Gå til innhold

Karambas shoppingdagbok

Karamba

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Tigerjente

Så herlig med din sønn da!

Det varer forhåpentligvis bare i noen år, så er de snill i noen år, før de igjen begynner.

Jeg ville ikke brukt så mye på en jakke til prinsen. Jeg mener at når det finnes alternativer til dyre klær så velger vi heller de til prinsen. Så fremt de er like god, og det er de som regel. I tillegg mener jeg at man må føle seg vell i de klærne man kjøper, og ikke bare kjøpe de fordi alle andre har de, og de er tøffe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Titt

:hoho: Jeg 'elsker' sønnen din. Ikke fordi han var ramp, men haha, jeg lo når jeg leste dette. Morsomt! :skratte:

Tja. Lillesøsteren min er 15år, og går med dyrere jakker enn meg for å si det sånn.

Jakker til 5000 kr og sånn. Fyyydda. :sjokk:

Det finnes Bergansjakker til 1200 også. Jeg kjøpte min til 1200. Kunne kanskje vært noe for dattern din? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er hårreisende at det har kommet så langt at 11 åringer får jakker til flere tusen av foreldrene sine. Når vi var små så lærte vi at vi kunne ønske oss penger og spare til noe dyrt som vi ønsket oss. Nei, Karamba, hold igjen du :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut som de fleste har samme mening som meg når det gjelder jakka. Jeg synes også det er ganske drøyt og bruke over 3000 kr for ei jakke til en 11-åring. Skjønner ikke tankegangen til de foreldrene som kjøper så dyre klær til sine barn. De er jo med på å skape et enda større klespress enn hva det allerede er... :frustrert:

Og, ja, det finnes rimeligere alternativer.

Takk for gode innspill! :klem:

Ja, sønnen vår er en artig liten krabat. Ler litt med meg selv jeg også når han gjør slike "rampestreker", er ikke alltid like lett å holde seg alvorlig når man skal komme med en skjennepreken... :fnise:

Har hatt en rolig helg hjemme. Jeg har bare slappet av og kost meg sammen med barna. I går bakte vi boller med vaniljefyll, har visst litt dilla på det for tiden... :sjenert:

Kjøpte joggebuksen på Vero Moda på fredag som jeg skrev om tidligere i uka. Den er kjempedeilig!! Skal få lagt ut bilder senere.

Var også en liten tur på et kjøpesenter i går. Prøver å finne vintersko til minsten. Noen som er litt finere enn disse vanlige goretex barnehage-skoene som de har overalt. Det skulle jammen ikke være lett! Har vært overalt og finner ingenting... :icon_neutral: Tenkte jeg skulle se om de har noen inne hos La Redoute....

I dag kommer forresten samboeren hjem fra Spania. Skal hente ham på flyplassen i kveld. Gjett om jeg er spent da...! :hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for det, Tigerjente! Det kommer vi helt sikkert til og gjøre! :)

Nå har jeg nettopp vært inne på La Redoute sine nettsider for å se om jeg fant sko til minsten. Det var dårlig med utvalget der, var ihvertfall ikke noe i den stilen som jeg hadde sett for meg... :forvirret:

Var også en tur innom Ellos, og der fant jeg disse. De så faktisk ganske ok ut. Forventer ikke at kvaliteten er den beste siden de bare koster 199,-, men tror jeg bestiller dem allikevel jeg... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg støtter deg fullt ut i at 3000 kr for en jakke til en 11 åring er for dyrt. Mine barn kommer nok til å få slike jakker når de er utvokst, men ikke før det. En 11-åring rekker ikke å slite ut en slik jakke før den er vokst ut av, og da mener jeg det blir helt sykt å bruke så masse penger på noe som bare blir brukt en liten stund.

Men jakkene er sinnsykt fine, så jeg skjønner henne godt. :jepp:

Morsom liten gutt du har!! :fnise:

Jeg syns også det er vanskelig å finne litt finere vintersko. Fine de du fant fra ellos. :jepp:

Kan tenke meg det blir stas å få hjem mannen! :)

Syns du er flink som har vært alene en hel uke med to barn. :)

Kos dere i kveld! Blir spennede å se hva han har kjøpt til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Så herlig gutt du har! Er han gammel? Sokker i do har jeg funnet jeg og.. ;)

3000 for en jakke til en 11-åring hadde ikke vært aktuelt her i huset! Får da være måte på motepress på de små ungene! Hadde vært noe annet om det var snakk om ei jente som var utvokst, men når det er en jakke hun sikkert har vokst ut av neste år, så blir det for dyrt - mener jeg.

Var veldig fine de skoa du fant på Ellos! :jepp:

Vil tro det var godt å få hjem sambo, håper dere koser dere! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrållan: Du har funnet sokker i do du også, ja...! :fnise:

Sønnen min er 3,5 år.

Godt å høre at det ikke bare er jeg som synes det er altfor dyrt med en jakke til 3000 kr til en 11-åring. Tenker også det samme, at dersom hun hadde vært utvokst så kunne hun hatt jakka i mange år.

Ja, det var utrolig deilig å få hjem samboeren...! :)

Trekkoppfuglen: Ja, jakkene er veldig fine så jeg skjønner også godt at hun har lyst på en.

Vi har en morsom liten krabat, kan du trygt si ja... :fnise: På lørdag skulle han og jeg bake boller. Jeg hadde smeltet smør og hatt melk og deretter sukker i ei bolle. Hadde satt den i vasken, pleier å ha den der når jeg skal røre (kjøkken-maskinen min er ødelagt...!) så det ikke blir så masse søl. Når jeg snur meg bort for å finne melet, så tar minsten som sitter på kjøkkenbenken og heller mesteparten av røra ut i vasken... :kjefte::fnise:

Syntes også at de skoene så fine ut, får håpe de ser like bra ut i virkeligheten. Har dem om ca 1 uke, så det blir spennende å se. :)

Ja, det var stas å få hjem mannen. :kyss: Han hadde kjøpt masse fint:

Til meg kjøpte han:

-veske, som jeg fryktet så var den ikke helt min stil, men vi gir den bort i julegave. Jeg velger heller å være ærlig, enn at veska bare blir hengende i skapet...

-klokke, litt bred klokke i stål. Var faktisk ganske stilig!

-støvletter, ble veldig overrasket da jeg fikk disse! Han sa det kun var noen rimelige som han bare hadde betalt 10 Euro for, men vi får nå se hvordan kvaliteten er. De er sorte med et skaft som er litt rynkete.

-Parfyme, Curious-Britney Spears, lukter kjempegodt!

-Magedans-kostyme(!!), dvs. topp og sjal/skjørt til å ha rundt livet, hadde heller aldri forventet dette!! Jeg har nettopp begynt på magedans-kurs igjen,så dette var en veldig oppfinnsom presang synes jeg

-Masse poser med mitt favoritt-godteri Skittles :sikle:

-Bacardi Razz

Dattera vår fikk:

-Nydelig flamenco kjole i sort og rødt

-Ballerinasko

-Masse snop

Sønnen vår fikk:

-2 tøffe jeans

-Magnet-leker

-masse snop

På lørdag fikk jeg forresten hårkuren fra Redken som jeg hadde bestilt. Håret ble så mye finere etter at jeg hadde fått kuret det i går. :)

I dag fikk jeg vårkatalogen til H&M. Som vanlig så fant jeg kjempemasse fint der! Masse slengbukser som kommer fremover, har virkelig begynt å få sansen for det igjen selv må jeg si! Ellers så var det masse fine tunika/kjoler og alt mulig stæsj... Gleder meg allerede til å bestille derfra! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal si han har vært å shoppet! Heldigggrisen :-D

Og ikke minst skittles, det er utrolig digg! Tror jeg må ned på kinoen i dag å kjøpe meg et par pakker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har funnet sokker i do ja! :ler: Hun er litt mindre enn gutten din hun rampejenta mi da, men jammen fikk hun rota en sokk oppi der for det! :fnise:

Så flink shoppemann du har! :jepp: Også Skittles da, nam nam! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tweek: Har de Skittles på kinoen der du bor?? Jeg trodde ikke de var kommet til Norge enda, jeg... De er sinnsykt gode! :sikle:

Skrållan: Ja, han har virkelig vært en flink shoppemann nå! Får håpe det fortsetter... :lur:

Det har vært dårlig med shopping de siste dagene. Prøver å være litt økonomisk for tiden....

Dagens kjøp:

-Halloween-sminke til dattera mi :kosteskaft:

Endret av Karamba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja :-D Jeg ble så glad da jeg oppdaget det fordi det jeg hadde hamstret med meg fra london hadde jeg spist opp, hehe.

Ble det noe halloween feiring hos dere i dag da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Titt

For en snill en mann du har. Magedanskostyme. Heldig du! :rødme:

ja, ikke sant det var mye fint i hm-katalogen? Jeg likte buksene også.

Spesielt de grå med pinstripes. Lurer på hvordan de er i fasongen.

Tror jeg prøver de hvis jeg ser de i butikken.

Hva var dattern din på halloween, da? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tweek: Det var egentlig ikke så mye Halloween-feiring hos oss. Var kun dattera vår som var rundt i nabolaget med venninner... Feiret du da?

Jeg skal på kino i morgen, får håpe de har fått inn Skittles her hvor jeg bor også... :lur: Det er ikke så mye igjen av det jeg fikk fra samboeren nå... :sjenert:

Frøken Titt: Ja, han er kjempesnill! :rødme:

Får håpe de får vår-klærne på nett snart!

Dattera mi var vampyr, en ganske skummel en...! :heks:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde meg en liiten snartur innom Vero Moda i dag. Kjøpte meg en stilig gullveske med portemonné-åpning. Skal bruke den på julebordet (og forhåpentligvis ved flere anledninger) til jobben min. Skal få lagt ut bilder i løpet av helga, har vært litt sløv på det området siste ukene... :sjenert:

I morgen kveld skal vi ha 2 vennepar på middag. Vi skal spise hummer og breiflabb. Har enda ikke bestemt meg helt for hva jeg skal lage, men det blir vel en enkel forrett med hummeren også får vi se hva det blir til med breiflabben. Forhåpentligvis så blir det godt... Første gang jeg lager noe med breiflabb... :spise:

God helg, folkens! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det er ikke lenge skittles varer!

Jeg feriet ikke jeg, var på jobb.. Men som en sa i en tråd her forleden og halloween så har jo norge tatt den "stygge delen" av feiringen, nemlig å ta på seg en stygg plastmaske på nille for å tigge godteri og kaste egg. Syntes ikke noe særlig om det, men nå skal det jo sies jeg har gått en gang selv for mange år siden :sjenert:

Heldigvis oppfører de fleste seg, for jeg hadde ikke likt å komme hjem til et egget hus fordi jeg har vært på jobb og dermed ikke har åpnet døren :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, den veska med portemonnè-opning høyrest kjempefin ut! Har du link eller bilete?

Nam nam, breiflabb er kjempegodt!! Korleis lagar du den til? Ha eit kjempefint selskap, du er nok den perfekte vertinne :)

Goood helg!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På lørdag var jeg og sønnen min på kino. Det var hans første kino-besøk. Vi var på "Gubben og katten". Var veldig spent på om han ville ha tålmodighet til å sitte i ro i over 1 time. Jeg hadde også med dattera til ei venninne av meg som er jevngammel med vår sønn. Før vi gikk inn i kinosalen kjøpte vi popcorn i tillegg til litt snop og noe å drikke. :popcorn: Vi satt bakerst i den minste kino-salen. Da lyset gikk av og filmen startet var første kommentaren: "Jeg vil ha lyset på, kan du slå det på, mamma?". Da filmen begynte var det: "Å, jeg vil ikke se denne filmen, kan du skru på noe annet?" :fnise: Så det ble en ganske lang time...! :ler: Var et par ganger på toalettet. Han fant også ut at når han reiste seg opp for å stå og setet gikk opp mot veggen så var det ganske moro å sitte oppe i høyden. Og når han da tok hånda opp, så viste den igjen nede på lerretet... Så jeg tror det blir ei stund til neste kino-besøk... ;)

Tweek: De hadde Skittles på kinoen der jeg bor også!! Så nå vet jeg hvor jeg skal gå når jeg går tom... :)

Discokula: Ja, veska er kjempefin. Har ikke noe bilde enda, men skal prøve å få lagt inn noen i løpet av de nærmeste dagene.

Når det gjelder breiflabben så fant jeg ei oppskrift her på KG. Og her er den:

BACONKLEDD BREIFLABB MED PURRESAUS OG POTETSTAPPE

Breiflabb evt. torsk til 4 pers.

(Jeg husker aldri hvor mye det skal være pr. pers. så jeg må alltid spørre i butikken!)

1 pakke bacon i skiver

Bacon surres rundt fiskestykkene og festes med tannpirkere

Stykkene stekes i pannen til baconet er passe stekt og settes deretter i ovnen i ildfast form i ca. 5 min på 200°C

Saus:

1 purre hakket

1 ss smør

2 dl fiskekraft/bujong

2 dl matfløte

2 ts sennep etter smak

2 never hakket persille (kan sløyfes)

Litt sitron

Salt og pepper etter smak

Smør og fiskekraft kokes sammen med purre til denne er mør før resten tilsettes. Sausen jevnes med maisena hvis den blir for tynn. Smakes til med sitron, salt og pepper.

Potetstappe:

Poteter kokes møre og moses.

Ha i 3-4 ss smør, margarin eller lettsmør (alt går har jeg funnet ut)

Ha i ca. 1 dl matfløte

Smak til med salt og pepper

Jeg pleier å smaksette potetmosen med enten hvitløk eller persille, spørs hva man liker.

Siden jeg alltid tar denne oppskriften på feelingen er det vanskelig å vite om jeg har klart å gjengi dette på papiret, håper det!

Det fine med denne retten er at skal man ha gjester kan man lage i stand alt på forhånd og bare vente med å sette fisken inn i ovnen, varme opp sausen og potetstappen og dermed kunne snakke med gjestene eller spise forett i fred og ro. Genialt for meg iallefall!

Det ble kjempegodt! Anbefales!

Av hummeren så lagde vi hummer på risseng. Noe som også smakte fortreffelig! :sikle:

I dag har jeg lagd eplekake. Det var samboeren som spurte om jeg ikke kunne lage det. Det er favorittkaka hans. Så nå sitter jeg her stappmett og klar til å krype til køys.... :tellesauer:

Fikk forresten skoene som jeg bestilte til sønnen min fra Ellos på lørdag. De var fine, så de beholdes. For en gangs skyld er jeg fornøyd med pakken fra Ellos! :)

Ha en fin mandagskveld, alle sammen! :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...