Gjest Catwoman Skrevet 5. oktober 2006 #2 Skrevet 5. oktober 2006 Bytter når jeg finner dte for godt. Vet ikke hvor ofte det er. Kanskje tre eller fire ganger i året?! Burker en helt standard jordan tannbørste, stort sett, uten en masse ekstra greier som beveglig hode ol. Med myk bust - fordi tannlegen min har sagt at jeg pusser tennene litt hardt.
Gjest Gjest Skrevet 5. oktober 2006 #3 Skrevet 5. oktober 2006 Jeg følger anbefalingen fra tannlegen og bytter tannkost hver tredje måned. For å huske at jeg skal bytte, har jeg et fint lite system med at jeg skifter med årstidene. Altså ny tannkost 1. mars (vår), 1. juni (sommer), 1. september (høst) og 1. desember (vinter). Hvilken type kommer an på hva de har i butikken. Jeg bruker alltid soft, og som regel en av typene som har sånn knekk på midten.
Lola83 Skrevet 5. oktober 2006 #4 Skrevet 5. oktober 2006 (endret) Æsj, hehe.. Bytter dere tannkost så sjelden? Hehe.. Jeg bytter hver mnd. og synes det er for sjelden ! Stakkars de som skal kysse dere Jeg bruker først munnskyll og deretter pusser jeg med babytannkost for og komme lettere til over alt. Når jeg er ferdig bruker jeg tanntråd og pusser en gang til.. Til slutt bruker jeg Vademecum som dreper litt av bakterier og frisker opp pusten. Endret 5. oktober 2006 av Lola83
Krista83 Skrevet 5. oktober 2006 #5 Skrevet 5. oktober 2006 jeg her elektrisk tannbørste som jeg bytter hodet på 4-5 ganger i året.. På børste hodet er det en sånn fargeskala ting som viser når børsten bør skiftes... Skifter faktisk oftere enn denne skalaen sier...
Gjest allium Skrevet 5. oktober 2006 #6 Skrevet 5. oktober 2006 Æsj, hehe.. Bytter dere tannkost så sjelden? Hehe.. Jeg bytter hver mnd. og synes det er for sjelden ! Stakkars de som skal kysse dere ← Det ordner man jo ved å vaske tannbørsten. Jeg kjører alle tannbørstene i oppvaskmaskinen en gang i uken. Bytter når de ser slitt ut. Vi bruker Barmann-børster (sånne som pusser tre sider samtidig).
Netten Skrevet 5. oktober 2006 #8 Skrevet 5. oktober 2006 (endret) Bytter vel ca. hver 3. måned. Hadde en Aquafresh Flex Whitening for en stund siden, men den selger de visst ikke lenger...? Nå har jeg en Colgate Massager. Endret 5. oktober 2006 av Netten
Gjest Ferskvannsblekksprut Skrevet 5. oktober 2006 #9 Skrevet 5. oktober 2006 hver 3 måned, bruker den med tungebørst (den som naboene har fått og de originale børstene syter over i reklamen )
Gjest Gjest Skrevet 5. oktober 2006 #10 Skrevet 5. oktober 2006 I tillegg til å bytte hver 4-5 mnd. bytter jeg når jeg nettopp har vært forkjølet. Disse bakteriene setter seg nemlig på tannbørsten og kan forlenge forkjølelsen. Nå går jeg ikke lenger forkjølet i evigheter.
Gjest allium Skrevet 5. oktober 2006 #11 Skrevet 5. oktober 2006 I tillegg til å bytte hver 4-5 mnd. bytter jeg når jeg nettopp har vært forkjølet. Disse bakteriene setter seg nemlig på tannbørsten og kan forlenge forkjølelsen. Nå går jeg ikke lenger forkjølet i evigheter. ← Forkjølelse skyldes virus. Virus blir man immun mot når man har hatt det én gang.
Gjest Gjest Skrevet 5. oktober 2006 #12 Skrevet 5. oktober 2006 Forkjølelse skyldes virus. Virus blir man immun mot når man har hatt det én gang. ← Det kommer an på hvilket virus man snakker om.
Gjest Borghild Skrevet 5. oktober 2006 #13 Skrevet 5. oktober 2006 Jeg bytter ikke før det er høyst nødvendig, nemlig hvert 3. år for da er den tygget i stykker. Må legge til at jeg tar ut tennene hver kveld og legger de i destillert vann.
Gjest allium Skrevet 5. oktober 2006 #14 Skrevet 5. oktober 2006 Det kommer an på hvilket virus man snakker om. ← Det må du forklare nærmere. Jeg har alltid lært at virus blir man immun mot uansett. Er åpen for å lære mer.
aimee Skrevet 5. oktober 2006 #15 Skrevet 5. oktober 2006 Jeg kjører alle tannbørstene i oppvaskmaskinen en gang i uken. ← Kødder du eller?? Har aldri hørt om noen som vasker tannbørsten sin!! Vi bytter også sånn ca hver 3 måned. Jeg pusser altfor hardt (prøver å la være, men det er fort gjort å glemme), og bruker derfor alltid myk børste.
Gjenglemt sykkellås Skrevet 5. oktober 2006 #16 Skrevet 5. oktober 2006 (den som naboene har fått og de originale børstene syter over i reklamen ) ← Stakkars de originale tannbørstene! Men jeg ville ikke ha vasket tannbørstene mine i oppvaskmaskinen. Jeg vasker oppvaskbørsten i vaskemaskinen av og til, men altså ikke tannbørsten. Jeg skifter tannbørste ca to ganger i løpet av tre måneder. Av og til koker jeg tannbørsten også, da flyr bakteriene avgårde. Om alle hadde kokt tannbørstene sine av og til, hadde man bare trengt å skifte tannbørste når den var slitt.
aimee Skrevet 5. oktober 2006 #17 Skrevet 5. oktober 2006 Ja, æsj - det virker ganske ekkelt å putte dem i oppvaskmaskina. Men koke de derimot, det skal jeg notere meg
Arkana Skrevet 5. oktober 2006 #18 Skrevet 5. oktober 2006 Jeg bytter hver 2-3 mnd. Husker ikke hvilket merke jeg bruker, jeg velger den som har supersoft bust for ikke å skade tannkjøttet. (Egentlig har jeg aldri forstått at folk kan bruke medium og hardere bust, de er jo så harde og ubehagelige og må gi både emalje- og tannkjøttskader.) Jeg skjønner ikke hvorfor folk koker/vasker tannbørstene, tviler på at det gjør noen som helst forskjell i tannhygienen.
Gjest allium Skrevet 5. oktober 2006 #19 Skrevet 5. oktober 2006 Kødder du eller?? Har aldri hørt om noen som vasker tannbørsten sin!! ← Har en venn som er tannlege - han sa jeg burde gjøre det. Og ekkelt? Hvorfor skulle det være ekkelt?
Gjenglemt sykkellås Skrevet 5. oktober 2006 #20 Skrevet 5. oktober 2006 Det er viktig å ikke bli hysterisk, men det er jo ingen hemmelighet at det vrimler av bakterier i en tannbørste. Jeg koker tannbørsten både fordi jeg føler at den blir renere - og fordi kokingen selvfølgelig tar knekken på en del bakterier. Et raskt søk i Google gjør at jeg finner eksperter som sier at man skal skifte tannbørste alt fra fire ganger i året, en gang i måneden og en gang hver fjortende dag.. En gang i måneden Hver 14. dag Hver tredje måned
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå