Gå til innhold

skikkelig kranglete skjeve!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg plages så med kjeven min. Har en dysfunksjon som gjør at den aldri finner en hvilestilling. Skjærer tenner om natta, og blir veldig anspent og stiv. Må mange ganger tøye ut munnen for å få til og tygge ordentlig. Har ofte vondt når jeg skal spise, og kan nesten aldri tygge tyggis.

Jeg sa nei til tannregulering i min barndom, da jeg ikke ante at jeg skulle bli plaget med dette.

Nå lurer jeg på om jeg kan få dekket behandling av denne kjeveplagen min, eller om jeg kanskje må dekke det selv. Jeg vet ikke engang hva som bør gjøres. Vanlig regulering, eller noe annet.

Bør jeg gå til tannlegen min (synes ikke han har vært særlig hjelpsom tidligere!) eller bør jeg ta problemet med meg til legen? Noen som har erfaring med dette, eller vet hvordan gå fram.

Jeg tror at om jeg ikke gjør noe med kjeven min, vil den være totalt utslitt om 5 år.

Hjelp....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Få time hos en tanntekniker. Han eller hun kan lage en gom til deg som du kan sove med om natten. Det hjelper kjeven din til å slappe av, være i riktig stilling og hvis du har vært plaget med hodepine, skal du se den letter...

Skrevet

Hei.

Du får nok ikke dekket noe av dette nei, siden du er voksen, og i tillegg fikk tilbud om behandling/forbygging på et tidlig stadie. Jeg trenger regulering nå (er 22), men får ikke dekt en krone siden jeg er voksen. Slett arbeid av Distriktstannlegen gjorde at jeg aldri fikk tilbud om å få det ordnet da jeg var yngre (da det burde vært gjort), og ikke engang det er godt nok argument for å få refundert noen av utgiftene mine.

Hvis tannlegen din ikke viser særlig interesse for problemet synes jeg du skulle ordne time hos en annen tannlege, og høre hva han synes. Sannsynligvis vil du få en "bitering" til å sove med om natten, som Tusenfryd sier.

-siina-

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...