Gjest Cosmic Girl Skrevet 4. oktober 2006 #1 Skrevet 4. oktober 2006 (endret) Hvordan taes egentlig en celleprøve? GU'en min klipper når han tar denne. Det er både vondt og ubehagelig, i tillegg til at klippe-lyden er uutholdelig. Men når jeg prater med andre, har de ikke blitt klippet i. Noen som vet? Endret 4. oktober 2006 av Cosmic Girl
Gjest Gjest Skrevet 4. oktober 2006 #2 Skrevet 4. oktober 2006 De gangene jeg har tatt celleprøve har legen brukt en børste som ligner på en mascarabørste så vidt jeg vet.
Gjest Turi Skrevet 4. oktober 2006 #3 Skrevet 4. oktober 2006 celleprøve tas med qtips, vevsprøve tas med saks. Jeg må ofte ta vevsprøve og kjenner igjen beskrivelsen din - det er guffent og vondt og blør etterpå. Det gjør ikke en celleprøve
Gjest Norwegian Blue Skrevet 5. oktober 2006 #4 Skrevet 5. oktober 2006 UÆÆ, klipper han i underlivet? Hjelp, jeg skal aldri gå til GU! *kniper sammen beina*
Gjest Deception Skrevet 5. oktober 2006 #5 Skrevet 5. oktober 2006 Jeg holdt på å besvime under en slik vevprøvetaking, og heretter har jeg bestemt at jeg SKAL ha lokalbedøvelse i slike tilfeller. Jeg svettet, ble likblek og kvalm, og det pep i hodet. Vanlig celleprøve er totalt smertefritt.
aimee Skrevet 5. oktober 2006 #6 Skrevet 5. oktober 2006 (endret) Oh my God! Jeg har da aldri hørt noen klippelyd hos gynekologen min! Og jeg har tatt 6 celleprøver de 2 siste årene. Jeg også trodde de ble tatt med en mascaraliknende ting. Det er selvfølgelig ubehagelig (men det er da uansett?), og man blør litt etterpå, men det gjør ikke særlig vondt. Hvis legen din har klippet noe der nede, hadde jeg tatt meg en prat med han/henne og spurt hva slags tester du egentlig tar. Endret 5. oktober 2006 av aimee
Gjest Norwegian Blue Skrevet 5. oktober 2006 #7 Skrevet 5. oktober 2006 Hvis legen din har klippet noe der nede, hadde jeg tatt meg en prat med han/henne og spurt hva slags tester du egentlig tar. Sissan har vel avklart at det er vevprøver han tar, og ikke celleprøver. Jeg holdt på å besvime under en slik vevprøvetaking, og heretter har jeg bestemt at jeg SKAL ha lokalbedøvelse i slike tilfeller. Jeg svettet, ble likblek og kvalm, og det pep i hodet. Med lokalbedøvelse, bind for øya og hørselsvern kan det kanskje gå, men ikke f om noen skal klippe rundt der nede mens jeg er klar over det. Har helt angst for sånt, vrir meg i stolen bare av å tenke på det.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå