Gå til innhold

Karambas shoppingdagbok

Karamba

Anbefalte innlegg

nydelig strikkejakke, ja!! Jeg ønsker meg også en slik lang modell.. har en på jobb (er så kaldt der), men den er supernuppete og heller lite fin.. Ikke at vi har en slik vanskelige kleskode, men det er jo greit å se litt ok ut da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mischa: Ja, jeg gleder meg til å ta jakka i bruk! Den var veldig fin på også! :)

Jeg blir bare så utrolig irritert. Skjønner godt at de ansatte må ha slike regler å forholde seg til, men... Ingen dum idé og sjekke ut andre butikker. Takk for tipset, Mischa! :klemmer:

Frk Grønn: Ja, det er ihvertfall godt med varme plagg når det er slikt surt vær ute som vi har hatt nå i helga...! Egentlig så hadde jeg tenkt og være fornuftig og ikke kjøpe den jakka, men siden de kun hadde en igjen i den fargen så ble det til at jeg ihvertfall måtte prøve den... Treiger ikke på det!

Jeg var innom Esthetique i dag og byttet en parfyme som samboeren kjøpte på taxfreen i høst. Han kjøpte feil parfyme og jeg tenkte at jeg kunne jo prøve og bytte den i en annen siden forseglingen ikke var brutt. Sa jeg hadde fått den i gave jeg, og ekspeditøren som jeg traff på var veldig hyggelig og lot meg bytte den selv om hun ikke var helt sikker på om den var kjøpt hos dem. Sa det gikk greit så lenge de hadde det merket.

Så jeg hadde definitivt prøvd på og bytte den der, ja! :)

Aurelia: Vi har det også kaldt på jobb, så jeg kommer nok til å bruke den en del der, ja! Du er ikke alene om å ha nuppete plagg i skapet... :) Tror rett og slett at jeg må bli mye flinkere med og kvitte meg me de plaggene som jeg ikke bruker lenger pga. nupping o.l.. :jepp:

Vi sitter og ser på Scream Awards nå. Samboeren elsker skrekkfilmer og dette er en prisutdeling til disse filmene. Faktisk ganske underholdende...! :redd:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lyst på nye sko:

-Sorte støvletter

-Røde ankelboots

-Pumps i gull, skulle gjerne hatt disse i en annen farge

-Open party pumps

Også har jeg lyst på nye jeans...!! :)

Lekre sorte støvletter!! De må jeg se etter :)

Dessverre flyter hele den lille gangen vår over av mine støvletter (de tar så innmari mye plass når de er så lange), og vi har ikke plass til skohylle er noe som helst, så jeg vet ikke helt om det blir populært om jeg kommer drassende med enda et par ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lekre sko... likte også best de sorte støvlettene og de røde korte! Er ikke så glad i sandaler/pensko, føler meg så naken.. (fryser på tærne) hehe..

jeg har puttet en halvliterflaske oppi hver støvlett nå, opp ned. For å stive opp støvlettene! Hett tips til alle! (dere gjør det kanskje allerede!?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, synes skoene var fine, men jeg tror ikke at jeg kjøper meg noen flere pensko på en stund nå. Har ikke tall på hvor mange jeg har fra før, også er det ikke så ofte man bruker dem.

Synes også de sorte støvlettene var utrolig lekre, Frk Grønn og Mischa. Tror jeg må ta turen innom Bianco når jeg har fått lønn. Kan ikke huske å ha sett dem der før. De røde ankelbootsene var også lekre ja, Tusle. Kunne tenkt meg dem, ja! Synes de "knappene" og reimene gjorde dem så stilige.

Har hatt meg enda en titt i H&M-katalogen:

-Kunne tenkt meg en ny trench, men synes også denne jakka ser stilig ut.

-topp, ser stilig ut

-Tunika

-bukse

Får håpe H&M kommer med en rabatt snart da... :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt meg enda en titt i H&M-katalogen:

-Kunne tenkt meg en ny trench, men synes også denne jakka ser stilig ut.

-topp, ser stilig ut

-Tunika

-bukse

Får håpe H&M kommer med en rabatt snart da... :jepp:

Tunikaen var kjempesøt! :)

Den lyse kjolen var også fin, men jeg ser lang vei at den kunne jeg aldri hatt. Stoffet ser tynt og 'clingy' ut, kan se for meg at den fremhever alle mine skavanker.

Buksen hadde kjempefin farge! :)

Og både trenchen og jakken kunne jeg tenkt meg selv gitt!

Ser ut til at det blir en bra vårsesong på H&M..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mye fint du har funnet på H&M! Den røde jakka har jeg også sett på, du må gi en lyd når du har fått pakken :) Jeg får en liten H&M pakke nå i uka en gang, blant annet en sånn blå bukse du har bestilt, den var stilig :)

Likte de party-pumpsene du hadde funnet jeg, gleder meg til det blir vår og varmere i været så man kan bruke sånne sko igjen.

Ha en fin uke Karamba!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Titt
Den strikkejakken likte jeg også veldig godt! Alltid kjekt å ha et varmt plagg man kan slenge på seg.

Kjedelig med gavepakningen! Jeg har også irritert meg over at de ikke legger ved byttelapp i alle julegaver. Fikk J.Lo Glow after dark parfymen til jul - uten byttelapp - men jeg skal ringe Esthetique (ellerandre parfymeri) og høre om det er mulig å komme inn å bytte den. Frøken Titt hadde visst gjort det, så da håper jeg de er like snille her i byen også :)

Ha en fin helg, Karamba!

Neh. De var ikke så snille allikevel. :forvirret:

Plutselig satte de seg på bakbeina (eh, hun som jobbet der hentet sjefen når jeg skulle bytte den), og jeg gadd ikke diskutere. Det var visst feilinformerte vikarer, som hadde sagt dette ;)

Jaja...

Jeg liker også den toppen fra H&M Karamba. Tror jeg skal se etter den i butikkene.

Ha en fin uke! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den buksa så superfin ut!! Må inn og kikke på den.. :jepp:

Ja, den så kjempefin ut! Tror jeg må prøve den...

Tunikaen var kjempesøt! :)

Den lyse kjolen var også fin, men jeg ser lang vei at den kunne jeg aldri hatt. Stoffet ser tynt og 'clingy' ut, kan se for meg at den fremhever alle mine skavanker.

Buksen hadde kjempefin farge! :)

Og både trenchen og jakken kunne jeg tenkt meg selv gitt!

Ser ut til at det blir en bra vårsesong på H&M..

Ja, tror det blir en veldig bra vårsesong. Blir nok altfor bra for lommeboka mi...! :fnise: Så moro at du likte klærne jeg har sett meg ut, Mischa! :)

Så mye fint du har funnet på H&M! Den røde jakka har jeg også sett på, du må gi en lyd når du har fått pakken :) Jeg får en liten H&M pakke nå i uka en gang, blant annet en sånn blå bukse du har bestilt, den var stilig :)

Likte de party-pumpsene du hadde funnet jeg, gleder meg til det blir vår og varmere i været så man kan bruke sånne sko igjen.

Ha en fin uke Karamba!

Ja, nå er jeg veldig spent på den røde jakka. Står at pakking pågår nå...!

Du må gi beskjed når du får pakken da, om du likte buksa.

Å, ja jeg ser virkelig frem til våren! Du er ikke alene om å glede seg til å bruke mer åpne sko...

Ha en fin uke du også, Mediocre! :)

Neh. De var ikke så snille allikevel. :forvirret:

Plutselig satte de seg på bakbeina (eh, hun som jobbet der hentet sjefen når jeg skulle bytte den), og jeg gadd ikke diskutere. Det var visst feilinformerte vikarer, som hadde sagt dette ;)

Jaja...

Jeg liker også den toppen fra H&M Karamba. Tror jeg skal se etter den i butikkene.

Ha en fin uke! :vinke:

Så dumt at du ikke fikk bytttet den da! Har du prøvd flere plasser? Kan jo være at de er mer medgjørlige en annen plass...

Ja, toppen så veldig fin ut på den modellen ihvertfall!

Ha en fin uke du også, Frøken Titt! :goodbye:

Nei, nå må jeg få med meg resten av Top Model.. :sjenert:

Gleder meg til Ugly Betty begynner igjen på onsdag...!! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja nå har jeg lagt inn bestilling hos H&M. Bestilte følgende:

-Den stilige røde jakka

-Nydelig kjole med sommerfuglermer

-Blå bukse

-Grå cardigan

I går fikk jeg pakken fra H&M, endelig!! :juhu: Er i grunnen ganske fornøyd:

-Den røde jakka var kjempefin på, så den beholdes. :Nikke:

-Kjolen med sommerfuglermer så kjempefin ut da jeg tok den ut fra pakken. Tok den på og da jeg så den forfra så var jeg ikke i tvil om at jeg skulle beholde den. Helt til jeg så den fra siden :hår: , ikke fin i det hele tatt. Så ut som jeg med en mammakjole og var gravid i 6. måned...! Den var altfor vid!! Returneres. Egentlig veldig skuffende, for denne var jeg nesten sikker på at jeg ville like...

-Den blå buksa så ganske kul ut, men jeg må bytte den i en størrelse større... :sjenert:

-Cardiganen beholdes, var veldig fin på

Har i grunnen lyst til å legge inn enda en bestilling med en gang. Har du fått den røde jakka nå, Discokula? Og har du fått den blå buksa, Mediocre?

I kveld får vi besøk av to vennepar. Vi har invitert dem på middag. Vi skal ha 4 retter med thaimat. Gleder meg!! Jeg og den ene venninna mi er virkelig hektet på thaimat, det er jo så utrolig godt. Deretter skal vi spille brettspill eller noe i den dur... :)

Nå må jeg få gjort noe i huset... :husarbeid:

God helg! :rosasmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, kjenner meg godt igjen i å ville legge inn flere bestillinger... Farlig, farlig! ;) Godt du var fornøyd med mye av innholdet! :) Har litt lyst på den røde jakka og cardiganen jeg også... :sjenert:

4-retter med thaimat høres nydelig ut! :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Har du forresten noen gode thai-oppskrifter for en nybegynner?

Jeg kan iallfall anbefale butikken "NORVINA" i Stavanger... gode priser, bra utvalg og hyggelig betjening... Kjøp en boks "Aroy-D Green Curry". stek 2 kyllingfileter raskt, ha oppi buksen (inneholder "alt" du trenger)... jeg bruker å tilsette litt vann+kokosmelkPULVER (også norvina) for å gjøre sausen litt mildere (veldig sterk!) og også litt tykkere... Du trenger igrunn ikke grønnsaker(inneholder litt forskjellig den boksen, inkludert bambusskudd. Jeg tilsetter gjerne en boks med finhakka bambusskudd i tillegg. Eller du kan ta mini-auberginer... (små grønne runde grønnsaker), og kutte i f.eks 4 og tilsette.

Hiv oppi korianderblader og thai-basilikum blader på slutten. serveres med jasminris. De har alt du trenger på NORVINA, og du kan envt spørre de om hjelp...

anbefales!! veldig enkelt også, og smaker autentisk... nam nam!!

Jeg lager også fra bunn av med paste osv, men lettere på denne måten... og det blir alltid bra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frk. Grønn

Den røde jakka er så fin! Tror jeg er i ferd med å utvikle jakke-/kåpedilla :fnise:

Gleder meg til å gå med litt vide bukser til våren :)

Ha en fin søndag, Karamba!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosenrød: Ja, utrolig irriterende med den kjolen. Er i grunnen litt fristet til å bestille den en størrelse mindre, men tviler på om den er mindre vid da. Er jo lov til og leve i håpet...! :ler:

Når det gjelder thai-oppskrifter så er det utrolig mye godt og velge i. En av mine favoritter er kjøttboller med karri. Her er oppskriften:

1 kyllingkjøttdeig, 3 fedd hvitløk (hakkede), 2 stilker sitrongress finhakkede (kun den hvite delen) og 3 cm frisk ingefær (revet) blande sammen. Form teskjeer av blandingen til små boller.

Varm deretter 1 ss olje i en wok eller stekepanne. Stek 1-2 ss grønn currypaste under stadig omrøring på svak varme i 1 minutt eller til det begynner og dufte krydret. Hell i en boks kokosmelk og vann og kok opp under omrøring. Skru ned varmen og la det småkoke uten lokk i 5 minutter. Tilsett deretter kjøttbollene og la dem koke i 5 minutter eller til de er kokte. Tilsett 2 ss fiskesaus, 2 ts brunt sukker og 25 g frisk thai-basilikum (hakket).

Serveres med ris. Dryss vårløk, chili og korianderblader over kjøttbollene og sausen før servering. Anbefales virkelig!! Er dessuten utrolig lett å tilberede :sikle: Lykke til!

Som Aurelia sier så er det utrolig godt med curry. Også veldig enkelt og lage. Jeg kjøper som regel alltid ferdig currypaste. Synes det blir for mye arbeid og lage fra bunnen av. Bruker både grønn og rød curry.

Aurelia: Hvilke andre thai-retter pleier du å lage?

Itla: Ja, maten smakte fortreffelig. Det ble faktisk 5 retter! Kjæresten til venninna si lagde vårruller som han hadde med seg. Gjett om de var gode!!

Vi brukte noen timer på og tilberede maten, men det var virkelig verdt det!

Får håpe H&M kommer med en rabatt snart, vil bestille mer... :sjenert:

Frk Grønn: Du er ikke alene om å ha jakke-dilla. Jeg har lyst på 2 jakker til fra H&M, men prøver og være litt fornuftig. Vi får se hvor lenge det varer... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...