Gå til innhold

Karambas shoppingdagbok

Karamba

Anbefalte innlegg

Gjest Frk. Grønn

Åh, nå må jeg få komme med et lite tips. Endelig kan jeg bidra i matdiskusjonen på en konstruktiv måte! :ler:

Dere burde prøve polentapizza!

1) Kok opp 7,5dl grønnsaksbuljong sammen med 1,5dl polenta

2) Når det har kokt noen minutter heller du det utover en stekeplate med bakepapir på og gjør den firkantet eller rundt (smak og behag), ca. 1 cm tykk, og lar den stå til avkjøling i ca. 10 min

3) Nå kan man egentlig ha på det man vil, men min favoritt er tomater, løk, fetaost, oliven og ost på toppen. Og så kan man krydre litt om man vil

4) 10-12 min i ovnen på ca. 225 grader

:sikle:

Edit: Fant et gammelt bilde fra en gang vi lagde polentapizza hos ei venninne :) (Obs: dårlig kvalitet)

Endret av Frk. Grønn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mischa: Det stod ikke noe om at det var polenta på pakken med maismel, men det er kanskje noenlunde det samme?

Så du lager maisbrød? Det har jeg aldri smakt! Bruker du det som tilbehør til noe, eller? :smile:

Frk Grønn: Polentapizza både hørtes og så kjempegodt ut! Må definitivt testes ut! Tusen takk for tipset! :)

Så hyggelig at så mange bidrar i matdiskusjonene! Setter stor pris på alle bidrag!

I dag har jeg og ungene lagd lapper/sveler. Dattera mi har mast om å lage dette i lange tider. Hun får det som regel når hun er hos oldemora si. Det er noe av det beste hun vet.

Til helga lurer jeg på å lage noen av disse rettene som jeg fant oppskrifter på i Kamille:

-Tomat og linsesuppe

-Glassnudler med kalkun og granateple

-Reker i mango

-Kikertsalat med chorizo

Klarer ikke å bestemme meg. Synes alle rettene høres like gode ut...

I dag har jeg fått Det Nye sammen med Makeup & Hår i posten. Ser at det er en jeans-guide i denne utgaven. Kanskje jeg finner meg en jeans ved hjelp av denne? Er desperat etter en ny en. Gjerne en med sleng... :jepp:

Så forresten en lang kjole med blomster fra Only som jeg kunne tenkt meg. Håper de får den inn i butikkene her i nærheten...

I kveld skal jeg se Frustrerte Fruer. Gleder meg som et barn til sesongstart!! :hoppe: Noen av dere andre som følger med?

På torsdag og fredag skal jeg ha fri fra jobb. Ser virkelig frem til det. Har lovd dattera mi at vi skal kose oss og finne på noe gøy siden det er vinterferie. :icon_smile:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er farlig å rote seg inn på Bianco sine sider, jeg tør ikke akkurat nå, er redd for at lommeboka protesterer heftig....

Ellers er jeg med deg i gleden over frustrerte fruer i dag, jeg har rigget meg til i sofaen med en knallgod kyllingsuppe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, de røde ballerinaene var kjempesøte! Tror jeg må innom og se på dem en dag, gitt... :sjenert:

De oppskriftene hørtes kjempegode ut! Jeg synes særlig den med reker og mango hørtes spennende ut, jeg elsker mango! Du må si fra hvordan det blir, uansett hva du ender opp med å lage! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er så deilig å ha fri fra jobb! :tommelsmil: I dag har dattera mi, ei venninne av henne og jeg vært på en liten shoppingrunde. Jeg håpet på at jeg skulle finne meg et par jeans, men det var ikke lett... Fant ikke noen som jeg likte... :tristbla:

Var en tur innom H&M, prøvde denne kjolen. Synes ikke den var så veldig fin på. Ganske skuffende! Øverst så den veldig bra ut, men som jeg fryktet så ble den alt for vid fra livet og ned.

Var også innom Bianco på let etter ballerinaene som jeg linket til, men de hadde desverre ikke fått dem inn enda.

Alt i alt så ble det ikke noe særlig shopping i dag. Kjøpte følgende:

-Bh, grei å ha under lyse klær

-Skogstad dress til minsten, den er rutete øverst og ensfarget nederst

-regnbukse også til minsten

-malerskrin til barna

I dag tenkte jeg at jeg skulle lage tomat og linsesuppe. Skal gi dere tilbakemelding over hvordan resultatet ble. :spise:

I morgen tror jeg at jeg skal lage reker i mango. Den høres kjempegod ut, ja, Itla og Tusle! Har i grunnen lyst til å lage alle rettene som jeg nevnte i mitt forrige innlegg. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag tenkte jeg at jeg skulle lage tomat og linsesuppe. Skal gi dere tilbakemelding over hvordan resultatet ble. :spise:

Suppa ble kjempegod! Hadde meg akkurat en liten skål til kveldsmat. Den smakte faktisk enda bedre nå når den har fått stått litt...! :)

Tror jeg skal bestille denne buksa med 25% rabatt. Den ser ganske fin ut! :jepp: Noen som har den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en liten bytur i dag. Kjøpte følgende:

-Jeans med høyt liv

-Skjerf

Endelig fant jeg meg ei bukse!! Greit at den var såpass rimelig også! Kostet kun 399,-! Hadde egentlig lyst på ei bukse med mer sleng i, men uansett så trengte jeg flere bukser. Satser på at drømmebuksa dukker opp i løpet av våren... :fnise:

Ha en fin lørdag, folkens! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frk. Grønn

Den buksa kikka jeg på i dag også! Men jeg er litt skeptisk til høyt liv, selv om jeg synes det er veldig fint på mange. Kanskje jeg burde prøve en bukse med høyt liv :klø:

Ha en fin lørdagskveld du også, Karamba! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frk Grønn: Jeg synes det er kjempestilig med høyt liv! Men ikke alle kler det. Synes definitivt at du burde prøve en... :jepp:

Forresten, når vi snakker om bukser. Så du den jeansen helt fremme i Det Nye på siden ved siden av den røde veska? Den så faktisk ganske stilig ut, også koster den kun kr 199,-!! Nesten for godt til å være sant...! :lur:

Stearinpikken: Heisann! :vinke: Så hyggelig at du tar turen innom! Moro at du liker stilen min! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde en liten bytur i dag. Kjøpte følgende:

-Jeans med høyt liv

Kul bukse!

Frk Grønn: Jeg synes det er kjempestilig med høyt liv! Men ikke alle kler det. Synes definitivt at du burde prøve en... :jepp:

Forresten, når vi snakker om bukser. Så du den jeansen helt fremme i Det Nye på siden ved siden av den røde veska? Den så faktisk ganske stilig ut, også koster den kun kr 199,-!! Nesten for godt til å være sant...! :lur:

Den buksa så jeg faktisk også på. Kanskje den kommer på nett i morgen siden den røda clutchveska visstnok gjør det..? :jepp: Isåfall skal jeg bruke -25%-rabatten og -50,-rabatten min... :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den buksa så jeg faktisk også på. Kanskje den kommer på nett i morgen siden den røda clutchveska visstnok gjør det..? :jepp: Isåfall skal jeg bruke -25%-rabatten og -50,-rabatten min... :lur:

(Min uthevelse)

Hvilken rabatt er dette snakk om? Den har jeg ikke fått med meg :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Min uthevelse)

Hvilken rabatt er dette snakk om? Den har jeg ikke fått med meg :sjarmor:

Rabattkoden 1304 gir minus 50,- på bestillingen, jeg har vel brukt den rundt fem, seks ganger siden i høst, og tror kanskje den funker enda. :)

(7996 skal visstnok gi 25% på én vare, men jeg har ikke prøvd den selv enda. Men den varer kun ut morgendagen.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Kul bukse!

Jeg skal definitivt også bruke 25% rabatten min i morgen. Forhåpentligvis kommer det endel nyheter da... :sjenert: Veldig spent på den buksa!

Takk for at du minnet meg på rabattkodene, forresten! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig så burde jeg ha gått amok på nettet nå siden dollarkursen er så lav. I dag var den helt nede i 5,22!!! :dåne:

Noen som kan anbefale noen amerikanske nettbutikker? :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, skulle ønske jeg kledde bukser med høyt liv! Men jeg har litt for mye mageisolasjon til at det fungerer dessverre... Skikkelig tøffe de du har kjøpt! Får meg til å tenke på Farah Fawcett på skateboard! Dette bildet har jo dukket opp i alle moteblader i det siste... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg skulle bestilt noe hos Forever 21? Synes de har mye stilig til en rimelig penge. :jepp:

-Chiffon bluse

-Prikkete bluse, ja jeg er hekta på bluser...! :fnise:

Hmm..! Av en eller annen grunn så får jeg ikke linket noe mer til sidene deres. Får bare opp en feilmelding. :vetikke:

Kanskje på tide å krype til køys! :tellesauer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...