnita Skrevet 7. juni 2008 #1178 Del Skrevet 7. juni 2008 Jeg adopterte katta mi fra ei som ga den bort, men hun sa hun var blanding av skogkatt og perser i henne, men jeg er ikke sikker. Hun ligner skogkatt og har 12 cm lange hår på halen, hårene er lengre der enn ellers men lodden all over. Hun elsker også å sette seg oppå bordet eller skjenken og se på en ting for så å ta labben og skyve tingen utfor sånn at den havner rett i gulvet og så sitter og titter litt på den, for så å ta neste ting. Helt til hun har "ryddet" hele skjenken/bordet for gjenstander. Har du også spist salat idag, det er godt i varmen! Spiste kyllingsalat jeg. Godt å vite når man sitter der mett og fornøyd at det er sunt det man har spist seg mett på! Ha en fin lørdagskveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karamba Skrevet 7. juni 2008 Forfatter #1179 Del Skrevet 7. juni 2008 Tnita: Katten din høres kjempesøt ut! Kyllingsalat er vel heller ikke å forakte i varmen. Høres godt ut! --------- Hadde en kjempemorsom kveld i går. Var ute på byn sammen med ei venninne og hadde noen drinker før vi gikk på kino for å se den mye omtalte SATC. Egentlig burde vi drukket Cosmopolitans, men vi gikk for Mojito i går. En av mine yndlingsdrinker. Filmen svarte definitivt til forventningene. Storkoste meg gjennom den over 2 timer lange filmen. I dag har jeg og barna vært på stranda sammen med ei venninne og hennes barn. Det var bare helt skjønt!! Tror nesten vi må gjenta det i morgen også dersom været tillater det. Etter stranda bar det hjem til grillmat med godt tilbehør og til dessert. Sommer er herlig! Ha en fortsatt god helg, folkens! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tnita Skrevet 8. juni 2008 #1180 Del Skrevet 8. juni 2008 Ser ut til at du hadde en flott helg! Ha en god søndag karamba! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå